Hoe vraag je aan iemand meer te zijn dan vrienden ?

Het is wel eens ter spraken gekomen. En ik denk zelf dat de kans er wel in zit dat ze het wil. Maar hoe vraag je iemand nou om meer te zijn dan vrienden. En het gaat niet om een liefdesrelatie maar om 'friends with benefits'. Iemand ervaring hiermee ? En voor de dames, hoe zouden jullie hiermee benaderd willen worden. Alvast bedankt en een gelukkig nieuwjaar :D

Toegevoegd na 9 uur:
We hebben het er ook al een beetje over gehad. Het gaat echt alleen om het daadwerkelijk vertellen. Ik hoef niet haar mening nog te peilen. Dus alleen het vertellen/vragen zelf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Je geeft aan dat je haar mening over dit onderwerp reeds kent.
Vermits je nu de vraag stelt hoe je haar moet vragen om meer te zijn dan vrienden ga ik ervan uit dat ze er niet weigerachtig tegenover staat en/of dat ze dit fenomeen dus niet heeft bekritiseerd op een wijze die jou doet vermoeden dat ze het afkeurt.

Hou het simpel, beleefd en toch direct.
Vraag haar bijvoorbeeld:

"Hoe zou jij je voelen indien wij beiden in zo'n FWB-situatie verzeild zouden geraken?"

of

"Vind je me grof als ik je vraag om mijn FWB te zijn?"

of

"Zou jij een FWB-situatie met mij aankunnen?"

of

"Ik denk vaak na over een FWB-relatie met jou en ik vraag me af hoe jij hier in de praktijk tegenover staat."

of

Wees eerlijk, direct en laat tegelijk voelen dat je haar wel degelijk respecteert.

Ik ben een midlife-vrouw en ik heb heel wat leuke en minder leuke posities ingenomen in het relatie-verkeer doch de beste herinnering is en blijft aan die ene man die er vooraf héél duidelijk en eerlijk over was dat hij mij een geweldige vrouw vond en dus best wel respect voor me had doch dat hij geen vaste relatie maar wel seks met me wilde. Hij gaf duidelijk aan dat hij in die periode van zijn leven geen verantwoordelijkheid voor een relatie kon of wilde nemen. Hij zei ook heel duidelijk dat ik neen mocht zeggen zonder onze vriendschapsband teniet te doen.
Als traditioneel opgevoede vrouw was dat best even wennen maar nadien heb ik heel vaak aan mijn vrienden aangeraden om 'vooraf' altijd eerlijk te zijn over hetgeen je werkelijk wil omdat je de ander dan nog steeds de keuze geeft om neen te zeggen.
Dus eerst een duidelijke boodschap meegeven en dan pas tot daden overgaan.
Voor mij heeft dit FWB-gebeuren geenszins een domper gezet op de vriendschap, integendeel ik zie dit soort ervaringen als een fantastische leerschool in functie van gelijktijdig respect 'afdwingen en geven.

Wees nooit bang om een vrouw iets voor te stellen waar ze het aanvankelijk moeilijk mee kan hebben. Ze kan zich even gekwetst voelen maar dat gaat over.
Wees Wél bang voor een vrouw die je iets anders voorspiegelt dan je werkelijk in gedachten hebt want dan voelt ze zich nadien niet enkel gekwetst maar ook gebruikt en vernederd. En dat kan de aanleiding zijn voor ongewenste drama's... te vermijden dus ;-)

Eerlijkheid en duidelijkheid over heel de lijn is en blijft dus dé aanrader bij uitstek.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik ben een dame... En ik zit in het zelfde pakket... Maar ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn over je gevoelens... Vertellen dat je gevoelens zijn gegroeid en vragen hoe zij daartegen over staat...
Althans dit is mijn plan ( als ik de moed verzamel)

En dan hopen dat zij hetzelfde voelt. Zo niet jammer dan... Ja kan je weinig aan doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mobie1980.. Ik denk dat er iets anders aan het groeien is....
Je gaat niet zomaar vragen:'wil je met me neuken"...
Althans, als je niet lomp wilt zijn...
Nodig haar uit voor een leuk filmavondje en ga naar de film 'Friends with Benefits' kijken. Dan kan je haar tijdens de film vragen, wat zij nou van zo'n relatie vindt, en kan je haar mening een beetje peilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hand aanraken, been aanraken, haar langer dan normaal aankijken... nou als ze dat niet snapt....
Als zij het ook wil is het zo gepiept..

