Hoe pak ik dit aan?

Ik zie hier op Goeie Vraag! regelmatig vragen voorbij komen over hoe je het beste een meisje kan versieren.
Ik dacht altijd: "Zo'n vraag ga ik dus echt nooit stellen!".

"helaas" heb ik nu ook zo'n vraag.

Sinds kort begin ik erg verliefd te worden op een collega van me. Als meester op een basisschool ben ik zeer gewend om met vrouwen om te gaan (ik heb een hoop leuke juffen als collega ;-)). Normaal gesproken heb ik dus nooit moeite met de omgang met vrouwen. Ik sta echt niet gauw met m'n mond vol tanden. Maar (zoals meestal als je verliefd bent) ik klap dicht zodra ik haar zie!

Ik vind haar zo ongelofelijk mooi en ik denk dat onze persoonlijkheden goed bij elkaar passen.

Het enige "probleem" (of de enige uitdaging (is misschien positiever)) is dat zij zegt dat ze voorlopig liever geen relatie wil. Ze vind het wel lekker rustig zo.

Wat kan ik hier nu het beste mee doen? Even een tijdje wachten, toch maar gewoon vertellen of eerst maar een beetje lief doen en kijken of ze misschien van gedachte verandert?

Ben vooral wel benieuwd naar de antwoorden van de dames! Hoe zouden jullie zo'n situatie zien?

Liefde is iets moois, maar soms ook lastig :p.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft ze tegen jou persoonlijk gezegd dat ze even geen relatie wil of in het algemeen in het bijzijn van een aantal collega's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit heeft ze niet tegen mij specifiek gezegd. Ik hoor haar dit vaker zeggen. Ook tegen anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: laat het de leerlingen niet merken want zoiets vliegt meteen de hele school door en voor je het weet hoor zij het ook...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik me inderdaad zeer bewust van! ;-)
Bedankt voor de tip! Het zal niet veel problemen opleveren. Over 2 weken hebben de kids vakantie. Zo lang kan ik m'n mond wel houden over dat onderwerp ;-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk had je mooi op haar in kunnen spelen toen ze zei dat ze even geen relatie wil door gelijk te zeggen;Jammer. Het lijkt mij dat er dan wel een lampje gaar branden bij haar door zo'n antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, maar zon raak antwoord is ook erg gênant. Zal zij ook niet erg op prijs stellen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ik denk altijd maar dat een brutaal mens de halve wereld heeft.
Nee heb je en ja kun je krijgen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets anders is: Hoe professioneel is het om met een collega een relatie te hebben (als het zover komt?). Heb je daar ook over nagedacht? Is daar binnen de organisatie waar je werkt een mening over, of nog sterker: beleid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bartjes, Heel scherp! Ik deel idd jouw mening dat een relatie op de werkvloer niet praktisch en professioneel is. Alhoewel je natuurlijk tijdens werk een professionele afstand kan bewaren zie ik het ook niet zitten om dan 24 uur per dag (tijdens werk en thuis) bij m'n vriendin op de lip te zitten.
Ik zal alleen volgend jaar op een andere school starten, dus daar zal dan geen probleem meer over bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook docent en bij ons op school werken minstens twee getrouwde stellen (ik hoor je denken: minstens? Hoezo minstens? Nou, ik weet dat niet precies, omdat ik ongeveer 160 collega's heb). Dat gaat prima. Als je allebei docent bent, zit je helemaal niet op elkaars lip, vind ik. Sterker nog: ik ben uren per dag alleen in het klaslokaal met 30 puberende jongelingen. Als mijn man bij ons zou werken, zou ik ECHT geen tijd hebben om verliefd te gaan lopen doen op het werk en ik denk dan ook dat een relatie tussen collega's in het geval van een school weinig invloed heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat zal waarschijnlijk anders zijn op een basisschool met 15 werknemers. ;-)
Op de basisschool ben je maar maximaal 6 uur per dag met de kinderen bezig. Daar tussendoor zie je elkaar echt wel meerdere malen door het gebouw lopen, tijdens speelkwartier, pauze etc.

Het beste antwoord

Lastige situatie. Ik zou vooral relaxed blijven als ik jou was. Het is bijna het einde van het schooljaar- vraag of ze zin heeft om nog iets mee te gaan drinken om het begin van de vakantie te vieren. Zegt ze nee, dan weet je genoeg. Zegt ze ja, dan hebben jullie vast een gezellig middagje. Je merkt vanzelf wel of er meer in zit. Push vooral niet door haar te vertellen dat je verliefd bent of door haar een speciale behandeling te geven. Als zij niet dezelfde gevoelens heeft, kan ze zich erg ongemakkelijk gaan voelen. Jullie zijn collega's en dat moeten jullie ook blijven als een relatie er niet in blijkt te zitten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Mooie reactie, het zou inderdaad jammer zijn als je door te veel pushen de collegiale band schade toebrengt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie reactie! Dankjewel. Ga idd maar even vragen of ze zin heeft om de vakantie in te luiden.

Andere antwoorden (8)

ik neem aan dat desbetreffende dame vrijgezel is. Als zij zegt, "voorlopig geen relatie, vind het wel lekker zo" is dat meestal ( bijna altijd ) een houding die je aanneemt, die betekent: maar zodra ik iemand tegenkomt die echt bij mij past dan wil ik natuurlijk wel.

