Wat te doen als hij het uitmaakt maar toch 'tijd nodig heeft'?

Mijn vriend, ex, ik weet het niet meer. maakte het gister met ruzie uit. Hij was woedend, zacht gezegd. Het ging om niks. Maar hij heeft dingen gezegd als ik haat je. Ik weet dat hij moeite heeft als hij boos is weer rustig te worden en ik had weg moeten lopen. Maar ik vroeg hem vandaag is het voorbij? hij zegt ik weet het niet ik heb tijd nodig. Ik voel me hierdoor weer heel onzeker omdat ik het nu niet weet, niet eens of we wat hebben ik weet niet meer wat ik moet doen...
We hebben gezamelijke vrienden die nu overigens met ze allen weggaan en ik kan niet mee. Ik weet da tik hem niet om duidelijkheid kan vragen dan krijg ik een glasharde NEE en is het echt voorbij. Hij smst me nog wel heel af en toe en ik weet niet of ik nou nog wel of niet mag bellen of iets mag laten horen enzo. Ik ben in de war en weet niet wat ik moet. me langste relatie was 2 maanden, we hadden gister precies 1 jaar en 9 maanden...
De ruzies zin het compleet niet waard.

Hoelang moet ik wachten? wat kan ik ondertussen het beste doen.. En wat, is de beste afleiding om niet gek te worden van deze onzekerheid...

Toegevoegd na 1 uur:
Hij heeft schijnbaar geen beltegoed meer maar heeft net een sms via zen vaders mobiel gestuurd dat hij filmpje aan het kijken is enzo. Weet et ook niet meer, ik ga zo lekker naar buiten ben dit zat!
Niemand heeft tijd voor me, de weinige vrienden die ik he zijn allemaal weg of met iets bezig waardoor ik niet daar kan komen.

Weet jij het antwoord?

/2500

ALs ik jou was zou ik hem de nodige tijd gunnen. Geen contact meer met hem zoeken, en probeer een andere vriendenkring te vinden. Hoe moeilijk dat ook is. Ik heb tijd nodig, is een aardige manier van zeggen. Maar ga lekker je eigen leven leiden. Dan merk je vanzelf wel of hij spijt krijgt. En misschien heb jij er dan geen zin meer in. Sterkte!

'De nodige tijd' zou ik omschrijven als'tot het moment dat hij weer contact zoekt'. Ga jezelf niet opdringen. Laat hem even met rust. Praat als hij tegen jou begint te praten, of als je hem ECHT nodig hebt. Je merkt vanzelf wel of je dan vrienden kan blijven. Een relatie lijkt me onwaarschijnlijk. Je zegt niet zomaar ik haat je. Maar wie wordt het nog wel wat. Toegevoegd na 13 minuten: Gun hem de tijd na te denken, en ga zeker niet verwachten dat hij je elk uur een sms stuurt en doe dat zelf ook niet! Overigens ken ik die beste kerel niet, dus kan ik verder niet oordelen

Het is duidelijk dat je er echt mee zit. Mijn vriendin heeft ook vaak ruzies die nergens over gaan met haar vriend. Ik kan me dus wel voorstellen dat je het echt niet leuk vind. Je vriend heeft tijd nodig zeg je, en je zegt ook dat hij ook onzeker is enzo. Dan lijkt het mij het beste als je hem gewoon even met rust laat. Dan word je misschien wel gek van onzekerheid, maar daar moet je echt even overheen denk ik. Dit is volgens mij namelijk het beste wat je kan doen. Sterkte en hou vol, gun hem zijn tijd. Dan krijg je uiteindelijk ook het beste antwoord op de situatie van hem en kan hij uitzoeken wat hij echt wil.

