slechte thuissituatie, wat zijn de mogelijkheden om uit huit te gaan?

mijn moeder is een hele koppige aggresieve vrouw die denkt dat ze altijd gelijk heeft. als ze boos is om haar eigen prive problemen dan reageert ze dat op haar kinderen af met slaan (toen ik klein was) of schreeuwen en uitschelden. ik kan nooit zeggen wat ik wil of hoe ik me voel uit angst voor wat ze gaat doen. door dit allemaal had ik depressie en twijfelde ik vaak aan mezelf en wist ik vaak niet meer wie ik zelf was en wat mijn eigen meningen waren over dingen (in een moslimse familie praat je daar niet echt over, tenminste bij ons was dat) ze heeft bijv. aan haar zussen (mijn tantes) vertelt dat ze haar vriend boven haar kinderen neemt. (er zijn zoveel meer dingen wat ze heeft gedaan maar je snapt het punt dat het een slechte vrouw is). ik ben al 2x uit huis gegaan. de reden wrm ik weer terug kwam was omdat ze zei dat ze naar me zou luisteren en dingen zouden veranderen. en omdat ze zoveel huilde geloofde ik het ook toen. uiteindelijk is alles het zelfde en word mijn thuissituiatie niet beter. ik was van plan om te wachten totdat ik zelf uit huis kan gaan (ben nu 17) maar ik krijg steeds vaker stress doordat ik daar blijf. ik kan laats niet meer goed slapen, of goed leren voor mijn examens. ik vind dat ik beter verdien. ik zei al jaren tegen mezelf dat ik overdrijf en dat geen 1 familie echt normaal is maar ik kan zo niet verder. wat kan ik doen want ik hoef geen hulp die ervoor zorgt dat de familie band weer goed is. dat is al veels te laat. (heb al besloten dat ik het

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zeker doen contact met Maatschappelijk werk in je woonplaats. Er zijn diverse begeleid wonen programma's. Misschien kan iemand je helpen hiermee? Succes.

Antwoorden (1)

Jij heb duidelijk hulp nodig !
Maar meer dan wij zo via GV aan je kunnen leveren.

Ga eens naar het maatschappelijk werk in jouw gemeente.
Dat is gratis en privé.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zij kunnen je helpen met je thuissituatie en, als je dat echt wilt ook met het zoeken naar woonruimte en eventueel zelfs met het zelfstandig leren wonen.