wordt je gevoeliger als je in je pubertijd zit?

De laatste tijd heb ik het lastig in het begin van de dag met naar school te gaan. ik krijg dan constant de tranen in mijn ogen omdat ik naar huis wil maar dat gaat dan over na een half uurtje. 's avonds heb ik weer hetzelfde al ik aan school denk. heeft dit te maken met mijn pubertijd of ligt het aan de school? Heeft iemand oplossingen?? Het is best vervelend

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon de kinderen op school. heel soms pesten ze me en ze doen zo kinderachtig en vervelend. Daar kan ik echt niet tegen. Heeft er iemand oplossingen tegen die tranen? mijn mama vindt dat erg dat dat op mijn leeftijd nog gebeurt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en toch heeft ze medelijden met me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thomas, je moet niet eerst naar je gevolg kijken ( de tranen ) maar naar de oorzaak. Meld het bij een leerkracht of je ouders, als het pesten stopt, stoppen de tranen denk ik ook.

Antwoorden (5)

De puberteit is een best heftige levensfase, waar veel met je lijf gebeurt (hormonen), maar ook veel in je koppie.
Het kan heel goed zijn, dat het met je puberteit te maken heeft.
Vind je school vervelend? Of heb je problemen met vrienden / vriendinnen? Ben je erg onzeker van jezelf? Volg je wel een opleiding die je leuk vindt en die je aan kan?
Zomaar wat vragen, waardoor je verdrietig zou kunnen zijn over het schoolgebeuren.
Maar het kan zeker ook liggen aan je puberteit.
Een oplossing heb ik niet voor je, omdat er heel veel redenen kunnen zijn voor het je niet prettig voelen.

Ik heb wat info voor je opgezocht over puberteit, misschien heb je er wat aan.

http://www.medicinfo.nl/%7Ba32f1776-6aa7-44d3-8229-783c614bfed3%7D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms gaat het goeden soms helemaal niet. Die kinderen zijn allemaal zo kinderachtig en zo vervelend en daar kan ik niet tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las, dat je soms ook gepest wordt.
Doe je aan een sport? Soms helpt het ook, om een sport te doen waar je meer zelfvertrouwen door krijgt, bijvoorbeeld judo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik was aan het denken om een verdedigingssport te gaan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie, doen!
Ja kan aan de puberteit liggen. Maar het komt denk ik grotendeels omdat het gewoon helemaal niet leuk is op school (volgens je reactie).

Je kan het best met de wel leuke mensen omgaan en de mensen die vervelend doen negeren. Zij doen ook alleen maar zo omdat ze aandacht willen en zelf onzeker zijn. En verlaag je niet tot hun niveau! Je weet nu hoe vervelend het is.
Het klinkt makkelijker dan het is, maar als jij laat merken dat je erdoor in de put zit vinden zij het alleen maar leuker.

Begin de dag positief, dit straalt uit en zo kan je makkelijker nieuwe mensen ontmoeten waar je mee om kan gaan ipv bij die vervelende mensen in de buurt te moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat ligt aan de pubertijd. Ik heb ook regelmatig dat soort periodes. Het is erg vervelend maar niet permanent. Misschien heb je veel stress op school? Wan dan heb je het ook sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op sommige momenten ben ik gewoon op van de stress. Zo erg dat ik er medicijnen voor moet nemen
Ik denk dat het een combinatie van beiden is. De puberteit is een periode waarin veel veranderd, als daarbij ook nog komt dat je het moeilijk hebt op school, je daar bijvoorbeeld niet goed voelt dan kan dat inderdaad tot gevolg hebben dat je er periodes heel erg tegenop ziet. Het zal een kwestie zijn van doorzetten. Toch als het echt niet lekker gaat en je denkt dat er o.a. dingen op school zijn waardoor je, je zo voelt dan is het misschien verstandig om er met iemand uit je omgeving over te praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Student, Dat heb ik ook vaak. Dat heeft met bepaalde gevoelens te maken en soms ben je er gevoeliger voor dan andere. Het heeft eerder met de puberteit te maken want dat zorgt ervoor dat je extra gevoeliger bent. Wat mij tip is: Als je weer is aan school denk of aan thuis probeer iets anders te doen dat niet met dat onderwerp te maken heeft. Ik weet zeker dat het je lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De keer dat hij aan school denkt is als hij naar school moet, lastig om dan iets anders te gaan doen....dan zou je spijbelen. Het kan ook zijn dat hij aan school denkt als hij zijn huiswerk maakt, niet verstandig om huiswerk te vervangen voor iets wat niets met school te maken heeft.
Dat gaat dus niet lukken, hij kan school niet ontwijken.
Ontwijken is sowieso en slechte manier om een antst te overwinnen!