Ik heb deze zin er even uitgepikt. Ik weet dat hij moeite heeft als hij boos is weer rustig te worden en ik had weg moeten lopen. Als ik dit zo lees dan klopt er iets niet in een relatie. Hij heeft moeite om weer rustig te worden als hij boos is,misschien een rare vraag,maar is je ex vriend altijd zo als jullie ruzie hebben? Is hij dan agressief o.i.d.? Je schrijft ook: ik had weg moeten lopen en ik vraag me af waarom? Om hem niet boos te maken? Als dit zo is dat zit er in deze relatie iets helemaal niet goed en ik vind dan dat je voor jezelf moet kiezen en niet aan hem denkt hoe hij zich voelt of wat dan ook. Je komt op mij heel onderdanig over,ben je dit ook in je relatie die je met je ex vriend had? Toon wat meer zelfrespect en laat niet zo met je sollen.

blijf jezelf! tuurlijk mag je het respecteren van hem als hij even rust nodig heeft. de "ruzie"was pas gisteren en het ging om niks zeg je, vind hij dat ook? In een relatie moet je gewoon mogen zeggen, hoe je ergens over denkt, ook wat jou gevoel is. waarom zou je niet mogen bellen of smsssen? wanneer hij glashard nee zegt en het is voorbij dan is hij je niet waard, zo ga je niet met elkaar om als je een relatie hebt. Als het goed is heb je een relatie voor het leven in goede en slechte tijden en een ruzie om niks moet er niet voor zorgen dat je uit elkaar gaat. Wat gebeurt er als je ruzie hebt over "echt" iets? Dit zal ook wel eens gebeuren in een relatie. Op deze manier zul je altijd op je tenen moeten lopen.Sterkte

Ik vraag me af hoe hij zich gedraagt bij jullie gezamenlijke vrienden. Net zo, of speelt hij daar mooi weer? Geef jouw vriend alle tijd en ruimte van de wereld en zeg hem dat jij niet zoveel tijd hebt en verder gaat met jouw leven. Pak evt je spullen en ga naar je ouders. Vraag of je een huisdier mag nemen op je kamer (poes) of als jullie thuis meer ruimte hebben een hond uit het asiel. Je moet eens zien wat dat jouw leven verandert. Zet alles even op een rijtje en breng structuur in je leven. De ellende die jullie achter de rug hebben rechtvaardigt niet dat jullie maar bij elkaar moeten blijven. Jullie hebben beiden recht op geluk, ook al is het niet met elkaar. Doorbreek die neerwaartse spiraal.

Lieve Nothing, meisje hou jij zo weinig van jezelf dat je iedereen toelaat zo met je te spelen? Mag iedereen zomaar ruzie met je maken en je uitschelden en je zonder iets te zeggen in de onzekerheid achterlaten en de ergste dingen naar je hoofd slingeren? Zelfs tegen je zeggen dat ze je haten en het (nog erger) zelfs accepteren als ze alleen maar weer een sms-je sturen (en nog niet eens persoonlijk in je gezicht met een liefdevolle omhelzing en tranen) met "Sorry, ik hoop dat je nog leeft? (alsof jij werkelijk jezelf zou doden omdat hij dat nu eenmaal wenst!!!) Sorry dat ik het moet zeggen maar die zogenaamde vriend van jou vind ik een walgelijke onbeschofte boer om jou zo te mishandelen terwijl jij zelfs nog zo goed bent hem dit misplaatste gedrag iedere keer te vergeven!!! Hij moest eens weten dat er buiten jou maar heel weinig vrouwen en meisjes zijn die zo lief zijn als jij....zo eentje als jij krijgt hij nooit meer, hij zou juist blij en trots met jou moeten zijn. Mijn advies, gun jezelf het allerbeste, hetgeen je echt verdiend, een kerel die samen met jou huilt en lacht, die jou laat weten dat ie van je houdt maar ook waarom hij boos is en laat jou niet alleen maar verwerkt ruzies samen....dit verdien je en die onbeschofte boer heeft helemaal geen recht op jou, die verdiend een vrouw die hem regelrecht een klap in zijn gezicht geeft waar de vonken vanaf vliegen! Ik zou helemaal niet om hem treuren en hem helemaal niet meer opzoeken of bellen of sms-en maar gelijk blokkeren en hem uit je leven bannen. Liever alleen gelukkig dan ongelukkig met zo'n....(Ik heb er geen woorden voor). Liefs en veel succes en hou van jezelf, jij verdiend echt veel en veel meer liefde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100