Hoe zeg ik na een maand aan mijn ex-vriend dat ik een relatie heb met iemand die hij niet leuk vindt?

Weet jij het antwoord?

/2500

1. Je bent geen verantwoording schuldig aan je ex-vriend. Het is je ex. 2. Als je hebt gezegd dat je graag vrienden wilt blijven (of wanneer het beter voelt om het wel te zeggen), tjah, in dat geval gewoon eerlijk zijn. Een ex van mij had ook na een maand een nieuwe relatie. Kan gebeuren toch? Ik heb me natuurlijk wel even kut gevoeld, maar we pasten toch niet bij elkaar (daarom hadden we er ook voor gekozen om de relatie te stoppen). Een mailtje is in zo'n geval wel makkelijker als een rechtstreekse confrontatie. Succes en veel geluk met je nieuwe vriend!

Als je al vind dat je dat moet zeggen, dan vertel je het gewoon. Jij en je ex pasten toch niet bijelkaar. Dus is het niet zo raar dat je daarna iemand hebt die heel anders is dan die ex. Jouw ex hoeft toch niet te beoordelen met wie jij mag omgaan? Je kunt toch niet altijd maar verantwoording blijven afleggen aan je exen? Je vertelt het als je wilt. Of je zegt niks en dan komt hij er wel achter.

Als je het belangrijk vindt dat hij het van jou hoort zou ik hem bellen/mailen en de mededeling als volgt doen (ongeveer): Ik meldt je dit maar even zelf omdat ik denk dat je het niet zulk leuk nieuws vindt en daarom leek het me voor jou niet zo leuk als je het via via moet horen: ik heb momenteel een relatie met xxxxxxxx En verder niks want je bent hem geen verantwoording of rekenschap verschuldigd en je legt uit waarom je het zelf meldt (ik neem aan de de reden zoiets is, zo niet kun je ook wachten tot hij het via via verneemt)

Als je het hem om de een of andere reden persoonlijk wil vertellen, dan zeg je gewoon dat je een nieuwe relatie hebt. Je hoeft niet voor hem in te vullen dat hij die persoon niet leuk vindt. Dat zegt hij dan zelf wel. Of niet. Of ben je nog erg gevoelig voor zijn oordeel?

Je ex kan niet je baas zijn en je kunt niet om zijn gevoelens blijven kijken. Jij bent over hem, dus moet hij het accepteren. Hij is niet je baas en jij niet zijn slaaf. Dus is hij nu jaloers of niet, je mag je huidige relatie niet daarvoor opgeven. Je mag je niet schuldig voelen daarom.

het is aardig van je dat je nog rekening houdt met zijn gevoelens maar eigenlijk hoeft het niet , hij hoeft geen toestemming te geven of een goedkeuring aan je omdat hij je ex is. Ik denk dat je het beste gewoon eerlijk moet zeggen met wie je een relatie hebt en zijn gevoelens op beloop moet laten

Begrijp ik het goed dat je ex een maand je ex is ?? Dan vraag ik me af wat maakt dat je die relatie bekend wilt maken aan die ex ? Wat schiet die ex ermee op .. of jij ? En verder vraag ik me af wat maakt dat jij evt een nieuwe relatie wilt met iemand die die ex wel leuk vindt ? Toegevoegd na 1 minuut: Oh .. sorry ... ben geen man !

het is je ex dus je hoeft niets te overleggen of te laten weten. jammer dat hij de persoon niet leuk vind maar jullie wegen en levens zijn gescheiden dus sla de kant op die voor jou goed voelt. hij hoeft het er ook niet mee eens te zijn want dit vraag je ook niet van hem toch? dus de vraag is niet hoe je het moet zeggen, maar OF je het je ex moet zeggen. ik denk dat je het niet hoeft te zeggen, en als je het wil zeggen dan kan je het gewoon kort mededelen. het gaat enkel om een weetje, niet om goedkeuring of begrip van je ex. kies je eigen weg en laat je ex gewoon voor wat het is. deze kan ook een nieuw leven beginnen als ie zover is, met als dat jij dat doen.

als je nog steeds goede vrienden bent met je ex vriend vertel je hem het gewoon normaal zoals je denkt dat je het moet zeggen. als hij echt een goede vriend is zal hij jou geluk belangrijker vinden dan het feit dat hij die ene persoon niet mag. vroeg of laat moet je toch voor jezelf kiezen!!! is het gewoon je ex vriend waarom zorgen maken of hij de ander goedkeurt. jij hebt deze persoon al goedgekeurd dat is het belangrijk!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100