kan ik zwanger zijn?

vrijdag ben ik de (mini) pil vergeten. hier kwam ik zaterdag achter nadat ik seks heb gehad met mijn vriend. gister ben ik hem weer vergeten en heb ik ook seks gehad. heb nog 4 pillen over in de strip. voor een test moet ik te lang wachten en wil wel heel graag weten hoe groot de kans is dat ik zwanger ben/wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Het is mogelijk dat je zwanger wordt/bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans bestaat dat je inderdaad zwanger bent.

Je bent niet goed beschermt als je de pil niet regelmatig inneemt.
Als je hem een dag vergeet ben je dus niet volledig beschermt! Dus zeker niet als je het 2 dagen vergeet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een test al een dag nadat je verwachtte ongesteld te worden doen. De hoeveelheid HCG hormoon (die aanwezig is als je zwanger bent) zal in het begin nog niet zo hoog zijn en daarom kan je in vroeg stadium, het beste testen met de eerste ochtendurine, omdat daar dan na een nacht het meeste HCG zich al in verzameld zou hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de pil gebruikt, werkt het anders, de informatie die je nu geeft is bedoeld voor vrouwen met een natuurlijke cyclus. In dit soort gevallen wordt aangeraden om minstens 19 dagen na de onbeschermde seks een test te doen. Het valt immers niet goed te voorspellen wanneer (en of) er precies een eisprong zal zijn geweest, en sperma kan dagenlang overleven. Dus dan worden de 5 dagen dat sperma kan overleven plus de 14 dagen die je na de eisprong moet wachten voordat je test bij elkaar opgeteld.
kijk even in de bijsluiter van de pil. Het kan ook zijn dat je geen stopweek moet houden, maar meteen met de volgende strip beginnen. (wanneer je in de laatste week geen stabiele inname hebt gehad)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou maar snel naar de huisarts gaan, misschien kun je nog een pil krijgen tegen zwangerschap. Of je moet het heel graag willen. De pil moet je niet slordig innemen. Als je altijd zo vergeetachtig bent zou ik overwegen een ander voorbehoedsmiddel te nemen. Implanon is een klein, dun, buigzaam staafje van kunststof van vier centimeter lang dat onderhuids aangebracht wordt en dat drie jaar werkzaam blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is, zeker bij de minipil, behoorlijk groot; afhankelijk van de eisprong 10 tot 30 %. Die kun je zelfs niet met een flink tijdverschil innemen. Eigenlijk had je beide keren een morning-afterpil moeten halen. Of en morning-after spiraaltje ; wellicht dat dat nog een optie is.

Hopelijk loopt het met een sisser af ; in dat geval zou ik zeker zo snel mogelijk bij de huisarts langs gaan voor een betrouwbaardere , iets zwaardere pil of een ander voorbehoedsmiddel dat niet zo afhankelijk is van vergeten. Voor de morning-after pil is het al te laat ; van gisteren zou nog wel kunnen , maar van vorige week is vermoedelijk te lang geleden. Vraag het echter toch even na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroege symptomen en signalen van zwangerschap
Wat zijn de eerste signalen bij een zwangerschap? Indien je er naar informeert, blijken de meeste vrouwen de eerste signalen gedurende een zwangerschap te herkennen, tenminste als ze al eerder een zwangerschap hebben gehad.