Is het de bedoeling dat je bij drie kussen op de wang (begroeting) ze ook daadwerkelijk kust?

Altijd als ik iemand begroet of afscheid neem en we doen dat door middel van drie kussen op de wang, gaan ze altijd met hun wang naast de mijne en maken ze een kus geluid zonder ooit echt te kussen. Is dit normaal? Ik doe namelijk wel op de wang maar volgens mij word ik na afloop gewoon raar aangekeken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K
Computoon
9 jaar geleden
Afschaffen, die gewoonte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over de gedoe staat hier ook nog wel e.e.a:
http://www.goeievraag.nl/vraag/overig/begroeten-zoenen-wang-landen-bedacht.30901
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kus ook nooit echt... alleen bij mijn opa... en ouders/broer maar verder niet xD Volgens mij is dat normaal ja.. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad Computoon.
flyingcrow
9 jaar geleden
Computoon,helemaal mee eens

Antwoorden (3)

Nee dat is niet nodig,het merendeel doet dit dan ook niet,het is meer met de wangen tegen elkaar en in de lucht een kus geven,maar als het aan mij ligt mag dit afgeschaft worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Er hoeft niets afgeschaft te worden, want het is niet aangeschaft.
Of, hoe, hoevaak je wel of niet kust is geheel aan jezelf.
Of omhelst, of een schouderklopje, of een hand, of ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ plus: ben benieuwd of ik nog meemaak dat het er vijf worden.
Ik wil trouwens helemaal niet gezoend worden door iemand die niet eens weet dat ik daar een hekel aan heb.
flyingcrow
9 jaar geleden
Zo is het JoanDArc
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het moeilijk als het om familie gaat om dan te zeggen,nee geen gezoen want ik hou daar niet van.
De mensen zijn tegenwoordig zo snel beledigd.
Ik kus (waarbij mijn lippen de wang van de ander beroeren) of ik kus niet. Doen alsof houd ik niet van. Niemand kijkt daar vreemd van op, althans niet dat ik weet.

Het is natuurlijk aan jou om te doen waar jij je prettig bij voelt en waar anderen zich prettig bij voelen. Behalve op dit forum heb ik over dat laatste nog nooit iemand over gehoord. Je kunt daarom het beste je eigen gevoel volgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geef ook altijd luchtkussen, wang tegen wang. Naar mijn weten altijd zo gedaan. Ieder ander die ik kan doet dat volgens mij ook (let ik eigenlijk ooit echt op maar als ik echt een natte kus op mijn wang krijg zou mij dat opvallen). Overigens wordt een luchtkus door vrouwen vaak meer gewaardeerd ivm de foundation die zij dragen.

Mensen die ik voor het eerst zie geef ik gewoon een hand. Mensen die ik vaker zie drie luchtkussen, familie gewoon één dikke echte kus op de wang en beste vriendinnen een één kus op de mond.

Het is dus ook maar net wat gewoon is in je omgeving maar belangrijker, waar jij je prettig bij voelt.