Ik ben nu 7 weken en een paar dagen zwanger. Maar eten lukt bijna niet. Enkel een beetje fruit en een yoghurtje met beschuit. Soms wat groente.

Moet ik me zorgen maken om de vrucht in mijn buik omdat ik nauwelijks kan eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Een ongeboren vrucht is als een parasiet: die pakt wat hij nodig heeft, ook al eet jij niet genoeg. Je kunt je in dit stadium beter zorgen maken om jezelf.

Omdat je zó weinig kunt eten, zou ik wel een multivitamine voor zwangeren (géén gewone multivitamine!) nemen. Zodra je weer gewoon kunt eten kun je weer overschakelen naar losse foliumzuurtabletjes.

Neem wel even contact op met je huisarts of verloskundige, kijk of die nog goed advies hebben over hoe je meer binnen kunt houden. Het is niet goed als je al te veel afvalt in deze periode, omdat er dan ook afvalstoffen vrijkomen in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik zou me nog geen zorgen maken om de vrucht, maar wel om jezelf. Vraag erna bij je eerstvolgende controle en in de tussentijd probeer toch zoveel mogelijk vitamines binnen te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou met dit soort vragen naar de huisarts of verloskundige gaan
wij kunnen hier van alles zeggen maar het zal je niet gerust stellen
dus maak een afspraak of vraag het aan de telefoon aan de verloskundige , die kan je ook gerust stellen en tips geven over wat en hoe eten

fijne zwangerschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat had ik ook de eerste 4 maanden.
ik kon bijna niets eten,
ik was wel voor e zekerheid naar de gyn gegaan omdat ik ook afviel,
ik heb toen een echo gehad en mijn kindje groeide net iets boven de gemiddelde lijn dus die had niks tekort omdat hij mijn reserves erbij pakte,
mijn urine en alles erd wel nagekeken en alles bleek goed te gaan,

als je je zorgen maakt moet je gewoon even bellen.
maak je nu niet te druk er zijn zoveel vrouwen die de eerste maanden niet veel binnen houden en die krijgen allemaal gezonde baby`s
maar bel voor de zekerheid wel even
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe lang het al duurt dat je bijna niet kan eten, maar ik zou wel even naar de dokter gaan om hiernaar te vragen, misschien is er een onschuldig middeltje of tip tegen antipathie voor eten (tegenwoordig).
Het lijkt me beter dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt nu je een kleintje in je hebt groeien die op die stoffen 'teert'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft je geen zorgen te maken, als je niet in een keer kunt eten, verspreid t over de dag met kleine beetjes..
probeer een fruitontbijt te drinken,crackertjes,rijstwafels,als het maar niet te vet is want daar word je misselijk van, maar een ding..dit is ook weer zo voorbij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een veel voorkomen verschijnsel als je net zwanger bent. Dat wordt op een gegeven moment beter. Neem vaak kleine maaltijden op een dag. En om je verder gerust te stellen, ga even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb bij alle 4 ruim 8 weken niets gegeten,ik was vel over been, de schade haalde ik later wel in..+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zie je maar, het lichaam kan veel aan!
Je aanstaande baby neemt wat het nodig heeft. De eerste 3 maanden hebben veel vrouwen hier last van.
Mijn advies: neem contact op met een deskundige; door blijven lopen met angst is niet goed voor jullie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste s'morgens een heel licht ontbijt nemen, bv. een geroosterde boterham met bv een beetje jam en een kopje thee. Het beste is om dit te nuttigen voor je opstaat. Als je dan een kwartiertje blijft liggen, helpt het nog beter. Misschien heb je iemand die hiervoor zou kunnen zorgen. Je zal zien dat het dan geleidelijk aan beter gaat.Ook kleine beetjes over de rest van de dag eten helpt. Ik weet dat het vanzelf over gaat, want ik spreek uit ervaring, heb zelf 4 zwangerschappen gehad, met dezelfde klachten. Het beste kun je voedsel en drinken overslaan met een hoog vet en zuurgehalte.
Met een goede 3 -3 1/2 mnd is het sowiso voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet. Die kleine spruit neemt wel wat hij/zij nodig heeft, geloof me ;)
Binnen een paar weken gaat dit waarschijnlijk over en kun je voor twee eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moeten ze even testen of er ketonen in je urine zitten. Zo nee, nog geen probleem. Zo ja, gaat het te slecht met jou, moeten ze daar wat aan doen. Die ketonen worden echter verbrand om jou van voldoende energie te voorzien, om het suikergehalte in je bloed op niveau te houden. Je kindje heeft dus genoeg voeding, en behandeling zou dus op jou gericht zijn. Geen zorgen dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi ik heb 5 half maand ondervoeding gehad kreeg echt niks binnen geen drupie water geen voedsel heb 2 en half week in ziekenhuis gelegen me zoontje was wat lichtjes en 2 half week te vroeg geboren ma verder gezond je kind of vruchtje teert wel op joun reseveres dus normaal kom je daar een heel end mee suc6 maak je geen zorgen pas als je maanden niks eet dan wel en alleen maar kotst