Maak je je zorgen bel dan even me je verloskundige, in wezen is het niets ernstigs, maar bij twijfel altijd even bellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is niet ernstig. Dit wordt ook wel "oefenweeën" genoemd.

Toegevoegd na 2 minuten:
De eerste samentrekkingen doen zich al voor in de vierde maand van je zwangerschap. Je baarmoeder wordt dan opgerekt, zodat hij groot genoeg blijft voor de groeiende baby. De meeste vrouwen merken weinig tot niets van deze zogenaamde zwangerschapsweeën.

Tijdens de zesde maand kun je voor het eerst een echte harde buik krijgen. De spieren van je baarmoeder trekken dan korte tijd samen, alsof je kramp hebt. Dit doet geen pijn, maar het voelt ook niet erg prettig. Het begint boven aan je buik en trekt dan langzaam, als een korte, warme golf naar beneden. Na enige tijd voel je dat je baarmoeder zich weer ontspant.

Je kunt je eerste oefenweeën goed voelen, wanneer je tijdens een samentrekking je hand op je buik legt. Onder je hand wordt je baarmoeder dan zo hard als een leren voetbal. Later herken je het gevoel steeds beter. Je zult merken dat je later in je zwangerschap ook steeds vaker harde buiken krijgt. De golven tijdens zo’n harde buik worden heftiger en pijnlijker en lijken daardoor steeds meer op echte weeën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan het niet veel kwaad, je lichaam geeft aan dat je iets te druk bent, dus ik denk dat de verloskunde adviseerd dat je iets rustiger aan moet doen, ik had het namelijk ook behoorlijk erg, maar had verder ook nergens last van, veel te druk met van alles om dat alles nog zo goed ging, maar het lichaam geeft wel signalen af als je ietsje rustiger aan moet doen... en dat zijn harde buiken (bandenpijn)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe niet..mits die onregelmatig zijn en verder geen pijn doen..dan oefent je buik alvast een beetje voor straks..
Ik had ze vanaf de 28e week maar daar kreeg ik 2 cm ontsluiting van en dat was dus niet de bedoeling.. ben plat gelegd en heb het tot de 37e week volgehouden.
Dus wel even goed in de gaen houden en eventueel even je arts inschakelen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet erg te zijn.
Het kan zijn dat je baarmoeder aan het oefenen is, of, je bent te druk en geeft je baarmoeder aan dat je wat meer rust moet nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag aan de zuster,
Want zij weet namelijk veel beter dan bij..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je continue harde buiken hebt is dat niet goed en zul je het rustiger aan moeten doen.Als je het af en toe hebt dan zijn het oefenweeen.Hou een paar dagen bij wat je bezigheden zijn en noteer wanneer je harde buiken krijgt.Daarna zou ik even contact met je arts of verloskundige op zij zijn natuurlijk de specialisten.Succes ermee.Je kan natuurlijk ook eerst contact met je arts verloskundige opnemen voor raad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de eerste had ik ook veel last van harde buiken .
het is niet erg , maar je moet het zeker wel serieus nemen .
ik moest vroegtijdig stoppen met werken , anders zou ik veelste vroeg bevallen .
uiteindelijk ben ik twee weken over tijd bevallen , dus hoe serieus ik het persoonlijk moest nemen ?
licht in ieder geval altijd je gyn of verloskundige in !
en volg hun advies wel op.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
harde buik rond de 31e van je zwangerschap kan je ook gewoon krijgen als het kind anders gaat liggen