waarom zou ananas helpen bij het opwekken van weeen?

Je leest overal dat het zou werken, niet wetenschappelijk bewezen maar het word wel gedacht. maar dan ben ik wel benieuwd waarom ananas dan zou werken. waarom dat word gedacht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel: het hart van een ananas. Dus het harde stuk binnenin. Waarom? Geen idee, maar hier wordt het ook gezegd. Waarschijnlijk is er een keer een vrouw bevallen en dacht" dat komt door de ananas"
Het kind heette Anna Nas ;)

Antwoorden (1)

Bepaalde voedingswaren zouden weeën kunnen opwekken, zoals ananas. In het 'hart' van ananas zit een stofje dat wee-opwekkend kan werken. Het stofje zou er echter ook voor kunnen zorgen dat een baby bij de geboorte in het vruchtwater poept. Maar het probleem is dat het poepen van het kind in het vruchtwater niet zo goed is voor jezelf. Kruidig eten zou de bevalling ook op gang kunnen brengen, voornamelijk doordat de darmen 'in gang' worden gezet. Tenslotte schijnt het drinken van Bitter Lemon ook te kunnen helpen.

Het best kunt u gewoon uzelf laten masseren.
Want er zijn een aantal 'drukpunten' te vinden in het lichaam die in contact staan met de baarmoeder. Door deze drukpunten te stimuleren zouden weeën opgewekt kunnen worden. Een drukpunt zit bijvoorbeeld bij de hiel van een zwangere vrouw. Andere drukpunten kunnen rond de borsten, tepels en armen gevonden worden. Een goede massage kan dus helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het roepen van het kind is gevaarlijk voor de foetus natuurlijk, die leeft erin immers....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roepen is poepen