hoe weet ik dat ik echt nederlands ben?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik weet niet wie mijn echte vader is, niemand weet dat en heb altijd het gevoel dat ik niet helemaal nederlands ben. kan ik op een of andere manier erachter komen door dna, bloedtest etc.
graag reactie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (9)

Als jij in Nederland bent geboren en je ouders ook ben je echt nederlands
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zekerheid heb je niet ; een kennis van mij kwam er op zijn vfijtiende (!!) door een ongeval (letterlijk, ziekenhuisopname) achter dat hij een Marokkaanse achternaam en vader bleek te hebben en DUS ook automatisch (ook) de Marokkaanse nationaliteit.
Door en door Nederlandse jongen (dacht-ie) die ineens kansloos bleek op de arbeidsmarkt - ben je lekker mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja bloodred.. Dat had diegende toen nog niet geplaatst -,-
Als je een nederlands paspoort hebt en je ouders zijn nederlands dan mag je je nederlander noemen.
Als je het 100% wilt weten moet je je hele familieachtergrond na napluizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een nederlandspaspoort hebt, ben je gewoon Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een nl paspoort maar het gaat erom ben ik wel puur nederlands..? ik weet niet wie mijn echte vader is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dat je moeder kunstmatige seminatie heeft gebruikt of dat je vader al heel vroeg is weggegaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jihaneee wat is je punt..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat zijn punt is, dat hij & zijn ouders een Nederlands paspoort hebben, maar dat dat nog niet zorgt dat ook zijn "Bloed'' Nederlands is.
omdat bijde ouders niet uit Nederland komen.
En dat daarom Jessica0202 door dat zij een Nederlands paspoort heeft, nog geen Nederlands 'bloed'heeft omdat haar vader misschien niet van Nederlandse kom af is.
Door in je paspoort of op je identiteitskaart te kijken. Daar staat namelijk je nationaliteit ingevuld. Maar ja, als niet bekend is wie jouw biologische vader is en echt niemand dat weet, dan kun je alleen maar voor de helft zeker weten waar je vandaan komt.
Amadea
12 jaar geleden
Je gevoel zegt niet zoveel in deze. Ik heb vaak het gevoel Italiaans te zijn, mijn manier van denken, doen, normen en waarden... lijken erg op die van mijn Italiaanse vrienden. Echter... ik weet 100% zeker dat mijn beide ouders Puur Hollands zijn tot iig 7 generaties terug.

Als niemand weet wie je echte vader is dan zal je dat waarschijnlijk nooit weten want het is niet in bloed of dna terug te vinden.

Maar.... is dat echt zo belangrijk? Je mag je gewoon voelen zoals je wilt en dat is wie jij bent. Natuurlijk snap ik dat je graag meer zou willen weten over je biologische vader, en dat is OK. Vergeet alleen niet dat jij bent wie je bent en er gewoon mag zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een bloedtest kan eigenlijk niets aantonen op het gebied van nationaliteit, omdat nationaliteit niets met lichamelijke / generische verschillen tussen mensen te maken heeft.

Er zijn wel bepaalde 'raskenmerken' die je aan een bepaalde plaats op de wereld kunnen linken, maar vaak zijn dan uiterlijke kenmerken een veel betere indicatie in die richting. Waarbij alleen echt grote verschillen enig uitsluitsel kunnen geven ; alleen donkere ogen of donker haar bijvoorbeeld, zegt ook weer niks.
Maar als je moeder blond is met blauwe ogen en jij hebt een donkerbruine huid, kroeshaar en bruine ogen, zou je kunnen vermoeden dat er wat 'buitenlands' bloed door je aderen vloeit. Wat echter niet hoeft ; heel wat mensen die aan dat plaatje voldoen, hebben ook de Nederlandse nationaliteit.

Daarnaast zijn veel veronderstelde verschillen tussen 'volkeren' die meer op elkaar lijken, meer cultureel bepaald dan aangeboren. Denk aan Italiaans of Spaans temperament, Engelse stijfheid danwel agressie, Duitse territoriumdrift, Belgische domheid en Hollandse gierigheid, om maar wat vooroordelen te noemen. Die komen niet met de navelstreng binnen maar met de paplepel, zogezegd.

Het gevoel uniek te zijn en anders dan de mensen om je heen is overigens een gevoel dat heel veel kinderen . pubers wel eens hebben, en voor bijvoorbeeld adoptiekinderen, buitenechtelijke kinderen of kinderen die zoal jij niets weten van hun ' roots' geldt dat nog in veel sterkere mate. Dat hoeft absoluut niet te betekenen dat je dan ook werkelijk 'exotisch' bloed hebt. Net zoals gebrek aan dergelijke gevoelens niet hoeven uit te sluiten dat je dat niet hebt. Zoals ik al net in een opmerking schreef kwam een kennis van mij er op zijn vijftiende achter dat hij een Marokkaanse vader had, maar tot op die dag had hij zich echt nog nooit anders dan 100 %NL gevoeld of gedacht, en nog niet.

Testen zal dus niets aantonen. Meer kansen heb je door rond te vragen bij je familie, te beginnen bij je moeder - die zal toch wel een vermoeden moeten hebben van de afkomst van de man in kwestie. Als die weg niet meer open staat zul je binnen haar familie.vriendenkring te rade moeten gaan ,of wellicht een programma als ' spoorloos' .

Uiteindelijk ben je geboren en getogen in Nederland, dus ben je hoe dan ook, welk bloed dan ook, echt 100 % Hollander. Maar dat is maar zo'n klein stukje wereld, je mag jezelf net zo goed Europeaan of Wereldburger noemen hoor. Dat zijn we tenslotte allemáál.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle Nederlanders of hun voorouders zijn ooit ergens over de grens gekomen om zich in Nederland te vestigen; je bent dus net zo Nederlands als die anderen die hier wonen.
Wees welkom, zal ik maar zeggen en voel je thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet of je moeder nog leef, als er eventueel meerdere je vader zou kunnen zijn, kun je via haar misschien aan namen komen.
Als je die eenmaal weet, zou je deze mannen kunnen vragen of ze a.u.b. aan een dna test willen meewerken.
Dit alleen maar omdat jij wil weten in welk land jou roots liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
komt dat door je uiterlijk ? zal vast uit te zoeken zijn op de 1 of ander manier