Is action klei/plasticine giftig?

Mijn oudste dochter speelde met plasticines/klei van de action. Mijn 1,5jarige speelde mee, onder mijn toezicht, ze nam een hap, ik nam die meteen uit haar mond, of probeerde dit... Ze heeft een hap binnengekregen...
Over play doh vind ik terug dat niet giftig is, maar hoe zit dat met klei van action?

een jaar geleden
in: Kinderen
3.9K
jc54
een jaar geleden
Speelgoed en/of stoffen die giftig zijn mogen niet verkocht worden (als speelgoed).
fremar
een jaar geleden
staat er geen symbool op de verpakking?
Aigle
een jaar geleden
Neen, er staat enkel 18m+ op
janjansen
een jaar geleden
Al naar de huisarts er mee geweest ? Dat lijkt mij momenteel beter... 112 gebeld ??? Zeker met 1,5 jaar.
Ritsuka
een jaar geleden
Hoe is het nu?

Antwoorden (1)

Nee, action klei/plasticine is niet giftig. Het is een niet-toxisch materiaal dat veilig is voor kinderen om mee te spelen.
9 maanden geleden