Waarom nemen oudere jongens vaak met jongere meiden??

Je ziet het eigenlijk wel vaak, dat bijv. een 21 jarige jongen verkering heeft met bijv. een 17-jarig meisje. Niks ergs aan natuurlijk, maar waarom neemt zo'n jongen dan met zo'n toch relatief jong meisje? En andersom?

Waarom niet met iemand van meer je leeftijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Antwoorden (6)

Meisjes zijn vaak geestelijk iets verder dan jongens, vandaar dat oudere jongens zich aangetrokken voelen tot jongere meisjes en andersom ook. Vaak vinden meisjes leeftijdsgenoten maar 'kinderachtig'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat meisjes gewoon eerder volwassen worden en dat ze daardoor liever een ouder, volwassener vriendje willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maatschappij heeft ons dat geleerd. We kijken om ons heen en dan is dit tussen de meeste koppels het geval. Grote kans dan ook tussen onze eigen ouders.
Men wordt immers met rare ogen aangekeken als het omgekeerd is.

Meisjes zoeken ook hun veiligheid bij een oudere jongen. Een jongen van hun eigen leeftijd is zelf vaak nog wat kwetsbaar. (voor de jongere leeftijden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een relatie gehad met een 15 jaar oudere vrouw.
Daarom zeg ik meestal, want je wordt er wel raar op aangekeken. Zeker in het begin is het nogal wennen voor anderen, maar ook voor jezelf vermoed ik.
Dat leeftijds verschil valt nog wel mee . Ik denk dat het van de jongens kant een beetje is van , makkelijker in omgang , doen vlugger overal aan mee , zijn wat avontuurlijk er ingesteld (toegeeflijker) , uitzonderingen daargelaten , kunnen ze ook mee pronken bij andere jongens en oudere meiden . Bij de jongere meisjes is het vaker het idee van , mijn vriend is al ouder , en heeft een (vaste) baan , verdiend zijn eigen geld , heeft wat te besteden , een leuke auto , een leuke flat of appartement , kortom heeft zich al van alles kunnen permitteren wat een 17 jarige jongen nog niet kan (heeft) , en de meiden kunnen hier een beetje mee pronken bij de vriendinnen of jongere jongens ( niet kwaad bedoeld ) , ook weer uitzonderingen daargelaten ! Ouders van beide partijen zijn het hier vaker niet mee eens , dat leeftijds verschil .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Vrouwen vallen vaak op status. Oudere mannen hebben vaak meer status en zijn meer alpha. Maar ik ken ook genoeg voorbeelden van andersom. bijna al mijn exen zijn minimaal 2 en soms zelfs 6 jaar ouder. Al moet ik nu wel zeggen dat ik dat ff zat ben en waarschijnlijk de volgende jonger word dan mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook dat die meisjes makkelijker mee te krijgen zijn.
Een meid van 17 denkt gewoon wat stoer, een jonge van 21 met een auto en woont misschien ook wel al op zich zelf ...
Maar meiden van 21 denken wat verder na die kijken naar hun innerlijk en niet zo snel na wat ze hebben...