wat is het risico voor mijn ongeboren kind?

Kinderen onder de 6 mnd mogen niet ingeent worden....... als ik zwanger ben mag het wel, maar dan komen de stoffen ook bij mijn kind

Toegevoegd na 12 minuten:
Van alle stoffen die je binnen krijgt gaat een deel via de placenta naar het kind.

Maar ik zal het de vk voorleggen, bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik vind het een hele goede vraag! Begrijp goed waar je mee zit. Eigenlijk ook wel vreemd dat een zwangere wel ingeënt mag worden (na 3 maanden meende ik) maar daartegen een baby tot 6 maanden niet!
Ik wens je heel veel succes en wees inderdaad mondig!
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Neem contact op met je verloskundige, deze kan je het beste voorlichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet gezegd dat die stoffen via de placenta overgaan op het kind, ik denk zelfs van niet...

Maar vraag dat niet hier en wel aan een arts...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag werd gister op TV ook gesteld en toen werd er gezegd dat het juist goed is omdat de kinderen dan anti-stoffen krijgen via de moeder.
Kijk anders even op NOS.NL die behandelen zulke vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen onder de 6 maanden HOEVEN niet ingeënt te worden, omdat ze nog antistoffen van de moeder hebben. Niet alleen voor griep maar voor vele virussen. Heeft dus niks met "mogen" of risico te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moeder heeft/had nog geen antistoffen tegen de griep dus dit antwoord klopt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je er nu van uit dat moeder nooit in haar leven een griep heeft gehad? Bedenk ook dat de Mexicaanse griep van het type H1N1 is en dat type waart in vele vormen rond en zorgt al sinds de uitbraak van de Spaande griep jaarlijks mede voor griep epidemieën. H1N1 types worden daardoor vrij snel door het lichaam als 'vreemd' herkend.
Vraag aan de zuster.