Op basis waarvan besluiten mensen om te trouwen?

Wanneer weet je zeker dat je je leven met die éne persoon wil delen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Meestal als je elkaar echt kunt vertrouwen en je diegene voelt als de "ware". Degene waar je ontzettend veel van houdt en waarvan je weet dat je op diegene kunt bouwen en dat jullie er voor elkaar zullen zijn, in voor en tegenspoed. Degene waarmee je kunt lachen en huilen en waarvan je weet dat je jullie elkaar begrijpen en jullie bijna niet te breken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Boven is een goed antwoord, echter ook voor zekerheid of eigenbelang trouwen mensen, dus om er beter van te worden. Of omdat het binnen een cultuur past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof(het uithuwelijke bij moslims bijvoorbeeld)

geld (als je trouwt met een rijke stinkerd zit je gebakken)

Kinderen(als je vriendin ineens zwanger wordt bijvoorbeeld)

Echte liefde(als je echt de ware tegen bent gekomen dan kun je dat steviger vastzetten door te trouwen en elkaar het ja woord te geven.

zekerheid(doordat je trouwt is het niet meer zo makkelijk om ineens te zeggen dat je het uitmaakt, komt dan een hoop gedoe bijkijken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is moeilijk uit te leggen , dat heeft met gevoel te maken , als je het gevoel hebt met iemand van nou het is leuk voor even maar een toekomst zie ik niet zitten dan is het snel afgelopen , maar als jij het gevoel hebt met jou wil oud worden en voor de rest bij blijven dan besluit je ook om evt te trouwen.

Dus het heeft alles met gevoel te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je de ware tegenkomt, voelt het als thuiskomen. Je voelt je veilig en je weet dat die persoon er altijd voor je zal zijn en je in alles zal steunen. Ook als er onzekere en soms moeilijke of trieste tijden komen.

Waarom trouwen mensen?
* Door te trouwen geef je aan, elkaar voor het leven lief te hebben.
* Droom wordt werkelijkheid: veel meisjes dromen van een huwelijk in een mooie bruidsjurk en bruidsmeisjes die rozenblaadjes rondstrooien en zijzelf als bruid in het middelpunt van de aandacht.
* Zekerheid: Tegenwoordig loopt 1 op de 3 huwelijken in een scheiding uit, dus zekerheid krijg je zeker niet door te trouwen.
* Sociale druk: misschien kom je uit een familie, of een cultuur die nog wel heel erg gericht is op dat boterbriefje.
* Omdat er een kindje op komst is.
* Omdat de ander het wil en er maar over blijft zeuren.
* Omdat het toch nog makkelijker is in verband met erfenissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak ook wegens een gebrek aan voorstellingsvermogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ware liefde +adoptie vaak eisen ze dat je enkele jaren getrouwd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas heel vaak omdat hun sociale omgeving dat van hen verwacht .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij omdat mijn partner mij trouw bleef en in me bleef geloven, ook nadat ik bijna onze relatie om zeep hielp door verliefd te zijn op een ander.
Toen ik met mijn suffe kop eindelijk door had wat ik op het punt stond te verliezen, snapte ik hoe belangrijk ze voor me is.
Nadat we samen na die periode weer opkrabbelden zijn we getrouwd want ik wil haar nooit meer kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi + . Idd trouw is mooi !