Officieel ben je dan geen familie meer.
12 jaar geleden
Nee want je bent niet meer getrouwd. Dus niet door de wet verbonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie samen kinderen hebben ben je nog wel met haar verbonden, omdat zij de moeder is van jouw kinderen.
Verder bestaat er geen band meer. Je bent in ieder geval echt geen familie meer na de scheiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie samen een kind hebben dan het kind wel. Maar als je geen kind hebt ben je geen familie meer. Dan heet het ex-schoonouders.

Toegevoegd na 3 minuten:
ex-vrouw bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de verzamelterm ex-familie lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ex=exit :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ex betekent: verleden.
Dus nu niet meer.
Nee, maar je bent ook nooit familie van elkaar geweest.
Als je trouwt dan wordt je vrouw, in strikte zin, geen familie van je. Met familie heb je een bloedband en dat heb je niet met je vrouw of man. Je bent met elkaar getrouwd en dat is het. Je bent met elkaar verbonden als je gezamenlijk kinderen hebt. Je vormt samen een familie. De kinderen zijn en blijven familie, niet je vrouw of man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
+ van mij. Dat van die bloedband die er moet zijn om iemand familie van een ander te kunnen moemen wilde ik ook juist gaan antwoorden.
Wil iemand even een + voor mij zetten? Eerst meldt het duimpje dat aan mijn verzoek niet kan worden voldaan omdat er een fout is opgetreden. Daarna dat stem niet kan worden toegevoegd omdat ik al geplust heb maar de teller blijft wel mooi op 3 staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is maar gedeeltelijk waar. En hangt af van waaruit je het bekijkt: genealogie of erfrecht. Familie is een vereniging van personen, die door huwelijk of bloedverwantschap verbonden zijn door welke band voor de leden onderlinge rechten en verplichtingen ontstaan. Familie (verwanten), een groep mensen die aan elkaar genetisch en/of door partnerschap verwant is. En/of door parterschap.
Familie is een vereniging van personen, die door huwelijk of bloedverwantschap verbonden zijn door welke band voor de leden onderlinge rechten en verplichtingen ontstaan.

Familie (verwanten), een groep mensen die aan elkaar genetisch en/of door partnerschap verwant is.

En/of door partnerschap!!

Als het huwelijk en/of het partnerschap verbroken is,
dan is er dus geen sprake meer van familie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarom was ik ooit heel boos op mijn werkgever (ministerie) die niet accepteerde dat mijn burgerlijke staat "ongehuwd" was.

Dat moest zijn: "gehuwd geweest".
Vind ik belachelijk.
Als je ooit getrouwd geweest ben, dan ben je weer vrijgezel, dus ongehuwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij was het juist andersom met mijn burgerlijke staat.
Omdat ik weduwe ben vond ik ongehuwd niet kloppen, ook al was ik niet meer getrouwd natuurlijk.
Ik vind dat mijn burgerlijke staat"weduwe" is, maar dat staat niet in de computer blijkbaar, want dat kán niet. Dus nu ben ik : gehuwd geweest :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus van mij, ik zie mezelf ook als ongehuwd. Na het scheiden is dat huwelijk verdwenen en daarmee ook mijn ooit gehuwde staat. Alsof dat beëindigde huwelijk voor de rest van je leven een stempel op je moet blijven drukken...
Hoe voelt het aan als je ze ziet? Familie is in de zin van het woord een verbinding, maar je kunt mensen als familie zien ook al is die letterlijke band er niet.

Je kunt er dus zelf voor kiezen om ze wél of niet als familie te zien. het hemd staat echter wel nader dan de rok, vergeet dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, officieel niet, maar als er kinderen in het spel zijn zou het wel heel mooi zijn dat jullie elkaar respecteren en behandelen als familie, maar dat terzijde....