Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn baby van 8 maanden is gebeten door een dwerghamster. Het bloedde licht. moet ik naar de dokter?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik heb naar het HAP gebeld en die zeiden: goed desinfecteren en als het morgen een beetje gaat ontsteken even naar de huisarts voor een kuurtje. Omdat ze de DKTP prik heeft gehad is ze in principe veilig. Is dit zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als de bliksem naar de dokter!!! Je weet niet waar die dwerghamster allemaal gezeten heeft en een baby van 8 maanden heeft nog niet veel weerstand. Pas op voor bloedvergiftiging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dat je haar wel erg laat schrikken op deze manier! Als een arts zegt dat t niet veel kwaad kan zou ik me niet te druk maken. En twijfel je dan ga je morgen gewoon naar de dokter. Ik denk dat t allemaal wel meevalt.
Ja want zoals gezegd is je baby ingeent tegen DKTP,de tetanus zit in dit pakket en dit is juist de entsof die voor dit soort gevallen gebruikt worden.

Gewoon doen wat de HAP zegt en even in de gaten houden met oog op ontsteken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding