Overtijd maar toch een negatieve zwangerschaps test, wat moet ik doen?

Wie heeft er advies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K
Kimath
13 jaar geleden
waarom zit er een hond in een condoom? ik snap het plaatje niet.
Kimath
13 jaar geleden
nou ja zeg, wat een reactie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijken of je spikkelbuikie strepen gaat vertonen.
Amadea
13 jaar geleden
@Spikkelbuik: Waarom plaats jij bij jouw vragen en antwoorden afbeeldingen die daar niets mee te maken hebben? Daar kan je beter mee stoppen. Alleen als het jouw woorden duidelijker kan maken heeft het nut om er een plaatje bij te zetten. Nu dacht ik dat jij een onzinvraag stelde. Als je zwanger wilt worden ga je toch geen condoom afbeelden? Dat slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk toch wel dat ik zelf bepaal wat voor foto ik plaats, al zet ik de paus erop is dat mijn keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het ook fijn vinden als mensen alleen serieus bezig zijn met het beantwoorden van mijn vraag.
Kimath
13 jaar geleden
@Loenie: De foto is nu verwijderd zie ik.
Amadea
13 jaar geleden
Juist, Spikkelbuik, als je wilt dat mensen serieus bezig zijn met jouw vraag dan moet je ook rekening houden met het feit dat dit een kennissite is. En dat je dus géén foto van de paus plaatst als je een vraag stelt over zwangerschap. Als je dat toch perse wilt, dan moet je naar een chatsite gaan. Hier worden nutteloze afbeeldingen door het moderatieteam verwijderd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar maken mensen zich druk omzeg, de keuze van mijn foto past bij mijn karakter en mijn persoonlijkheid.
Wist niet dat je hier niet jezelf kon zijn!
Maar zal volgende keer wel een foto plaatsen met een kind op een schommel valt beter in de smaak??
Succes met jullie bezigheden, ik heb andere dingen aan me hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist mijn nieuwe hobby haha
Kimath
13 jaar geleden
@Loenie: Inderdaad, dat is het belangrijkste :)
Amadea
13 jaar geleden
@Spikkelbuik: Dan ben jij blijkbaar nog niet ervan op de hoogte dat Goeie Vraag richtlijnen heeft. Die kan je lezen op http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen, en de tekst waar het hier om gaat is:
•Bij vragen en antwoorden kunnen desgewenst afbeeldingen, bronnen, trefwoorden en video’s worden toegevoegd. Deze dienen altijd een direct verband te hebben met de bijbehorende tekst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Spikkelbuik, bij mijn weten heb ik je eerste vraag over het spiraaltje laten verwijderen indertijd oOK serieus beantwoord (en niet alleen ik) en niet of nauwelijks iets met die antwoorden gedaan..... Ook mensen die antwoord geven vinden het prettig om serieus genomen te worden. Bovendien zijn die antwoorden vaak ook bedoeld om iets van mee te nemen, en niet gewoon dom naast je neer te leggen tot je een (fout) antwoord krijgt dat in je straatje past.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niks verplicht aan iemand, net zo min als dat andere iets verplicht zijn aan mij.
En volgens mij is deze site bedoeld om elkaar te steunen en te helpen.
Niet om elkaar een lesje te lezen en te vervelen!...
Mensen die mij helpen ben ik altijd dankbaar mensen die mij naar beneden willen halen omdat het zij denken de regels te bepalen heb ik geen boodschap aan!...
Dus hoe je bezig met de vraag, begin anders een forum maar wel ergens anders aub
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, jij maakt het wel erg bont.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik het niet mee eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze site is bedoeld voor kennisvermeerdering, jij stelt een vraag met kennelijk een inmiddels verwijderde foto die als vreemd ervaren wordt, dan kun je daar reacties op verwachten.
En als je mensen dan gaat afkatten, maak de kans niet echt groter dat mensen nog zin hebben om serieus antwoord te gaan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou er was niks mis met de foto hoor, hij was als grappig bedoeld.
Maar sommige hebben geen humor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humor zat, mits er een beetje lol aan is. Ik dacht alleen dat je serieus genomen wou worden met je vraag - al wordt het na drie weken regelmatig elke dag aan mensen die jou niet kennen vragen of je zwanger bent op een gegeven moment wel bijna grappig, ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben ik toch blij dat je er de humor van in ziet!.... Je kent iemand achtergrond niet of iemands omgeving of verleden.
En er zijn mensen die juist veel belang hebben bij deze site.
En daar ben ik er juist 1 van, maar als ik van te voren wist wat voor ophef dit had veroorzaakt had ik het ook gewoon aan me moeder kunnen vragen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dames dames..... Dit is ergens anders voor bedoeld!!
Wat zijn mensen snel pissig zeg, ze bemoeien zich ook overal mee... Hou het lekker bij je zelf volgens mij hebben sommige daar hun handen al vol aan!!... Hou het vrolijk ;-)......

