Hoe zeg ik na een maand aan mijn ex-vriend dat ik een relatie heb met iemand die hij niet leuk vindt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is je ex, daar heb je toch Niks meer mee te maken...
Ik zou t persoonlijk niet eens vertellen. Hij komt er zelf maar achter.
En trouwens, jouw ex vindt je nieuwe vriend niet leuk...; lekker boeiend!!! Jij moet toch met die nieuwe vriend verder, je ex niet! Meid, niet te moeilijk over denken. Geniet van je nieuwe liefde. Laat je ex voor wat hij is.

Antwoorden (9)

1. Je bent geen verantwoording schuldig aan je ex-vriend. Het is je ex.
2. Als je hebt gezegd dat je graag vrienden wilt blijven (of wanneer het beter voelt om het wel te zeggen), tjah, in dat geval gewoon eerlijk zijn. Een ex van mij had ook na een maand een nieuwe relatie. Kan gebeuren toch? Ik heb me natuurlijk wel even kut gevoeld, maar we pasten toch niet bij elkaar (daarom hadden we er ook voor gekozen om de relatie te stoppen).
Een mailtje is in zo'n geval wel makkelijker als een rechtstreekse confrontatie.

Succes en veel geluk met je nieuwe vriend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je haalt me de woorden uit m'n toetsenbord;-)+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merci :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de mijne +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft het er nu nog moeilijk mee dat het gedaan is. Het was een relatie van 1,5 jaar.
Ik heb afgesproken met hem om het hem te zeggen, omdat ik wil dat hij het van mij hoort.
Mijn ex en de jongen op wie ik verliefd ben, zitten allebei in dezelfde vriendengroep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schat, geloof me, liefde gebeurt. Het kan dus ook gebeuren dat je verliefd wordt op iemand anders uit dezelfde vrienden/kennisengroep.
In mijn vriendengroep is dit ook 2x gebeurd (al 1 huwelijk uit voortgekomen), je kan er niets aan doen! Je ex heeft het dus maar te accepteren, net als de vriendengroep eigenlijk. Een beetje vriendengroep zal hier wel mee kunnen leven, zo niet, wat voor vrienden heb je dan eigenlijk?
Als je al vind dat je dat moet zeggen, dan vertel je het gewoon.
Jij en je ex pasten toch niet bijelkaar.
Dus is het niet zo raar dat je daarna iemand hebt die heel anders is dan die ex.

Jouw ex hoeft toch niet te beoordelen met wie jij mag omgaan?
Je kunt toch niet altijd maar verantwoording blijven afleggen aan je exen?
Je vertelt het als je wilt.
Of je zegt niks en dan komt hij er wel achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn inderdaad totaal verschillend.
Maar aangezien ze in dezelfde vriendengroep zitten, vind ik het belangrijk dat hij het van mij hoort. Ik weet alleen niet hoe.
Als je het belangrijk vindt dat hij het van jou hoort zou ik hem bellen/mailen en de mededeling als volgt doen (ongeveer):

Ik meldt je dit maar even zelf omdat ik denk dat je het niet zulk leuk nieuws vindt en daarom leek het me voor jou niet zo leuk als je het via via moet horen: ik heb momenteel een relatie met xxxxxxxx

