Wie weet er een leuke manier je familie te vertellen dat er een tweede kind op komst is?

geslacht is nog niet bekend. Ik zoek een leuke creatieve manier om het bericht over te brengen.

ik moet het op korte termijn kunnen regelen.

Toegevoegd na 5 minuten:
en persoonlijk, dus niet via de post, over de telefoon etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Laat het eerste kind een t-shirt dragen met de tekst "ik wordt een grote broer/zus". Die kan je zo laten maken bij een copy-shop.
Laat het kindje dansen op de muziek van K3 "hiep, hiep hoera voor onze nieuwe baby".
Aan het einde doet hij/zijn vest uit en dan zie je het t-shirt.

Je kan het live opvoeren of filmen en per e-mail verzenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wou ik ook antwoorden +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry dat ik iets sneller typ dan jij :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die shirtjes zijn ook kant en klaar te koop. Even googelen naar een verkooppunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de meeste locale copyshops kunnen dit. wat je ook kan doen is bij de computerwinkel vellen kopen. dan kan je het gewoon thuis printen en dan op een shirt strijken. Het heten volgens mij transfervellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan wel zonder 't' achter 'word' alsjeblieft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leuke eraan is dat het oudste kind er ook in betrokken wordt. Het is dan niet alleen iets tussen papa en mama, maar tussen papa, mama en de grote broer/zus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een beetje creatief bent, kan je het shirtje ook zelf maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt dus maat 122 nodig. Wil je hem kant en klaar in een winkel kopen? Wil je hem laten bedrukken? Mag het een webshop zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.werkman.org/Algemeen/Onderwijs/HavoenAtheneumSprint/tabid/146/Default.aspx Deze heeft wel maat 122. De vraag alleen of je het shirt op tijd binnen hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed bedacht Iamback!+

Andere antwoorden (11)

Stuur iedereen een verrassingsei met daarin de aankondiging!

Je kunt dat gele eitje in een 'kindersurprise-ei' gebruiken.

Toegevoegd na 20 seconden:
Nu pasen in aantocht is, is dat best grappig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef de opa/oma/tante van de ongeborene een slabbertje dat ze de liefste opa/oma/tante enz. zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een leuk idee. Echter aangezien ze allemaal al opa/oma/tante/oom etc. zijn, kan het zijn dat ze dit niet meteen door hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh dan wordt het lastiger ja..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh oké. Geen goede tip dus :) Laten we die dan maar skippen haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik snap je wel :) Dit idee kwam als eerste in me op omdat ik het ook zo wilde doen als het hier zover was en aangezien ik ze als eerste opa/oma/tante zou maken, had ik dit probleem niet. Niet over nagedacht dat het bij een ander anders zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kon het wel weten.. In je vraag staat dat het de 2e wordt.. dus ze zijn allemaal al eens opa/oma/tante/oom.. maar goed.. ik hoop dat je nog een paar bruikbare tips hebt gekregen!
laatst zag ik bij de paffs dat ze allemaal een t-shirt kregen met daarop teksten als alweer oma, enz enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht aan een buikband (of hoe heet zo'n ding om je buik te ondersteunen) maar dit komt op hetzelfde neer :)
Een knuffelbeertje met een kaartje er aan waarop staat : Wij worden papa en mama!! En dat in laten blikken bij Jamin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een knuffel kun je overal kopen.. blokker, hema, speelgoedwinkel bijv...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O... sorry... zelf een kaartje er aan doen bedoelde ik..
Je kunt ze een kaart sturen met een foto van je zoon/dochter met de tekst ik wordt grote broer/zus. Of een persoonlijke foto kaart met de tekst 'Gefeliciteerd met de komst van jullie kleinkind/neefje/nichtje'.

Op www.hallmark.nl kun je voor een leuk bedrag, persoonlijke kaarten maken die per post verstuurd worden.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik las net een verhaal van een vrouw die had haar ouders en schoonouders een rugzakje gegeven, met daarin een rompertje, een babyfles gevuld met roze en blauwe hartjes en een kaartje waarop stond "Als ik later groot ben, mag ik dan komen logeren?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk is leuker. Zeker voor de fanatieke familie mens. Ik zelf zit alleen niet zo in elkaar dat ik dit soort gebeurtenissen perse persoonlijk wil mededelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh een kaart kan trouwens ook persoonlijk gegeven worden. Ik moest ineens aan de aankondiging van mijn schoonzus denken, voor haar tweede kind. Zij gaf haar ouders een kaart. Maar een shirt voor de grote broer/zus vind ik vele malen leuker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die rugzak is ook leuk
Ten eerste, van harte gefelicitieerd!

Dan je vraag:
Nodig ze uit voor een etentje en verwerk je blijde boodschap bijvoorbeeld in het toetje.

Geef ze allemaal een fles bambix, of een toetje bestrooid met muisjes , bak een taart met de blijde boodschap erop of geef iedereen een klein kadootje in de vorm van fopspeen of gebreide sokjes bij de koffie.

Vergeet je camera niet!

Ik wens je een super zwangerschap en een voorspoedige en vlotte bevalling!

Gee

Toegevoegd na 2 minuten:
In plaats van een diner kun je naturlijk ook een (paas)ontbijtje/ brunch organiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je kindje een t-shirt dragen met daarop de tekst Ik krijg een broertje of zusje, je zult zien dat iedereen dat heel erg leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe bij de eerst volgende keer dat je de hele familie ziet een dik kussen achter je trui
zo lijkt het net of je al lang zwanger bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tis leuk om je andere kindje het te laten vertellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
gewoon een mailke over ditjes en datjes, e zet er een animatie op van een ooievaar met een mandje in zijn bek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het tshirt idee, erg leuk.

Of iets met muisjes, roze en blauwe door elkaar omdat je nog niet weet/zegt wat het geslacht wordt. Snel realiseren: met glazuur op cakejes plakken voor bij de koffie (glazuur= veel suiker smelten in beetje kokend water)