Antwoorden (8)

Gezien de eerdere vragen die je hebt gesteld zou ik je adviseren professionele hulp te gaan vragen. Je bent zó bezig met die niet komende zwangerschap, dat je gefixeerd door het leven gaat. Dat is jammer, er zijn nog zoveel meer dingen om van te genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, welnee, je moest eens zien op fora over zwangerschap hoeveel vrouwen precies dezelfde vragen stellen. Dit is een tijdelijke gekte. Waar ik zelf (al wist ik me iets beter in te houden in het openbaar) ook schuldig aan ben geweest trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjaaa spijt me kan er ook niks aan doen, ben een lange tijd ziek geweest waarbij een kan is dat je onvruchtbaar bent.
Maar dan kom je op een leeftijd en een punt in je relatie dat je het toch bijde wel heel erg leuk zou vinden.
Dus ja een soort obsessie word het wel dat ging helemaal van zelf... :-)
Tja, mogelijk niet het antwoord waar je op zit te wachten maar gewoon verdergaan met je leven.

Het zou kunnen dat dit een bevruchting is geweest die niet goed is ingenesteld, en dat je daardoor een paar dagen later menstrueert, niks geks aan de hand dan

Of je zit zo gespannen dagen te tellen dat je lijf daardoor van slag is een je een paar dagen later bent

Of (maar die kans acht ik klein) je bent wel zwanger en er ging iets mis bij die test, maar dat komt toch niet vaak voor

Gemiddeld schijnt het best lang te duren voor je zwanger bent (gemiddeld dus he, meer dan 6 maanden geloof ik) dus alles wat je eerder bent is meegenomen moet je maar denken
13 jaar geleden
net gestopt met de pil? Mogelijk is je cyclus van slag.

Vooral niet stressen.. anders duurt het nog langer.
En gezond eten en goed voor jezelf zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over een paar dagen nog eens testen als je dan nog steeds niet ongesteld bent. De eerste test was bij mij ook negatief, terwijl ik al dagen overtijd was. Toen heb ik nog eens 5 dagen gewacht, weer getest en toen had ik wel een positieve test. Sterkte met de onzekerheid en het wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach lieverd, ik weet hoe het voelt. De eerste cyclus na verwijdering van mijn Mirenaspiraal was ik ook 'overtijd'. Die cyclus duurde namelijk 32 dagen, dus ik was vier hele dagen overtijd, toch?

Zwanger willen worden kan je een beetje gek maken, ik wist rationeel best dat het waarschijnlijk niet de eerste maand raak zou zijn, maar toch vloog ik die vier dagen zowat tegen de muren op. En ik durf niet eens toe te geven hoeveel zwangerschapstesten ik erdoorheen heb gejaagd.

Maar toch terug naar de realiteit: je bent niet overtijd. Niet echt. Om overtijd te zijn, moet je weten wanneer je je menstruatie kunt verwachten. En als je Mirenaspiraal kortgeleden is verwijderd, maakt je lichaam een hormonale verandering (hoe klein ook) door en kan je cyclus even van slag zijn.

Je kunt als je Mirena wordt verwijderd heel snel zwanger worden, maar bedenk dat de kans nog steeds verreweg het grootste is dat je *niet* direct zwanger raakt. Het kan echt, óók voor jou (we denken allemaal stiekem de uitzondering te zijn) zomaar een jaar duren.

Maar goed, wat je nu moet doen: Wacht een week, test dan nog eens. Nog steeds negatief en geen menstruatie, nog een week wachten. Blijft je menstruatie langer dan twee-drie maanden weg en heb je nog steeds geen positieve test, ga dan even langs je huisarts.