Als je al vrienden bent is het makkelijk om haar uit te nodigen en dan steek je wat kaarsjes aan en leg je condooms op tafel :) haha nee dit laatste niet de rest wel :)

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar het moet wel duidelijk zijn hoe de vork in de steel zit..
Voordat je overgaat tot de daad moet je wel hebben gezegd dat je haar alleen gebruikt voor seks.
Anders kun je haar heel erg kwetsen mocht zij liefdesgevoelens voor jou hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al weet dat zij er positief tegenover staat.. subtiel nog een keer het aankaarten en vragen wat haar voorwaarden zouden zijn. Kijk ook wat haar 'type' zou zijn, en als het overeenkomt met jezelf kan je daar natuurlijk leuk op inspelen.

Niet verwachten dat je dan vervolgens meteen de benefits die avond zal krijgen.. Maar stuur dan later in de week gewoon een cheeky smsje en ga een keer langs met een stout pakketje (honing ofzo?). Als je een 'doel' hebt zal de eerste keer hopelijk wat minder rigide verlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Benefits zonder liefdesrelatie?
Nou als het alleen maar om de behoefte gaat kun je het toch gewoon vragen, en anders neem je gewoon een blaaspop joh.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het heeft tenminste niets met liefde bedrijven te maken, dan kun je net zo goed een dood voorwerp nemen dan kwets je ook niemand of wek je ook geen valse verwachting.
Dus als ik het goed begrijp , heb je iemand waar je heel goed mee opschiet en die je sexueel ook aantrekkelijk vindt, maar niet de juiste persoon om een relatie mee te hebben? (of misschien wil je gewoon geen relatie (op dit moment), maar wel sex met iemand die je leuk vindt).
Daar is allemaal natuurlijk niks mis mee, maar er zijn wel enkele risico's aan verbonden:
- wat als ze niet wil? Blijft het dan "even goede vrienden"?
- wat als ze wel wil maar enkel in de context van een relatie?
- wat als ze wel wil, jullie eraan beginnen en zij (of jij?) verliefd wordt?
- wat als ze wel wil, jullie eraan beginnen en zij (of jij?) wordt verliefd op iemand anders?
- enz...
Hoe ikzelf zou willen benaderd worden : gewoon eerlijk. Ik zou voor mezelf goed willen nadenken wat mijn motieven kunnen zijn om op je voorstel in te gaan.(wil ik bv. vrij zijn en is dit een makkelijke en veilige manier om sex te hebben? Of : wil ik bv. niet stiekem een relatie met hem en probeer ik het op die manier voor elkaar te krijgen. En wat als dat niet lukt? Kan ik met die pijn om? e.d.m.).
De moeilijkheid met deze situatie is, dat je niet in haar kan inkijken. Je kan niet zien wat hààr werkelijk motieven zijn, wat ze werkelijk voor je voelt etc.
Mijn advies is : zeg het gewoon, met alles erop en eraan (dus ik wil graag sex met je maar geen relatie, en dat zal ik in toekomst ook zo blijven). Laat haar dan even tijd (enkele dagen bedoel ik) om na te denken, duw haar niet in een bepaalde richting. Verzeker haar dat, als ze niet wil, de vriendschap er niet onder zal lijden (als dat zo is).
Ga er niet zomaar vanuit dat, omdat je er al eens over gepraat hebt, alles in kannen en kruiken is en er alleen nog een vraagje moet gesteld worden. Dan zou je mogelijk teleurgesteld kunnen worden, tussen zeggen en doen is vaak een heel grote kloof.
Geef haar de tijd om rustig alles in overweging nemen, en een voor haar haalbare beslissing te nemen.
Als ze al iets voor je voelt, zal het zo al moeilijk genoeg zijn voor haar om te weten wat ze moet doen; je helemaal niet hebben of je wel hebben maar alleen voor sex. Misschien blijft ze dan hopen dat dit verandert.
Als ze op dezelfde golflengte zit dan jij, dan zal ze de voor- en tegens rustig kunnen afwegen voordat ze een antwoord geeft.
Sta ervoor open om er nog eens over te praten, luister naar haar bekommernissen. Ze is toch al bij al iemand om wie je geeft en niet iemand die als instrument dient om je eigen doel te bereiken...
liveisgreat