Waarom houden kleine kinderen zo van teddybeertjes en andere knuffels ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha jackajax:-) hey conan thanx!

Het beste antwoord

Een knuffeldier of beer,pop etc geeft een kind een veilig gevoel;vaak is het iets wat ze van thuis meenemen.Het geeft ze houvast,is bekend en geeft geborgenheid.Daarom mogen kinderen op een KDV of andere vorm van kinderopvang hun knuffel bij zich houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vaak doet het kindje hetzelfde met de knuffel als het met de moederborst doet tijdens de voeding: een combinatie van druk uitoefenen en innemen. Trekken, strijken, duwen en snuiven.

De ritmische bewegingen van het gewiegd worden horen daar ook bij. Sommige kinderen bewegen dan ook hun hoofd heen en weer, of schurken zichzelf heen en weer ergens tegenaan. Soms kijken ze daar dan ook nog heel hemels bij. Kijkend in het niets gaan de oogjes vanzelf toe, en dommelen ze heerlijk tevreden en veilig weg.

.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat dit door de grote mensen zo aangeleerd is, en ze bovendien zacht zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Kinderen houden sowieso van gezichten, en dus ook dierengezichten, en inderdaad, ze zijn lekker zacht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Geef ze een washandje en deze houden ze ook bij zich, net als bij een knuffel of iets dergelijks; aangeleerd dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Knuffeltjes werken vertederend op kinderen.
Ze zijn zacht en nodigen het kind uit om ze te strelen en vast te houden.
Soms worden het ook de eerste vriendjes om te leren lopen.
Meestal als een klein kind valt met lopen valt hij op zijn knuffel.
Deze beschermd hun tegen de val.
Maar knuffels zijn ook aantrekkelijk voor volwassen mensen.
Er zijn nog voldoende mensen die nog een knuffel in bed hebben s`nachts.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Omdat het onze is aan geleerd als trost middel onze gevoelens te uiten ,als alternatief voor huisdieren men komt er door tot rust vaak voelt zich niet alleen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1