Zijn datingsites en relaties daaruit voortvloeiend, inmiddels geaccepteerd of nog altijd een taboe en zoja waarom??

Ervaringen zijn ook welkom..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is inmiddels net zo normaal als al lang bestaande koppelburo's. Deze week las ik evenwel twee opmerkelijke berichten in de krant dat relaties voortkomend uit internetdates niet stabiel zijn en er ook heel wat misgekoppeld blijkt te worden. Of dit op goed onderzoek gebaseerd is stond er evenwel niet bij en was ook niet te controleren. Maar de potentie van internet ook op dit gebied is groot lijkt me.
Het heeft ook al geleid tot vermakelijke situaties. Op een trouwerij mailde de kersverse echtgenoot na het ja woord eerst zijn nieuwe burgelijke staat door aan Hyves voor hij zijn vrouw kuste. De vrouw keek er nogal van op en zag er de humor van in maar was ook wel verontwaardigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wat mij betreft is dit volkomen geaccepteerd.

Komend jaar gaan 2 vrienden van mij trouwen die elkaar op een dating site ontmoet hebben. 2 andere vrienden hebben hun partner ook via een datingsite gevonden.

Wat maakt het uit hoe je elkaar tegenkomt, zolang je maar gelukkig bent samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag hopen dat het geaccepteerd is.
Door mij tenminste wel, want ik ben inmiddels alweer vijf jaar getrouwd met de leukste man van de wereld, die op dezelfde datingsite zat als ik. Gelukkig maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de meeste mensen accepteren dit nu wel denk ik.
ik heb mijn man ook op internet ontmoed niet via een datingsite maar via een chat maar ik krijg alleen maar leuke reacties .
14 jaar geleden
Wij zien hierin geen problemen voor wat betreft acceptatie. MIjn man en ik hebben elkaar op via een datingsite leren kennen. Als je dat tegen mensen vertelt dan kijken ze even verbaasd, zeggen : 'Oh ja?', vragen (soms) naar de eerste ontmoeting en dat was het dan. Verder maakt het voor niemand wat uit hoe je elkaar hebt leren kennen hoor. Het gaat er toch om dat je samen gelukkig bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon samen met de liefste man van de hele wereld en omstreken!!! Ken hem niet van een datingsite maar van een chatsite.. Telt dat ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ha. Natuurlijk telt dat ook ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik dat toch een heel andere categorie. Op een datingsite ben je op zoek naar een relatie vergelijk het met een blind date. Een chatsite is meer een kroeg waar je iemand per ongeluk tegen komt. Wat mij betreft allebei logisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De liefste man van de hele wereld en omstreken, dat ben ik. Hij heeft gewoon geluk dat je hem eerder hebt leren kennen:) Maar ik wens jullie heel veel geluk hoor!! En het maakt niet uit of je hem kent van een chatsite.
Uiteindelijk hebben jullie toch een keer ``een date`` gehad.
Links en rechts op mijn werk hoor ik niet anders dan dat men elkaar heeft leren kennen via een datingsite.
Dat is helemaal geen schande meer tegenwoordig.
Vroeger voor dat internet er was moest dit alles via de krant,of naar een vrijgezellenavond als je op zoek was naar een relatie.
Nu is er het gemak van internet,vanachter je pc op zoek naar een relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, helemaal niet meer. Mijn man en ik hebben elkaar ontmoet via een datingsite, en terwijl daar vijf jaar geleden nog een beetje lacherig over werd gedaan (zelfs toen was het niet taboe) vindt iedereen het nu doodnormaal als we dat vertellen.

En waarom zou het ook taboe zijn? Wat zou er schaamtevoller zijn aan een profiel op een datingsite dan aan 'jagen' in een kroeg, sportschool of op het werk? Als ik uitga, zie ik ook heel wat mensen met 'uithangbordjes' die duidelijk op zoek zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen doet niemand hier meer moeilijk over.
Dus ik denk dat het vrijwel word geaccepteerd door een menigte.

Ik ken mijn vriend ook via internet en we zijn nu al 4 jaar verliefd op elkaar.
Soms als mensen vragen, waar kennen jullie elkaar van, en zeg ik internet, moeten ze keihard lachen.
Maar als ik dan zeg, dat mijn relatie tenminste wel liefde en vertrouwensvol is, knikken ze gelijk hun hoofd ''je hebt gelijk''.

Op internet kun je exploren, iemand interesses vragen, hobby en gewoonweg de raarste dingen.
Als je iemand face2face ontmoet kom je niet hieraan toe omdat je natuurlijk ook schaamt.