heeft de hoeveelheid en keuze van mijn eten invloed op het geboorte gewicht van mijn aankomende baby?

om het even recht door de bocht te vragen, als ik ongezond eet heb ik dan meer kans op een dikke baby?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ongezond eet, heb je kans op een ongezonde baby. Dat is veel erger dan een dikke baby.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar dat is niet mijn vraag...

Antwoorden (1)

Ongezond is niet voldoende vitaminen/mineralen, verkeerde vetsoorten en een verkeerde verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten maar kan nog steeds niet te veel kcal bevatten.

Als jij ongezond eet zal je baby alle vitaminen/mineralen nemen die je binnen krijgt dus het zal niet gezonder voor jou worden en dat heeft effect op hoe jij je voelt. Denk dan bijv aan je ijzer, je baby neemt al het beschikbare ijzer en jij krijgt tekort.

Als jij veel meer kcal inneemt dan jij en je baby nodig hebben zal niet je baby dik worden in eerste instantie maar jij. Een dikke baby krijg je voornamelijk door zwangerschapsdiabetes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
krol: zo simpel ligt het niet.
Los hiervan: er is nog veel onduidelijk over overgewicht, genetische effecten, en de effecten van voedingspatronen van de moeder op de baby.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij.
ook is aangetoond dat als de moeder tijdens de zwangerschap extreem misselijk is (hyperemesis gravidarum) en zij hierdoor te weinig voedingssstoffen binnenkrijgt, er vaak een grote placenta aanglegd wordt om de baby wél van voldoende voedingsstoffen te voorzien. dit leidt ook vaak tot een grote baby.