Overtijd maar toch een negatieve zwangerschaps test, wat moet ik doen?

Wie heeft er advies?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gezien de eerdere vragen die je hebt gesteld zou ik je adviseren professionele hulp te gaan vragen. Je bent zó bezig met die niet komende zwangerschap, dat je gefixeerd door het leven gaat. Dat is jammer, er zijn nog zoveel meer dingen om van te genieten.

Tja, mogelijk niet het antwoord waar je op zit te wachten maar gewoon verdergaan met je leven. Het zou kunnen dat dit een bevruchting is geweest die niet goed is ingenesteld, en dat je daardoor een paar dagen later menstrueert, niks geks aan de hand dan Of je zit zo gespannen dagen te tellen dat je lijf daardoor van slag is een je een paar dagen later bent Of (maar die kans acht ik klein) je bent wel zwanger en er ging iets mis bij die test, maar dat komt toch niet vaak voor Gemiddeld schijnt het best lang te duren voor je zwanger bent (gemiddeld dus he, meer dan 6 maanden geloof ik) dus alles wat je eerder bent is meegenomen moet je maar denken

net gestopt met de pil? Mogelijk is je cyclus van slag. Vooral niet stressen.. anders duurt het nog langer. En gezond eten en goed voor jezelf zorgen.

Ach lieverd, ik weet hoe het voelt. De eerste cyclus na verwijdering van mijn Mirenaspiraal was ik ook 'overtijd'. Die cyclus duurde namelijk 32 dagen, dus ik was vier hele dagen overtijd, toch? Zwanger willen worden kan je een beetje gek maken, ik wist rationeel best dat het waarschijnlijk niet de eerste maand raak zou zijn, maar toch vloog ik die vier dagen zowat tegen de muren op. En ik durf niet eens toe te geven hoeveel zwangerschapstesten ik erdoorheen heb gejaagd. Maar toch terug naar de realiteit: je bent niet overtijd. Niet echt. Om overtijd te zijn, moet je weten wanneer je je menstruatie kunt verwachten. En als je Mirenaspiraal kortgeleden is verwijderd, maakt je lichaam een hormonale verandering (hoe klein ook) door en kan je cyclus even van slag zijn. Je kunt als je Mirena wordt verwijderd heel snel zwanger worden, maar bedenk dat de kans nog steeds verreweg het grootste is dat je *niet* direct zwanger raakt. Het kan echt, óók voor jou (we denken allemaal stiekem de uitzondering te zijn) zomaar een jaar duren. Maar goed, wat je nu moet doen: Wacht een week, test dan nog eens. Nog steeds negatief en geen menstruatie, nog een week wachten. Blijft je menstruatie langer dan twee-drie maanden weg en heb je nog steeds geen positieve test, ga dan even langs je huisarts. Trouwens, als je je niet in kunt houden om vaker te testen, zorg er dan in ieder geval voor dat je goedkope tests gebruikt. Een Kruidvattest (twee voor 5 euro) is net zo goed als die dure Predictortest.

Je hebt DRIE WEKEN GELEDEN je Mirena laten verwijderen. Niet alleen heb je dus idealiter in die tijd nog geen sex (zonder condoom) gehad in verband met het risico op ontstekingen in de onderbuik, -zoals de gynaecoloog je zeker geadviseerd zal hebben, althans, de mijne deed dat zeker wel - maar het is ook nog helemaal niet gezegd dat je cyclus alweer normaal op gang is, want dat kan best even duren. In elk geval is de kans dat je zwanger bent, al ben je vruchtbaar, nog niet zo groot.En door het gemorrel in je baarmoeder drie weken terug is de kans op een geslaagde innesteling ook nog niet echt optimaal te noemen. Het beste kun (kon) je EERST een normale cyclus / menstruatie afwachten, en DAN pas proberen zwanger te worden. Aangezien je met de Mirena ingrijpt in je cyclus doordat deze hormonen bevat, hoe weinig ook, WEET je helemaal niet wanneer je weer ' echt' ongesteld zou hebben moeten worden na verwijdering, en ben je dus ook niet over tijd. Daarbij is de verwijdering 3 weken geleden geweest, dus zelfs als je toen a la minute hebt geovuleerd, zou je nu nog nauwelijks over tijd kunnen zijn. Gewoon nog even geduldig minimaal één cyclus afwachten blijft het beste wat je kan doen. Je wilt tenslotte wel lichamelijk zo hersteld / gezond mogelijk zwanger worden neem ik aan. Heb je echter na een week of 8 (dus nu nog 5 weken) nog geen normale menstruatie gehad, dan zou je opnieuw een test kunnen doen, en als die negatief is, zeker weer even langs bij de gynaecoloog of huisarts. Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/spiraal-verwijderen-lichte-menstruatie-gehad.132954

Toen ik zwanger was van mijn tweede kindje liet de zwangerschapstest 3 keer niets zien. Toen heb ik gewoon de verloskundige erbij gehaald. Ik kreeg toen een echo en bleek zwanger te zijn. Misschien kan je dan ook het beste even aan een verloskundige vragen bij jou in de buurt want met een echo kom je er dan wel achter of het zo is. Sterkte!

BLOED TEST dat is het enige waaraan je het zeker kan weten. Mijn zus heeft bij haar laatste kind drie keer een negatieve test gehad, terwijl ze ook nog menstrueerde en wat bleek 4 maanden later: ze was zwanger. Met een bloedtest kwam ze er achter

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100