Week te vroeg ongesteld door niet gelukte innestelin wanneer beginnen met tellen van nieuwe cyclus?

Hoi,
Wij proberen al een paar maanden zwanger te worden. Ik gebruik geen pil of spiraal en ben 29 jaar.
Ik heb altijd een regelmatige cyclus van 32 dagen. Nu dacht ik dat ik zwanger was maar helaas begon ik ineens te bloeden, 5 dagen voordat ik normaal gesproken ongesteld zou worden. Het begon met lichte druppels, normaal bij mijn ongesteldheid bloed ik meteen veel heftiger. Daarna bleef 't even weg en savonds werd 't weer wat meer. Volgende dag weer weinig, even weg, daarna meer. Uiteindelijk na 4/5 dagen normale hoeveelheid bloedverlies wat ik bij ongesteldheid heb. Ik ben normaal elke maand maar 4 dagen ongesteld en dit keer 9 dagen! (en dus een 5 dagen te vroeg!) ik was dus wel klaar met bloeden op de dag dat ik normaal ook klaar zou zijn. Wanneer moet ik nu weer beginnen met tellen van mijn nieuwe cyclus? Op dag 1 van de milde bloeding? Of pas na 5 dagen op dag 6 waarop ik normaal ongesteld zou worden en ook normaal bloedde zoals altijd. Misschien waren de eerste 5 dagen een mislukte innesteling of iets wat afgestoten was en niet echt ongesteldheid.
Ik weet nu niet wanneer dag 1 van m'n nieuwe cyclus is als die eerste dagen geen echte ongesteldheid was maar meer een bloeding van iets dat niet is gelukt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
13.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er zijn vrouwen die ongesteld zijn terwijl ze zwanger zijn. Dit hebben ook meerdere mensen die ik ken. Dus het kan alsnog zijn dat je zwanger bent.

Antwoorden (1)

Mijn verloskundige zei altijd: je cyclus start op de 1e dag dat het bloeden begint. Het is voor hen ook lastig om in te schatten of het een innestelingsbloeding o.i.d. was.
Het is dus mogelijk dat je nu een langere cyclus in gaat. Mijn tip; gebruik deze cyclus (en eventueel volgende) ovulatietesten, zo heb je ook een idee of je ovulatie eerder, later of op de gewone tijd plaatsvind.