Moet ik achter m'n ex aan of moet ik het zo laten?

Het is nu 1 maand uit met mijn vriend. Hij heeft sinds het uit is heel erg gemeen tegen me gedaan. Hij heeft er wel sorry voor gezegd, maar dat was omdat iedereen erachter kwam wat hij mij had aangedaan.

Ik ben er nu achtergekomen dat ik 7 weken zwanger ben van hem. Hij weet er van en mijn beste vriendin ook. Hij praat wel de hele dag door met m'n beste vriendin over de abortus en dat hij mij ook steunt. Hij is blij dat m'n vriendin mij zoveel helpt.

Maat het probleem is nu dat hij geen enkel idee heeft hoeveel verdriet ik heb. Hij vindt het moeilijk om erover te praten met mij, dus daarmee wilt hij er niet over praten. Ik vind het echt niet normaal dat hij nu alles aan m'n beste vriendin overlaat. Hij zegt dat hij er wel voor me is en dat hij me steunt, maar hij doet er eigenlijk zelf niks aan. Hij wil niet eens mee naar de abortuskliniek.

Moet ik erachter aangaan, zodat hij een deel van de verantwoordelijkheid overneemt? Of moet ik hem laten omdat ik hem toch niet kan dwingen?

Ik ben zelf 17 en m'n ex is 18, dus abortus is de enige keuze voor mij.
Maar ik heb gewoon nog zoveel gevoelens voor mijn ex dat een extra steuntje het echt veel makkelijker maakt. Alleen heeft hij het er moeilijk mee dus hij is niet bereidt om mij te helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hij heeft het er moeilijk mee?
Ik denk eerder dat het een egoistische k... is.
Wil jij dat hij meegaat met je dan zul je hem moeten dwingen, maar of je dan zoveel steun van hem hebt, is weer wat anders. Ik hoop dat je wel steun krijgt van je ouders en echte vrienden.
En ik hoop ook dat jouw beste vriendin niet in zijn praatjes trapt, medelijden met hem heeft en over een paar maanden met hetzelfde probleem zit als jij

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor er gezegd wordt dat dit geen antwoord is:
Moet je achter je ex aan: als je een onverantwoordelijk figuur op sleeptouw wilt nemen ja. Als je dat niet wil: nee
11 jaar geleden
ik zou zeggen: laat het zo als het is! als hij het echt goed wil maken en jij voor hem het allebelangrijkste bent, komt het vast wel goed. tenzij jij dat niet wilt natuurlijk! dan is het vast beter zo!