Ik heb allemaal steken in mijn buik, is dit normaal of moet ik me zorgen maken?

En het lijkt wel of ik mijn kindje wat minder voel en steeds op een andere plek

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kun je het beste je verloskundige, gynaecoloog of huisarts voor raadplegen.

Antwoorden (7)

Het hoeft niets te zijn, maar wij zijn geen dokters, en kunnen dit dus niet beoordelen. Al helemaal niet op afstand.

Nooit risico's nemen bij een zwangerschap, nu meteen even naar de dokter om het na te laten kijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies..+1
Het lijkt me verstandig als je met deze klachten z.s.m. naar je huisarts gaat. Of indien die mogelijkheid er is z.s.m. naar je verloskundige, of gyneacoloog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hlemaal mee eens.
Hop, naar de dokter!

Ik heb geen idee of je je zorgen moet maken, de enige die je dat kan vertellen is een deskundige die jou persoonlijk kan onderzoeken. Die kan je vertellen dat er niets aan de hand is en jou dus geruststellen. Of hij kan je vertellen dat er veel aan de hand is, dat er moet worden ingegrepen en dat dan alles goed zal komen, en je op die manier geruststellen.

Hoe dan ook, als je hiermee rond blijft lopen, maak je je zorgen, en misschien breng je je kindje schade toe. Geen van beide zijn wenselijk. Dus, nogmaals:

Hop, naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hup, op naar de verloskundige of gynaecoloog ! Afgezien van het feit dat wij geen deskundigen zijn én je niet kunnen zien, weten we niet eens hoe veel weken je zwanger bent en is de klacht nogal vaag, dus niet achter Internet blijven hangen en de telefoon pakken !

Toegevoegd na 2 minuten:
Straks worden al onze antwoorden verwijderd wegens hetzelfde antwoord :lol:
Ik heb het risico in dit geval toch maar genomen, omdat je beter door 100 mensen op hetzelfde idee gebracht kunt worden dan door één als het dermate belangrijk kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, de puntjes kun je wel missen. ;-)
Voor de eventuele compensatie alvast +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel gelijk Marleen. Er zijn wel andere vragen waar het belangrijker is om dubbele antwoorden te verwijderen. Frappant ook dat de standaard waarschuwing van medisch voorbehoud niet verschijnt bij deze categorie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk:
Inderdaad frappant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, je hebtgelijk - da's typisch...
Mocht je verloskundige of gynaeoloog je met een kluitje in het riet sturen (ja, ervaringsdeskundige) dan kun je natuurlijk altijd even op een speciale website proberen. Ik heb daar zelf veel aan gehad. Bovendien is het helemaal leuk als je je aanmeldt bij een forum en meekletst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is nou niet een vraag voor hier maar voor een deskundige.
ik ben nu 25 weken zwanger. heb ook wel eens een steek hier of daar. maar omdat ik al zwannger ben geweest weet ik wanneer het goed of foute steken zijn. dat kan niemand voor jou voelen, iemand kan het wel voor jou beoordelen en dat is je vk of gyn.
beter 10x te vaak bellen dan 1 keer te weing.

succes nog verder.
x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo, hoeveel weken zwanger ben je?
Als je tegen het eind loopt (37weken ofzoiets!) dan kan het zijn dat je kindje zich aan het voorbereiden is op de bevalling.
Dit heb ik zelf ook meegemaakt met de 2 kinderen, een paar dagen voor de bevalling waren ze angstvallig rustig in mijn buik.
Wat ik als tip heb gekregen van de vk: als je gaat zitten of liggen en je handen op je buik legt en ademhalingsoefeningen doet misschien voelt het kindje jou geborgenheid, rust en jou warmte.
Mocht je het echt niet vertrouwen dan moet je echt je vk bellen of gyn, mits je daar onder behandeling bent.

Veel succes en sterkte.