De meeste volwassenen zegt dit woord niets, maar als jongeren praten over players, dan weten ze precies over wie ze het hebben. De jongeren bedoelen dan meestal een jongen die veel vriendinnetjes gehad heeft, of zelfs tegelijk heeft, maar slecht voor ze zorgt.

Het woord player stamt af van de Engelse uitdrukking „to play someone”, die betekent: iemand manipuleren („bespelen”).

Met „player” bedoelen we iemand die speelt met de gevoelens van een ander.

Dit met betrekking tot de liefde. Bijvoorbeeld „liefde” gebruiken om iets van iemand gedaan te krijgen.

In België kent men de uitdrukking „met iemands voeten spelen”: iemand bedonderen waar hij zelf bij is. Ook hier wordt het woord „spelen” negatief gebruikt.

Omdat jij zijn gedrag pikt, weet de player dat hij je nog veel meer kan maken. Door zijn gedrag in het verleden heeft een player vaak een zwerm vrienden „van het tegenovergestelde geslacht” rond zich heeft hangen waarmee de player niks wil maar die wel erg gehoorzaam zijn – anders waren ze immers allang bij hem weggelopen. Deze mensen worden „drones of the opposite sex” genoemd.

Een player is er niet bewust op uit om zijn/haar slachtoffer te beschadigen: een player denkt alleen aan zichzelf. De player gelooft in eerste instantie zelf echt in de nieuwe „liefde”. Het was helemaal niet de bedoeling om een slachtoffer te maken, het „overkomt” ze gewoon. Bij kinderen is het toch ook het meest favoriete speelgoedje dat het eerst kapot gaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Als je van de ene griet naar de andere holt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of als je meerdere meiden tegelijk hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je van de ene naar de andere relatie loopt en hen allemaal voorspiegelt dat zij "die ene" zijn of heel bijzonder zijn, terwijl zij van een ander niets weten, puur om hen het nest in te lullen. Of om misbruik van hen te maken.

Wanneer je open en eerlijk erover bent, tegen alle partijen vind ik persoonlijk niet dat je een player bent. De player is juist degene die het achter iemands rug om doet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met verschillende meiden aan het flirten bent en het niet alleen bij flirten blijft maar er ook gezoend wordt, een casanova dus.