En verder niks want je bent hem geen verantwoording of rekenschap verschuldigd en je legt uit waarom je het zelf meldt (ik neem aan de de reden zoiets is, zo niet kun je ook wachten tot hij het via via verneemt)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je al zo'n 1,5 jaar samen was, heb je wel veel gedeeld, niet? En die twee jongens zitten allebei in dezelfde vriendengroep..
amigo
12 jaar geleden
daarom denk ik ook dat het wel een goed idee is het hem zelf te vertellen. Hij baalt er vast van maar als anderen hem er mee pesten en hij het zo hoort baalt hij meer. Vindt hij het niet leuk omdat het een vriend is van of omdat het een persoon is waar hij een hekel aan heeft (dat laatste kan ik me minder voorstellen gezien je toevoeging). Als je nieuwe vriend een vriend is van je ex maakt dat de zaak wel lastig maar daar kiezen jullie voor als jullie een relatie aangaan. Mogelijk kan dan je nieuwe vriend het zijn vriend (voorzichtig) vertellen (of jullie doen het samen) sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben dezelfde vrienden, maar zij twee kunnen niet zo goed met elkaar opschieten.
We gaan binnenkort ook allemaal samen op weekend.
Ik heb daarvoor met mijn ex-vriend afgesproken en zou het hem willen zeggen, maar ik wil het niet nog erger maken dan het nu al is.
Niet mogelijk zeker? =)
amigo
12 jaar geleden
Oei, dit is toch wel erg en het siert je dat je het je aantrekt. Het is heel moeilijk voor een buitenstaander om hierin een heel goed advies te geven maar als het wel en wee van zowel je ex als je nieuwe vriend belangrijk voor je zijn (en zo klinkt het en dat lijkt me ook goed) denk ik ergens dat je ZELF misschien niet mee moet gaan met dat weekend (hoe rot ook) en dan wel aan je ex vertellen. Want er is nogal een verschil tussen het weten en gelijk een weekend met een "nieuw stel" opgescheept te zitten. Draai het om, mogelijk helpt dat je bij de beslissing. Het is uit met je ex en nu heeft HIJ na een maand een nieuwe vriendin die jij absoluut niet mag, wat zou jij dan willen???? Zou jij daar gelijk een weekend mee weg willen???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom mogen ze elkaar niet. Was dit al om jou bv, had je vriend al het idee dat je hem leuk vond of hij jou? dan zal hij dit nieuws nog meer als een bevestiging zien dat hij het al die tijd goed voelde. Verder hoort het bij het leven, die dingen gebeuren en je ex komt ook wel weer iemand tegen die hij leuk vindt. Als hij een negatief beeld krijgt over jou hierdoor, moet hij dus alleen maar blij zijn dat het voorbij is en kan hij ook verder met zijn eigen leven. Jij zelf moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt en je niet laten leiden door schuldgevoel of reacties van anderen. Dat je open en eerlijk wilt zijn is al netjes, meer kun je niet doen dus ga genieten :-)
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog even een aanvulling. Als hij jou nog leuk vindt, zal hij geen een andere jongen leuk gaan vinden die iets met je krijgt :-)
Als je het hem om de een of andere reden persoonlijk wil vertellen, dan zeg je gewoon dat je een nieuwe relatie hebt. Je hoeft niet voor hem in te vullen dat hij die persoon niet leuk vindt. Dat zegt hij dan zelf wel. Of niet.
Of ben je nog erg gevoelig voor zijn oordeel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat hij die persoon niet zo leuk vindt, ook al zitten we alledrie in dezelfde vriendengroep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnen dezelde vriendengroep? Die groep zal nooit meer hetzelfde zijn.
Je ex kan niet je baas zijn en je kunt niet om zijn gevoelens blijven kijken. Jij bent over hem, dus moet hij het accepteren. Hij is niet je baas en jij niet zijn slaaf. Dus is hij nu jaloers of niet, je mag je huidige relatie niet daarvoor opgeven. Je mag je niet schuldig voelen daarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is aardig van je dat je nog rekening houdt met zijn gevoelens maar eigenlijk hoeft het niet , hij hoeft geen toestemming te geven of een goedkeuring aan je omdat hij je ex is.
Ik denk dat je het beste gewoon eerlijk moet zeggen met wie je een relatie hebt en zijn gevoelens op beloop moet laten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp ik het goed dat je ex een maand je ex is ?? Dan vraag ik me af wat maakt dat je die relatie bekend wilt maken aan die ex ? Wat schiet die ex ermee op .. of jij ?
En verder vraag ik me af wat maakt dat jij evt een nieuwe relatie wilt met iemand die die ex wel leuk vindt ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh .. sorry ... ben geen man !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is je ex dus je hoeft niets te overleggen of te laten weten.

jammer dat hij de persoon niet leuk vind maar jullie wegen en levens zijn gescheiden dus sla de kant op die voor jou goed voelt.

hij hoeft het er ook niet mee eens te zijn want dit vraag je ook niet van hem toch?

dus de vraag is niet hoe je het moet zeggen, maar OF je het je ex moet zeggen.
ik denk dat je het niet hoeft te zeggen, en als je het wil zeggen dan kan je het gewoon kort mededelen. het gaat enkel om een weetje, niet om goedkeuring of begrip van je ex.

kies je eigen weg en laat je ex gewoon voor wat het is. deze kan ook een nieuw leven beginnen als ie zover is, met als dat jij dat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je nog steeds goede vrienden bent met je ex vriend vertel je hem het gewoon normaal zoals je denkt dat je het moet zeggen.

als hij echt een goede vriend is zal hij jou geluk belangrijker vinden dan het feit dat hij die ene persoon niet mag.

vroeg of laat moet je toch voor jezelf kiezen!!!

is het gewoon je ex vriend waarom zorgen maken of hij de ander goedkeurt. jij hebt deze persoon al goedgekeurd dat is het belangrijk!!!