Kortom, laat je door dat zinnetje niet tegenhouden en ga haar gewoon versieren. Vraag haar een keertje uit voor een etentje of de film, en dan zie je wel waar het schip strand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of niet strand :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Desbetreffende dame is inderdaad vrijgezel! Dat heb ik natuurlijk al lang gechecked! ;-) Zal haar idd maar eens uitnodigen.
Begin, als het erin zit, met een fijne vriendschap. Ga samen en evt. in het gezelschap van anderen leuke dingen doen. Na verloop van tijd voel/ merk je wel hoe het gaat en kun je misschien eerlijk aangeven dat je meer dan vriendschap voelt voor haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak het rustig aan ga wat meer met er praten en aardig doen dan veranderd ze zelf wel van gedachte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tricky, vooral die zin ik heb nog geen behoefte aan een relatie. die zin heb ik ook wel eens gebruikt als ik voelde dat er iemand belangstelling had.(vrouwen voelen veel aan, heeft ze het door dat je niet helemaal je relaxte zelf bent in haar buurt?) ik gebruikte die opmerking dan als een veiligheid, je hoeft niets te proberen:geen belangstelling!

als er iemand op mijn pad kwam waar ik wel belangstelling voor had, dan stond ik er heus voor open.

soms, zoek je (on)bewust diegene op, op wie je verliefd bent: om dingen te vragen(die je ook aan anderen kan vragen), toevallig loop je net waar zij ook loopt, toevallig zit je naast haar, herken je dit?

mijn raad RELAX, er is niets aantrekkelijker voor een vrouw dan een man die relaxed is.
die vriendelijk is, maar niet overduidelijk te enthousiast.
een man die eens plaagt, een opmerking plaatst waar je over na moet denken. dat triggered enorm.
ingewikkeld vrouwen en mannen.....poeh he!

het schrikt vrouwen af, mannen die teveel aanwezig zijn,bellen om van alles, ingangen zoeken om contact te hebben. vooral als ze nog niet weten, of je de moeite waard bent.
( wel bij mij in ieder geval, stel je eens voor dat je steeds sms-jes krijgt over niets van iemand die je alleen maar aardig vindt, dan denk je op een gegeven moment. ieiek wat wil ze van me?maar even wat afstand bewaren)

Relax, wees vriendelijk, bouw een vriendschap op, wees belangstellend, en als er vertrouwen is,
dan zijn er vast eens gelegenheden zijn waar je eens met elkaar kunt meerijden, een project voor school waar je beide je energie in kunt steken,etc etc....
van het 1 komt het ander.

probeer wat afstand te creeeren, niet voorspelbaar zijn.

ik heb hier aangenomen, dat je net als alle verliefde mensen, een beetje onnatuurlijk over komt bij haar in de buurt. misschien niet de juiste aanname, maar dan heb je wellicht ook wel iets aan mijn tips.

ik wens je veel succes!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig, maar goed je wou de antwoorden van dames lezen, dus hierbij de mijne. Mijn huidige partner heeft ook wat moeite moeten doen aangezien ik toen geen relatie wou en het wel rustig vond zo vrijgezel... Hij heeft zich daar niet door laten afschrikken en uiteindelijk gewonnen haha. Mijn tip is dus: Wees eerlijk! Speel gewoon open kaart. Elke vrouw vind het wel leuk als een man haar ziet zitten! Verliefd zijn overkomt je he. Dus ik zou zeggen ga er voor. En wie weet loopt het bij jullie ook zo goed af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
versieren gaat natuurlijk niet werken.
haal dus niet alles uit de kast om haar te versieren maar wees open over je gevoel en blijf gewoon jezelf.

dit werkt vele malen beter, het word gewaardeerd, en je krijgt een eerlijke reactie.
ga je dus niet uitsloven, maar kijk waar het schip zal stranden. tips kan ik niet geven want ken geen ene versier truck die niet geforceerd lijkt en die ook nog eens werkt (het is zo vreselijk doorzichtig en niet zelden een belediging!)

de dame waar je het over hebt is ook niet van gisteren natuurlijk. weet je.... wij vrouwen hebben een sensor die allang doorheeft wat er gaande is dus van je nieuws zal ze niet staan te kijken, wel van je eerlijkheid. :)
het kan dus zijn dat ze het even moet laten bezinken voor ze zich een houding weet te geven, maar eerlijkheid is voor de meeste vrouwen echt belangrijk.
wil ze geen relatie dan loop je geen blauwtje want zelf is ze er ook duidelijk over geweest, maar mocht ze er anders over (gaan) denken zal ze heus niet vergeten wat je haar hebt verteld.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi! de toekomst geeft je antwoord! en de antwoorden staan hier boven ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik houd niet zo van de term'versieren' omdat ik vind dat je daar een dame slechts een vluchtige/kortstondige liefde aanbiedt.

Maar goed, jij meent het wat serieuzer, gelukkig.

Als de dame in kwestie 'voorlopig geen relatie' wenst zou het goed kunnen dat zij onlangs pijnlijke ervaringen heeft moeten doormaken.

Gun haar in dat geval de tijd om alles wat te kunnen verwerken..ze zal je er dankbaar om zijn..

Je zou je aantrekkelijke collega wèl een briefje kunnen schrijven waarin je haar jouw vriendschap voorstelt.

Je kunt er eveneens een gedicht bijvoegen, waarin je je gevoelens een beetje bedekt weergeeft.

Als zij jouw vriendschap aanvaardt, ga dan zo nu en dan met haar uit..een bioscoopje pikken, of zo..of een etentje.

Aldus geef je haar de gelegenheid jou op haar tempo te leren kennen.

En dan maar hopen dat ze op een dag..of wellicht een nacht..ook verliefd wordt op jou.

Liefde is zeker iets moois..maar absoluut nimmer lastig. Ik vind de liefde zelfs de mooiste 'uitvinding' die ooit gedaan is.

Succes en sterkte!

Groet,

Ton