ik heb een vriend en we hebben elke keer ruzie het gaat meestal nergens over maar hij word zo snel boos. heeft iemand een tip?

ik weet niet meer wat ik er mee moet ik hou nog wel van hem ik ben ook zwanger van hem en we wonen al een half jaar samen. ik ben ook bang dat hij vreemd gaat hij elke keer zo laat thuis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

K*t....ik wou net 'uitmaken, want als ju NU al steeds ruzie hebt wordt het nooit meer wat' tikken, toen ik zag staan dat je zwanger van hem was.....

Dan is er nog maar eentje die telt, en dat is het kindje. Normaal gesproken zou je dan samen je schouders er onder moeten zetten en er het beste van maken. Dat moet echter wel van twee kanten komen, en ik proef zo dat dat hier wellicht niet het geval is.

Als hij een kort lontje heeft, en nu al meer weg dan thuis is, is het misschien toch niet eens de slechtste oplossing alleen verder te gaan. Hopelijk heb je een netwerk om je heen van ouders , familie of vrienden die je willen en kunnen helpen, want makkelijk is het niet. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Als jij nog zo jong bent en je kindje nog niet eens geboren of straks een heel jong babietje, heb je nog een goede kans een betere potentiële vader voor het kind en vooral een betere potentiële partner voor jezelf te zoeken.

Zijn jullie beiden heel erg jong en heeft de situatie jullie erg overvallen, dan is het wellicht echter nog de moeite waard eerst een poosje (relatie)therapie / hulp en begeleiding van bijv. het maatschappelijk werk te zoeken. Maar ook dat vergt inzet die van twee kanten moet komen. En je zult er veel voor moeten communiceren - het belangrijkste element in elke relatie.

Praat er over, met elkaar, met je ouders, met je omgeving, met de huisarts, met een hulpverlener, en kijk wat de beste opties zijn. Laat niet een mogelijk gevaarlijke situatie ontstaan puur uit angst alleen te blijven, maar kap ook niet te vroeg iets af dat wellicht nog kan gaan bloeien. Probeer ook vooral het koppie er bij te houden en je niet te laten verblinden door het "ik hou "nog wel" van hem....". Dat is het dillemma waar je nu feitelijk voor staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Laat hem deze vraag lezen.
Weet je hoe het gaat als hij boos wordt? Is dat omdat hij nergens over wil praten, of zit er weinig tussen geïrriteerd zijn en boos worden? Wat doe jij voordat hij boos wordt?
Weet je waarom hij laat thuiskomt? Waar baseer je het idee op dat hij vreemd zou gaan? Sommige mannen slaan op de vlucht als ze het idee hebben zich steeds te moeten verantwoorden (ook al kunnen ze dat 'steeds' voorkomen door zelf duidelijker te zijn) - wat dan weer kan leiden tot meer vragen van haar en meer irritatie bij hem enzovoorts.
Kortom: is er echt iets aan de hand, of is het vooral een communicatieprobleem?
Probeer er op een rustig moment over te praten, dus als jullie allebei niets aan je hoofd hebben en nergens heen hoeven en niet al heibel hebben.
Een gesprek met een relatietherapeut kan ook helpen, mits jullie daar beiden voor open staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent al te ver zwanger voor überhaupt nadenken of je het wel wilt houden. Dus er zit voor jou geen keuze aan, je krijgt een kindje, en hopelijk is dat kindje voor jou erg gewenst.
Een man die niet wil praten en snel boos wordt om niets, is vaak een "foute man" en man die alleen zichzelf in het middelpunt stelt, een man die erg is verwend is door zijn moeder.

Maar Wat Maakt Dat Jou Uit!!! Je krijgt een kindje, dus dat kun je ook alleen, en vast beter dan een onvoorspelbaar vriendje.
Vraag raad bij je ouders! of anders een eigen woonruimte bij de gemeente. Zoek een baan, en een goede dagopvang voor je kindje. En wees een sterke meid. Want je vriendje zal echt niet veranderen.
En kijk uit voor snel boos wordende mannen, die kunnen zomaar losse handjes krijgen!

Neem je eigen lot en geluk in eigen hand! STerkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil niet lullig doen.. maar gaat het allemaal wel goed tussn jullie verder? en is hij er wel blij mee dat je zwanger bent? of was dat gepland?

als het perongeluk is miss is hij er helemaal niet blij mee dat je zwanger bent en is hij er bang voor om vader te worden. daardoor kan hij een kort lontje hebben.

als jij nu over hem twijfelt dat hij vreemd gaat ga dan eens goed met hem praten.. wel rustig niet direct : ja ga je vreemd?.. gewoon rustig praten over hoe hij vind dat het nu gaat tussen jullie wat hij graag anders wilt zien in jullie relatie.

succes~! :)