Waarom is het zo moeilijk met je vorige liefde "vrienden " te blijven ?

Wanneer het uit is gegaan ... als een kaarsje ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt, waarom is het voor jóu zo moeilijk? Het geldt namelijk niet voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
écht waar ? Ik ken veel mensen , veel die uit elkaar zijn gegaan, maar bijna niemand is nog steeds "vrienden ' met zijn / haar uitgegane relatie .

Het beste antwoord

Omdat je weer een eigen leven wilt beginnen en zolang je nog niet helemaal verwerkt hebt, zal het toch moeilijk blijven om de ex geliefde te zien en weer in de buurt van hem/haar te moeten zijn. Je bent bang dat er oude gevoelens naar boven komen en dat het weer moelijker wordt om te vergeten. Je wilt dus eerst bewust afstand om niet te worden herinnerd. Je weet dat de tijd wonden heelt en deze tijd moet je nemen. Pas na lange tijd heb je je leven weer opgepakt en nieuw ingericht en dan zal je zien dat je toch weer 'gewone'vrienden kunt zijn zonder spijt of verlangens, als je elkaar weer ontmoet. Dan is er weer genoeg afstand om weer gewoon met elkaar om te gaan, vooral als er geen wrok tussen jullie was, alleen een soort 'uit elkaar groeien'.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt , dat geeft hoop . Vooral ben ik geïnteresseerd in haar perspectief. Waarom ze zo weinig van zich laat horen en niet geïnteresseerd lijkt te zijn ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik álles van haar weet , en zij van mij , omdat we elkaar beloofd hebben elkaars hart niet te breken , omdat we elkaars persoonlijkheid en elkaars levens hebben veranderd.
amc
13 jaar geleden
Heavy...'elkaars hart niet te breken'... In feite brak dat al toen bleek dat het samen niet meer ging. Ik denk dat je bedoelt dat je elkaar niet zult haten of een hekel aan elkaar krijgt. Dat de scheur die er al zit, niet doorbreekt.
Ik kan natuurlijk niet in haar ziel kijken, maar als vrouw kan ik me voorstellen dat ze echt even afstand wil. Juist misschien omdat ze bang is haar hart te breken. Zij hoopt natuurlijk dat het jou goed gaat en zal er zelf ook nog niet aan toe zijn om je definitief af te schrijven. Als vrouw ben je dan bang dat je weer voor de bijl zult gaan als blijkt dat
degene die je ooit lief hebt gehad erg veel moeite met de ontstane situatie heeft. Ze vreest ervoor dat ze uit medelijden misschien of nostalgische gevoelens weer terug bij af zal zijn. Dit is natuurlijk geen goede basis en die mogelijkheid zal ze ook willen vermijden. Het kan ook mogelijk zijn dat ze er echt klaar mee is en jou de tijd geeft om te verwerken, of te dwingen haar af te schrijven.
Het zal zeker na korte tijd ook pijnlijk zijn elkaar te zien.
Als je weet dat iets pijn zal doen, vermijd je dat gewoon.
Laat de tijd werken en berust in de situatie. Hoed je voor stalking, want dat doe je als je haar niet met rust kan laten. Het lot heb je niet zelf in de hand. Het loopt zoals het lopen moet. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei xxxaxlxrxqxx dat is heftig . Lief van je dat je hem wilt beschermen :-). @amc , bedankt voor je lange reaktie.
Het verschil tussen haar en mij is dat ik niet wil veranderen en dat ik mij neerleg bij de situatie dat het een lange afstands relatie was . Ik heb gezegd dat ik niet wil verhuizen , noch dat ik mijn huidige leven wil veranderen . Ik heb inzicht in mijn eigen denkwijze en in de hare. Zij wil groeien en vooruit gaan met haar leven , ik wil blijven in het leven dat mij bekend is . Wat er wel gebeurd, is dat door het ongemak ( ik heb haar nu 2 1/2 jaar niet gezien , en ik heb respect voor haar standpunten , we hebben overigens wel gemaild ) , ik * toch* aan het veranderen ben . Maar dan van binnen uit. Ik ben niet meer helemaal tevreden , en ik wil mijn persoonlijkheid ontwikkelen. Ik heb een aantal nieuwe vrienden en zij helpen mij met deze veranderingen. Ik respecteer haar volkomen. Als ze mij nooit meer wil zien, dan zie ik haar nooit meer. Ik zal haar nooit iets doen wat ik zelf niet zou willen dat mij zou overkomen.
amc
13 jaar geleden
Goed dat je haar respecteert. Een lange afstandrelatie is toch al moeilijk en op gegeven moment moet iemand toegeven om te verhuizen. Als je dat allebei niet wilt, dan is het eigenlijk gedoemd te mislukken om er een vast samenzijn van te maken, iets wat je dan toch wilt na een tijdje pendelen. Tja, 2½ jaar is een lange tijd, dan kan er veel gebeuren en dat merk je aan je eigen verandering van instelling. Zijn haar mails afstandelijk? Dan moet je eigenlijk al genoeg weten. Zo niet, af en toe een mailtje naar elkaar, even weten hoe het gaat en je blijft dan toch ergens contact houden. Ik zou zelf mijn aandacht op het heden leggen en op mijn nieuwe vrienden vertrouwen en in de toekomst kijken. In het verleden blijven hangen daar kom je ook niet verder mee.Zoals jouw reactie is, zo moet hij ook zijn. "Als ze mij nooit meer wil zien, so be it en alleen zij kent de reden. Maar ik kan me voorstellen dat dat jou nu juist frustreert.

Andere antwoorden (3)

Misschien is het zo dat als jullie elkaar weer zien dat er dan allemaal herineringen naar boven komen. Zodat jullie dan ook het gevoel krijgen dat jullie nog steeds bij elkaar horen. Je wilt dit gevoel vermijden en daarom is het extra moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je in de meeste gevallen niet in de opperste harmonie uit elkaar gaat en er twistpunten blijven over wie b.v de kinderen mag en hoelang en hoe hoog de alimentatie is enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen min van mij , en inderdaad , vaak ga je niet in opperste harmonie uit elkaar, maar mijn vriendin en ik deden dat dus wel.
omdat jullie een verleden hebben, het is mooi als je uitelkaar gaat als vrienden maar ook een groot risico, misschien heeft een van jullie hoop dat jullie toch weer bij elkaar komen! en daar moet je mee uitkijken als 1 wel wil en de ander niet kan het zeer kwetsend zijn en lijden tot ruzie