migrene bij kinderen bestaat dat ?

heb een zoon van 12 jaar iedere week blijft wel een keer thuis van school omdat hij hoofdpijn heeft en misselijk is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja helaas bestaat dat. Ik heb het vroeger ook gehad.,ik kreeg er toen pilletjes voor. Wat we wel ontdekte is dat een overgevoeligheid voor voedsel een rol kan spelen. Bij mij was het chocola.
Even naar de dokter en het laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De oorzaak heb ik bij mezelf nooit kunnen ontdekken, wel dat het (veel) erger werd door paracetamol.
Heb je migraine, krijg je een pilletje, wordt je helemaal gek..
(aspirine ging wel goed, maar dat werkte nauwelijks) Dit is wel een uitzondering, alleen om aan te geven om goed op te letten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog geen half jaar geleden is de 10-jarige zoon van mijn oude buren overleden. Ook hij kwam regelmatig thuis met vreselijke hoofdpijn, en zijn ouders vroegen zich - net als jij - af of hij migraine kon hebben. Of dat het inderdaad was, hebben ze nooit zeker geweten. Hij is in zijn slaap overleden aan een hersenbloeding. Iedereen was hier stomverbaasd, totaal verbijsterd over (en nog steeds)... en kind van 10 met een hersenbloeding??? Ik wil jou en je zoon niet bang maken, maar laat hem onderzoeken! Heel veel sterkte, en beterschap voor je zoon.

Het beste antwoord

Ja, migraine komt ook bij kinderen voor. Maar weet je wel zeker dat de hoofdpijn niet door spanningen komt. Misschien wordt je zoon gepest op school en heeft hij hier last van. Ga eens een gesprek met je zoon aan, komt daar geen oorzaak uit, ga dan eens met je zoon naar de huisarts om de oorzaak te laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Crea : Pesten is zeker mogelijk als oorzaak... moeten we niet te vergeten, door pesten kunnen veel klachten ontstaan! Plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt jodokus, zeker is pesten een oorzaak van veel lichamelijke en psychische klachten.

Andere antwoorden (2)

Nou, en óf dat bestaat! Ik kreeg het zelf op zesjarige leeftijd voor het eerst en er kwam nota bene een kinderarts voor aan huis, want het was vreselijk. Vanaf toen heb ik het met grote regelmaat gehad met op twaalfjarige leeftijd het trieste hoogtepunt van alle ellende. Ik had het elke week en moest dan ontelbare keren overgeven, kon niets verdragen en was echt doodziek. Het was bij mij duidelijk stressgerelateerd.
Bekijk eens goed of je kind zich ergens zorgen om maakt.
Heel veel sterkte met hem, arm kind!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En natuurlijk ook met de huisarts bespreken, zoals in de andere antwoorden al wordt aangeraden. Succes!
Iedereen kan wel eens hoofdpijn hebben, maar een 12 jarige die iedere week thuis moet blijven...
Ik raad je aan naar de huisarts te gaan en hem goed te laten onderzoeken, het is beter te weten wat er aan de hand is, dan te denken het zou dit of dat kunnen zijn.
Misschien is het wel iets heel anders met hoofdpijn en misselijk als bijwerking, gewoon na laten kijken door de huisarts.

Toegevoegd na 47 seconden:
Ja migraine bestaat, maar je wilt het zeker weten, dus naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens. +