is het normaal om vrouwen zomaar over de buik te aaien als ze zwanger zijn?

toen ik zwanger was kwam ik regelmatig mensen tegen die zomaar op mijn buik gingen voelen.
ook als ik ergens op visite was zei een moeder tegen haar dochters geef maar kusjes aan de baby enz. ik vind dat eigenlijk wat overdreven.
ik zou dat zelf nooit doen bij iemand die ik niet heel goed ken.

14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik vind dat ook niet normaal. Er zijn inderdaad mensen die dat graag doen wanneer ze een zwangere vrouw zien. Maar het blijft wel gewoon een buik van een vrouw waar je aan zit.

Die mensen zitten toch ook niet aan je buik als er geen kindje inzit? En denken ze dan dat ze het kindje aaien ofzo?

Nee, ik ben het helemaal met je eens. Sommige mensen worden helemaal gek wanneer ze een zwangere vrouw zien.

En die moeder die zegt ga maar kusjes geven aan die baby?
Die spoort niet!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik vind het niet normaal, en zal het ook nooit doen!
Het is TE prive.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...jakkes...dat is niet normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet normaal..het is mooi,een zwangere vrouw..maar vraag dan of je haar buik aan mag raken...dan geeft ze zelf het antwoord wel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is 'normaal'.. Mensen denken op hun eigen manier over situaties.. Misschien bedoelen ze het wel helemaal niet verkeerd.. maar wanneer jij je er onprettig bij voelt, zou ik dat zeker kenbaar maken (op een respectvolle manier).

Het lijkt mij in ieder geval een nog al intiem moment, wat je het liefst alleen met je partner op die wijze deelt..
In mijn opinie is het dan ook niet gewenst dit soort acties in uitvoering te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ik een zwangere vrouw het mooiste vind wat er is,en ik ook de neiging heb om dit te doen (bij een zwangere kennis dan),doe ik dit niet.Men knijpt toch ook niet zomaar in iemands billen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 16 jaar geleden een keer zwanger geweest en heb precies dezelfde ervaring als jij. Ik was er ook net zo verontwaardigd over. Net alsof je als zwangere openbaar kunstbezit bent. Ik vind het dus ook niet normaal als wildvreemden over de buik van een zwangere vrouw gaan aaien. Zou het zelf ook nooit doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat is niet normaal ik heb het ook mee gemaakt toen ik zwanger was van me eerst , en ik zeg gelijk tegen mensen, ik vind het niet fijn als je aan me buik zit ,ik ben nu weer zwanger en blijf ze het gewoon zeggen , als ze iets willen aaien ik heb onwijs lief border collie die gek is op aandacht hihiihih
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het oude verrimpelde mannetjes zijn wel ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is normaal in de zin dat heel veel mensen dat doen.

Het is niet normaal in de zin dat het oké is.

Mensen lijken vaak te vergeten dat je een zwangere vrouw precies zo vaak mag aanraken als een niet-zwangere vrouw: alleen met toestemming. Als je zwanger bent, ben je niet meteen publiek bezit, mensen moeten gewoon van je afblijven. En al helemáál hun kinderen niet leren om 'kusjes te geven aan de baby'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik er weinig last van gehad. Ik zal er wel ontoegankelijk uit zien of zo... :-)
Maar ik ken het wel vanuit mijn omgeving, en ik vind het behoorlijk onbeschoft! Je gaat bij iemand die niet zwanger is toch ook niet ineens over alllerlei lichaamsdelen aaien!
In mijn ogen zou je er dan ook best iets van mogen zeggen.