Trouwens, als je je niet in kunt houden om vaker te testen, zorg er dan in ieder geval voor dat je goedkope tests gebruikt. Een Kruidvattest (twee voor 5 euro) is net zo goed als die dure Predictortest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hè hè eindelijk iemand die me snapt en begrijpt, je hebt volkomen gelijk! Misschien wil ik het allemaal wel veel te graag.
Maar ja hoe kun je er niet mee bezig zijn, ben blij dat ik eindelijk zo ver ben in mijn leven dat we deze stap kunnen gaan maken.
Te veel meegemaakt te lang ziek geweest waardoor ik nu een soort van angst heb gekregen dat ik niet vruchtbaar ben.
Vandaar mijn obsessie.... Thanks voor je lieve antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het inderdaad helemaal, zelfs dat kleine (en soms enorm luide) stemmetje in je achterhoofd over onvruchtbaarheid. Toen ik na die vier dagen alsnog ongesteld werd, kon ik wel janken. Van blijdschap wel te verstaan, de boel wérkte blijkbaar. Vanwege ervaringen jaren geleden was dat niet vanzelfsprekend. De maanden daarna werd het trouwens een stuk rustiger, al begint inmiddels - ruim een jaar na verwijdering Mirena - het stemmetje zo af en toe weer op te spelen. Ik weet dat het in zo'n situatie heel moeilijk kan zijn om er niet te veel mee bezig te zijn. Maar probeer je angst niet te veel te voeden (bijvoorbeeld door al te veel vragen op websites te stellen), daarmee maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Wat ik me wel afvraag: hoeveel weet je van hoe het allemaal werkt van binnen? En dan bedoel ik niet de voorlichting die je op school hebt gekregen. Dat is een prima introductie over de gemiddelde vrouw (die bestaat trouwens niet) en is er vooral op gericht om tienerzwangerschappen te voorkomen. Als dat de enige informatie is die je hebt, denk je als vrouw van vlees en bloed al snel dat er iets mis met je is. Want je cyclus is niet precies 28 dagen of exact regelmatig, zoals je hebt geleerd, en je weet niet dat de mééste vrouwen geen exact regelmatige cyclus van precies 28 dagen hebben. En je bent na drie maanden nóg niet zwanger, terwijl je op school het (onjuiste) idee hebt gekregen dat je van iedere keer onbeschermde seks direct zwanger raakt, in plaats van dat je alleen zwanger zou kúnnen raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je dus aanraden om je nog eens te verdiepen in voortplanting, als je dat nog niet hebt gedaan. Dat kan een hoop van de onrust wegnemen als dingen niet precies gaan zoals je op school hebt geleerd. Alvast een bloemlezing: - De meeste vrouwen hebben dus géén exact regelmatige cyclus van precies 28 dagen. 25 dagen is ook normaal. 35 ook. En als je net bent gestopt met anticonceptie moet je de eerste cyclus niet raar opkijken van 60 dagen. Je lijf is nog bezig met de boel opnieuw op orde krijgen. - De meeste vrouwen hebben hun eisprong níét op dag 14 van hun cyclus. Ook niet precies tussen twee menstruaties in. Die valt *gemiddeld* ergens tussen 12 en 16 dagen voor de eerste dag van de vólgende menstruatie, maar 10 of 18 kan ook nog prima. - De grootste kans om zwanger te worden heb je niet door seks op de dag van je eisprong (dan kun je net te laat zijn) maar de dagen ervóór. - De kans om zwanger te worden komt - hoe gezond jij en je partner ook zijn en hoe perfect getimed jullie ook seks hebben - nooit ver boven de 20% per cyclus. - Daaruit volgt dat - hoe gezond jullie ook zijn en hoe perfect jullie alles ook doen - je niet raar op moet kijken als het een jaar duurt voordat je zwanger bent. Bereid je hierop voor, anders krijg je een hoop zorgen om niets. Mocht je nog vragen hebben, dan mag je me gerust ook een persoonlijk berichtje sturen. Ik weet inmiddels vrij goed wanneer je nou wel of niet reden hebt om je zorgen te maken als je zwanger wilt worden, dus misschien kan ik je geruststellen als zorgen de kop opsteken. Eén laatste ding: ik zie dat je je behoorlijk druk maakt om de reacties onder je vraag. Probeer je zorgen niet op anderen af te reageren. De meeste commotie is niet om je foto, maar om je reacties!
Je hebt DRIE WEKEN GELEDEN je Mirena laten verwijderen. Niet alleen heb je dus idealiter in die tijd nog geen sex (zonder condoom) gehad in verband met het risico op ontstekingen in de onderbuik, -zoals de gynaecoloog je zeker geadviseerd zal hebben, althans, de mijne deed dat zeker wel - maar het is ook nog helemaal niet gezegd dat je cyclus alweer normaal op gang is, want dat kan best even duren. In elk geval is de kans dat je zwanger bent, al ben je vruchtbaar, nog niet zo groot.En door het gemorrel in je baarmoeder drie weken terug is de kans op een geslaagde innesteling ook nog niet echt optimaal te noemen.

