Als een meisje van Bijv, 16 jaar zwanger is kan zij dan nog naar school tijdens en na de geboorte?

Als een meisje van bijv, 16 jaar zwanger is hoe moet zij dan naar school? moet dit via het internet?? en heeft het een speciale naam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroedvrouwen/kraamverzorgstersopleiding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien tijdens de biologieles? Dan hebben de medeleerlingen er ook nog wat aan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,hoor een vriendin van mij ging tijdens haar zwangerschap gwn naar school(ook 16)
En haar moeder(de oma dus) paste op het kind,en dus kon ze gewoon naar school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de geboorte: bij mij scheelde het niet veel, ik heb mijn laatste tentamen gehaald ongeveer 8 uur voor de geboorte van mijn oudste. Multitasking heet dat ;-)
Steenuiltje
12 jaar geleden
Haha Stippel! Geweldig ben je :-)!!!
Super Multitasking. Dát kunnen alleen maar vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een meisje kan geen 16 jaar zwanger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@stippel, lijkt me bij jou meer een geval van switchtasking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat dat er niet staat. Was flauw...sorry :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niels, dat kan een meisje van Bijv, wel degelijk.

Antwoorden (8)

Tijdens de geboorte hoeft ze niet naar school.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon omdat je de woorden uit mn mond haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bevallen tijdens de biologie-les? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou wat zijn. Thuis of in het ziekenhuis bevallen? Nee op school tijden gym!
Ja, dat kan, maar is wel afhankelijk vaan de soort school.
Niet ieder school zal toestaan dat een zwanger meisje de lessen volgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben dan wel benieuwd waarom niet...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat scholen die qua godsdienst erg streng in de leer zijn, dat niet zullen toestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja je zegt het zelf al.... alleen scholen die streng in de leer zijn. Ik neem aan dat de meeste scholen het niet zoveel uitmaakt. Een zwanger meisje in de klas of niet... Ik zelf zou ook het probleem niet kunnen bedenken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krol: jammer he, dat religie nog steeds een rol speelt in het onderwijs. In het onderwijs is het ook mogelijk om praktiserende homo's te discrimineren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let er wel op, dat het mijn idee is, dat ze de lessen niet mag volgen in geval van zwangerschap. De kans, dat ik de plank finaal mis, blijft wel aanwezig.
De leerplichtwet zegt er het volgende over. Moet mijn dochter naar school als ze zwanger is? En moet dat ook als het kind er is?
Ja, dan moet zij gewoon naar school. Zwangerschap en het krijgen en hebben van een kind zijn geen redenen om thuis te blijven. Vergelijk het met de situatie van iemand die werkt: Op een gegeven moment ga je met zwangerschapsverlof (8-4 weken voor de datum waarop het kind wordt verwacht) omdat werken en zwangerschap niet meer te combineren valt (en langer doorgaan schadelijk kan zijn voor het nog niet geboren kind). Na de geboorte kan je niet meteen aan het werk. Je moet wennen aan je kind en het leren verzorgen en er aan hechten. Dat kost allemaal tijd, maar dit kan niet eeuwig duren (totale zwangerschapsverlof (voor en na de geboorte) periode is 16 weken). Op een gegeven moment ga je weer aan het werk (of je neemt ontslag of gaat minder gaan werken) en wordt je kind opgevangen in de uren dat je werkt. Zit uw kind nog op school, maak dan met de school vergelijkbare afspraken: wanneer met de lessen mag stoppen voor de geboorte, wanneer weer beginnen. Is een aangepast programma mogelijk? En hoe worden school en de zorg voor het kind gecombineerd: kinderdagverblijf, (groot-)ouders, partner als je volledig naar school moet. Ga dus zo snel mogelijk het gesprek aan met de school. En betrek daarbij de leerplichtambtenaar van de gemeente waar u woont. Want wel of niet zwanger, wel of geen kind, iedere jongere wordt geacht voor zijn 23ste voldoende te zijn opgeleid om volwaardig en zelfstandig te participeren in de samenleving. Kijk ook op de website www.fiom.nl. U vindt hier informatie over (on)bedoelde zwangerschappen. En u kunt hulp of advies krijgen hoe om te gaan met bijvoorbeeld tienerzwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Moolkeesje: Ik heb op zo'n school die jij streng in de leer noemt gezeten. Meisjes die zwanger waren werden gewoon tot de lessen toegelaten. Daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan.
Ik kan hieruit concluderen dat je behoorlijk last hebt van vooroordelen. Ik zou eerst maar eens nagaan of het echt klopt wat je zegt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan, dat je wel alles wat ik heb geschreven over dit onderwerp hebt gelezen en dan vooral het stuk direct boven je eigen bijdrage?
Ik zal hier de 1e alinea nog even toevoegen, misschien dat je dan op je woorden terug komt.
Dat minnetje van je raakt mij overigens niet! Let er wel op, dat het mijn idee is, dat ze de lessen niet mag volgen in geval van zwangerschap. De kans, dat ik de plank finaal mis, blijft wel aanwezig. .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat scholen met een streng gelovige achterkant zwangere meisjes zullen weigeren maar als het meisje en ouders in kwestie dit zullen aanvechten zal de school verliezen in verband met de leerplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een gedoe om twee zinnen!
ja, maar dat ligt helemaal aan haar zelf, volgens mij zijn er wel een paar eisen, dat je bijv. wel een vriend hebt of ander persoon die voor je kind dan zorgt. maar het is behoorlijk stressvol als je een kind hebt en ook nog naar school gaat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je een vriend hebt, heeft er niks mee te maken! je moet je praktische zaken oplossen. Daar kun je hulp bij krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stressvol kind en school? Was die stress niet te voorkomen door gewoon geen seks te hebben op je 15e of 16e? Was dit niet voorspelbaar tijdens de onveilige seks of kan dit als middel gebruikt worden om onder je schoolplicht uit te komen?
HeerVoldemort
12 jaar geleden
En stel nou dat die 16 jarige verkracht is? Dus dat de zwangerschap geen eigen keuze was? Maar het behouden van het kind wel, dat kan natuurlijk ook nog. Het is ver gezocht, maar niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@HeerVoldemort, daar heb je een punt. Hopelijk is dat een zeer zeldzame situatie. Ik ging er onterecht vanuit dat het een sitatie zou zijn van vrijwillige seks omdat dat de meest voorkomende situatie is als het om een zwangere vrouw/meisje gaat. Maar wel goed opgemerkt :-) In jouw voorbeeld vervalt mijn vooroordeel, in een situatie van vrijwillige onveilige seks blijf ik bij mijn mening.
Meestal noemen ze die meisje na de geboorte van hun kind, Tienermoeder. Tijdens de zwangerschap gaat ze gewoon naar school en krijgt net als andere zwangere mensen op tijd verlof. Na de zwangerschap en als het zwangerschapsverlof er helemaal op zit kan het meisje gewoon weer naar school. Wel zolang ze zeker weet dat het kindje veilig wordt ondergebracht tijdens school. Dat kunnen opa/oma, vader/moeder of misschien gewoon een kinderopvang.

Tijdens het verlof kun je via internet school bijhouden, maar het is niet zo dat je 9 maanden moet internet scholing moet volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij in de klas zit er ook iemand die een kind heeft, een poosje toen ze al bijna 9 maanden zwanger was, en na de geboorte was ze niet op school, nu dagelijks. Het kind gaat naar de kinderopvang, of haar ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exact hetzelfde als hoe zwangere vrouwen dat doen met werken. gewoon naar school en zwangerschapsverlof. na zwangerschapsverlof kind naar de opvang en naar school. er zijn meisjes die dat niet doen en thuisblijven. Ik weet niet of dat wettelijk mag en vind het ook niet verstandig. Je leven stopt niet als je een kind krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de geboorte is meestal heel moeilijk omdat ze dan heel veel pijn heeft en misschien voor geluidsoverlast zou kunnen zorgen in de klas. Bovendien zou ze zich heel moeilijk kunnen concentreren op wat er op dat moment door de leerkracht allemaal wordt verteld. Daarom zal ze door de directie niet toegelaten worden tijdens de bevalling. Daarna zal ze echter wél welkom zijn, maar ik denk dat ze de baby dan in de opvang of bij familie zal moeten achterlaten. Verder is er natuurlijk altijd de mogelijkheid tot thuisonderwijs. Thuisonderwijs betekent daarom nog niet dat je in een huis moet zijn om onderwezen te worden. Het kan ook buiten, of zelfs terwijl je de hele wereld rondreist. Niemand is verplicht om naar school te gaan, dat is een keuze die de ouders maken. Wanneer je bijna gaat bevallen is het wellicht beter dat je niet naar school gaat. Na de bevalling is het ook niet zo interessant, want de baby heeft dan borstvoeding nodig. In borstvoeding zitten heel belangrijke stoffen die je niet uit flessevoeding kunt halen en die belangrijk zijn voor het opbouwen van het afweersysteem. Het is dan dus beter om enkele jaren niet naar school te gaan omdat de baby niet mee mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Niemand is verplicht om naar school te gaan, dat is een keuze die de ouders maken. " Het is echter wel verplicht lessen te volgen tot een bepaalde leeftijd. (Ik dacht t/m je 16e?)
Maar dat hoeft inderdaad niet persé in een schoolgebouw te zijn (kijk maar naar Laura Dekker; die zat gewoon op de wereldschool).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lilac:
Nooit van kolven gehoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ik was even vergeten dat kolven bestaat! Sorry!
Ja, op de dag van de geboorte kan zij nog naar school.
Nadat het kind geboren is, zal ze enkele dagen het bed moeten houden. Mogelijk kan via internet lessen gevolgd worden.

Mijn vrouw heeft op een dag examen gedaan en diezelfde dag werd mijn dochter geboren. Blijkbaar hield mijn vrouw onbewust het geboorteproces tegen.
Oh ja: ze is geslaagd. En ze kreeg van de school een felicitatiekaart, omdat men dit heel bijzonder vond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, dan kunnen wij elkaar de hand schudden! Mijn zoon is alleen net na middernacht geboren, nadat ik mijn laatste examen gedaan heb. Wel 6 weken te vroeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, stippel, dan weet ik dat je een sterke vrouw met doorzettingsvermogen bent!