Ik ben 6 maand zwanger en wou graag nog even naar carbid schieten toe. Kan dit schadelijk zijn voor de baby?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat hier eens even weten of je nog gegaan bent.

Antwoorden (10)

Volgens mij zit de baby goed verpakt, kan me niet voorstellen dat die er schade van zal ondervinden
13 jaar geleden
Het zal wel nooit aangetoond kunnen worden maar het is bekend dat baby's in de zwangerschap al gevoelig zijn voor geluid zoals stemmen, muziek enz.
Ik kan me voorstellen dat die kleine het geen plezier zal vinden al die harde knallen.
En dan praat ik nog niet eens over de risico's die je neemt, een ongeluk zit in een klein hoekje en kan in dit geval een klein beetje carbid zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Als ik Terwolde was zou ik lekker thuis blijven, neem geen risico!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rotomaori, bedankt voor de + en inderdaad het risico is te groot en meestal treft het de omstanders en dat met een mooi buikje. Zelf zou ik achter het raam naar buiten kijken, lekker veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sivan, bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je helemaal met je eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bepo bedankt.
Gelukkig is het knallen weer over ;)"
Ik zou dit niet doen.
Je bent er zelf niet zeker van.Neem het zekere voor het onzekere.
Wetenschappelijk bewezen dat baby's reageren op geluiden,en onthouden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat.
Waarom niet?
Vanwege de harde knallen?
Zorg er nou maar voor dat je lol en plezier hebt, want dat voelt een ongeboren kind heel goed aan, en dat is goed voor 'm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgezien van het gevaar ( lees maar op telegraaf.nl vandaag ) is de herrie echt niet goed hoor. Ik ging met 6 maanden nog naar een theaterconcert maar ben halverwege de zaal uit gegaan omdat de kleine in mijn buik tekeer ging ! ( natuurlijk kan ze het ook geweldig mooi hebben gevonden ;-)
Ik zou het niet doen als ik jou was ! Op Forumvoorzwangerevrouwen.nl staat dat de baarmoeder de baby beschermt tegen invloeden van buitenaf maar niet tegen herrie. Ik weet niet hoeveel decibel dat schieten produceert, maar boven de 80 wordt echt afgeraden !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vindt je dat zelf nu nog lekker? Ik moest toen niets meer van harde geluiden hebben, net of dat vruchtwater het versterkte ofzo. Ik ben eens naar een concert geweest toe ik 7 maanden zwanger was, 's nacht niet geslapen omdat die kleine te keer ging. Alhoewel als ik zelf speelde ik geen last had. Volgens mij is het niet gevaarlijk, maar als je je er niet lekker voelt, gelijk weggaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik zou het niet doen. Toen ik 7 maanden zwanger was zijn we nog naar de Efteling geweest, ik ben toen het spookslot ingeweest, niet meer wetend dat op het laatst van de voorstelling hele harde muziek werd afgespeeld en het ging er hard aan toe! Mijn baby heeft daar op gereageerd want tot een half uur erna heeft ze lopen schoppen en dat op een tijdstip dat zij altijd heel erg rustig was. Ik ben er van overtuigd geraakt dat je je leven moet aanpassen op de baby en dat begint al als het in je buik zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te laat voor een antwoord. Maar ik hoop dat je het niet hebt gedaan. Gewoon lekker rustig thuis op de bank. Da's prettiger voor je baby. Die ervaart immers geluiden van buitenaf. En dan is carbid schieten toch eigenlijk niet zo belangrijk dat je het voor de rust van je kindje niet een keertje kunt missen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, daar had je lekker naar toe gekund. De baby zit lekker veilig opgeborgen en daar kan niks mee gebeuren. Wel op gepaste afstand blijven natuurlijk, want een ongeluk zit in een klein hoekje. Je baby-tje zal miss wat meer bewegen en dat is alleen maar leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sjonge jonge... je bent zwanger niet gehandicapt ofzo (niet lullig bedoelt voor gehandicapte mensen overigens)
ik ben 7 mnd zwanger en je moet gewoon niet zo moeilijk doen. tuurlijk opletten maar wanneer en baby schopt wil dat echt niet zeggen dattie het ergens niet mee eens is ofzo.... je kan best wel wat hebben hoor en je hebt ook nog een trui/shirt/jas enz over je buik dus dan wordt het geluid ook al erg verzwakt.