Het beste kun (kon) je EERST een normale cyclus / menstruatie afwachten, en DAN pas proberen zwanger te worden.

Aangezien je met de Mirena ingrijpt in je cyclus doordat deze hormonen bevat, hoe weinig ook, WEET je helemaal niet wanneer je weer ' echt' ongesteld zou hebben moeten worden na verwijdering, en ben je dus ook niet over tijd. Daarbij is de verwijdering 3 weken geleden geweest, dus zelfs als je toen a la minute hebt geovuleerd, zou je nu nog nauwelijks over tijd kunnen zijn.

Gewoon nog even geduldig minimaal één cyclus afwachten blijft het beste wat je kan doen. Je wilt tenslotte wel lichamelijk zo hersteld / gezond mogelijk zwanger worden neem ik aan. Heb je echter na een week of 8 (dus nu nog 5 weken) nog geen normale menstruatie gehad, dan zou je opnieuw een test kunnen doen, en als die negatief is, zeker weer even langs bij de gynaecoloog of huisarts.

Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/spiraal-verwijderen-lichte-menstruatie-gehad.132954
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland is de algemene medische consensus dat je direct na verwijdering zwanger kunt proberen te raken, Marleen, het is dus niet raar dat ze het nu al probeert. Ik beschouw mezelf niet bepaald onwetend op dit gebied, maar jij bent echt de enige van wie ik ooit heb gehoord van een risico op onderbuikontstekingen na Mirena. Mijn eigen arts wenste me ook alleen succes met het zwanger worden. (Naast de algemene leefstijladviezen uiteraard.) Misschien zijn gynaecologen in Duitsland hier voorzichtiger mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde dat eerlijk gezegd ook deze keer voor het eerst, van mijn Duitse gynaecologe. In Nederland worden spiraaltjes ook gewoon door de huisarts gezet, hier door de gynaecoloog. Al kreeg ik natuurlijk ook meteen een nieuwe, want ik ben geen mom'ent van plan nog eens zwanger te worden. Voor mijn laatste zwangerschap had ik trouwens een gewoon koperspiraal, en ook na verwijdering daarvan kreeg ik indertijd het advies even te wachten tot in elk geval de bloeding voorbij was, en liefst een hele cyclus. En dat was gewoon een Nederlandse gynaecoloog. Je loopt trouwens met ELKE spiraal inbrengen / verwijderen een (klein() risico op ontstekingen in het kleine bekken. Omdat je toch kleine wondjes veroorzaakt (vandaar ook de kleine bloeding), en je de baarmoedermond iets opent. Meteen de zelfde avond sex hebben is dus niet per definitie een goed idee. Of het moet hele steriele sex zijn ;-)
Toen ik zwanger was van mijn tweede kindje liet de zwangerschapstest 3 keer niets zien.
Toen heb ik gewoon de verloskundige erbij gehaald.
Ik kreeg toen een echo en bleek zwanger te zijn.
Misschien kan je dan ook het beste even aan een verloskundige vragen bij jou in de buurt want met een echo kom je er dan wel achter of het zo is.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BLOED TEST dat is het enige waaraan je het zeker kan weten. Mijn zus heeft bij haar laatste kind drie keer een negatieve test gehad, terwijl ze ook nog menstrueerde en wat bleek 4 maanden later: ze was zwanger. Met een bloedtest kwam ze er achter