Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom delen sommige mensen hun relatie met meerdere partners?

Waarom kiezen sommige mensen voor één partner en kiezen sommige mensen om meerdere partners te hebben in een relatie. Heeft dit te maken met opvoeding, je karakter, je genen.. Of is het gewoon zo dat je zo bent of je bent niet zo. Het zit dus in je of niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat je partner niet de enige persoon op deze wereld is waarmee je dingen kunt/wil delen.
Je kunt interesses, belevenissen, verbondenheid ook delen met andere mensen dan je partner. Als je bedoelt dat daar ook sex bij kan komen kijken, dan is dat 1 van die interesses en belevenissen.
Voorwaarde is wel dat beide partners zo'n soort relatie willen en echt gelijkwaardig zijn. En dat is niet altijd het geval.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zelf heb ik binnen een relatie ook andere vriendschappen, geen seksuele verwikkelingen (meer).

Toegevoegd na 1 uur:
Het heeft te maken met je ontwikkeling (en daarin klinken opvoeding en persoonlijkheid mee) en vooral ook met de mensen die je op je pad tegenkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een keuze. Ik denk dat de meeste mensen in principe van meer dan één persoon kunnen houden, de meesten kiezen ervoor niet meer dan één relatie tegelijk aan te gaan. Wij kiezen ervoor om meer dan één relatie tegelijk niet af te wijzen.

Ik ben zeker niet opgevoed in een polyamoureuze omgeving, en afgezien van het evolutionair voordeel van je met meerdere mensen voortplanten dat in ieders genen zit, denk ik niet dat er iets speciaals aan de hand is met de genen van mensen die niet monogaam leven.

Het is deels karakter, deels ontwikkeling en een heel belangrijk deel gezamenlijke keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent inderdaad zo, of je bent zo niet. het kan zijn dat sommige mensen het gevoel van spanning missen in hun (langdurige) relatie en een vrije relatie willen, of ze gaan vreemd. het gevoel van eventuele verliefdheid is fijn, en sommige mensen houden van stiekum (als dat aan de orde is). weet niet of er een speciale verklaring voor is dat iemand zo is, maar als je er niet tegen kunt, dan kun je maar beter afstand nemen van zo`n partner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding