Kan ik zwanger zijn?

Ik ben maandag avond ongesteld worden, en dinsdag avond heb ik het onveilig gedaan (hij is niet klaargekomen, wel voorvocht denk ik) en woensdag avond deden we het weer en vandaag(donderdag) merkte ik dus dat ik niet meer ongesteld ben wat een beetje raar is want ben het pas 2/3 dagen en meestal ben ik het 5/6/7 dagen. Dus denken jullie dat het komt omdat ik zwanger ben? of gewoon toeval.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kan zwanger raken van voorvocht.
Maar dat van ongesteldheid kan 100 redenen hebben, dus dat zegt niks.
Wil je het toch zeker weten, doe het voortaan dan met condoom een doe een zwangerschapstest.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ongesteld bent ben je niet vruchtbaar. Je bent alleen vruchtbaar tijdens je eisprong. Dat is ongeveer 2 weken na je perdiode. Je kunt niet zwanger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Menstruatie is het afstoten van een onbevrucht eitje. De folikel. Er is op dat moment geen werkend eitje aanwezig. Na je menstruatie wordt deze weer opgebouwd en volgt de eisprong. Als deze niet wordt bevrucht sterft het weer en vormt de folikel weer. Dan wordt je ongesteld en zo gaat het cirkeltje door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antheis: ik zou het risico niet nemen als ik niet zwanger wilde worden/iemand zwanger wilde maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je in dat geval vooral op moet letten is dat spermacellen soms enkele dagen kunnen overleven. Als na een aantal dagen de menstruatie voorbij is kan het zijn dat de vrouw al vruchtbaar is en de 'oude' spermacellen haar alsnog bevruchten. Je menstruatie kan door hevige opwinding of seks ineens stoppen. Je hormonale huishouding is in de war en je cyclus ook. Hierdoor ben je waarschijnlijk eerder klaar met je menstruatie. Uiteraard zijn er altijd weer uitzonderingen maar de kans is echt heel heel klein, aangezien er tijdens de menstruatie geen rijpe eicel aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt altijd vruchtbaar zijn!!! Sommige vrouwen laten meerdere eitjes los. Daardoor kun je zelfs tijdens je menstruatie vruchtbaar zijn! Ik ben zo iemand die meerdere eitjes loslaat, daardoor heb ik ook al twee tweelingzwangerschappen achtereen gehad. Bij 1 daarvan is het zelfs vastgesteld dat beide eitjes niet op hetzelfde moment bevrucht zijn. Daardoor had ik twee baby's met een verschillende zwangerschapsduur.
Het antwoord hierboven is niet helemaal waar. Het klopt dat je alleen vruchtbaar bent tijdens de eisprong, maar het kan ook zijn als je geen regelmatige cyclus hebt dat de eisprong tijdens je menstruatie plaats vind. Maar ookal zou je zwanger zijn geraakt een van de afgelopen dagen zal dat er niet voor zorgen dat je menstruatie ineens ophoudt. Dit kan een andere oorzaak hebben.
En als je het zeker wilt weten, je weet hoe je het kan uitsluiten.....

SUCCES
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is klein maar tijdens je menstruatie kan een volgend eitje zijn gereipt en zich in een van de eileiders bevinden. Dat eitje kan dan bevruchtraken en zich innestelen aan de baarmoederwand. Maar om dat die wand nu juist word afgetoten, is dan kans weer klijn dan het blijft zitten.

Doe het de volgende keer toch maar veilig, als je de kans nog meer wil verkleinen om niet zwanger te raken....

Volgen de menstruatie dus afwachten...