Mijn man is vreemd gegaan met de vriendin van mijn zoon. Ik wil mijn man vergeven, maar ben bang om hem terug te nemen. Wie heeft hierin advies?

Mijn man is vreemd gegaan Hij is 47 en mijn zoon zijn vriendin was 20 jaar. Hij heeft hier heel veel spijt van. Hij wil alles voor me doen om mij terug te krijgen, wil zijn leven voor me geven. Ik vind het zo moeilijk om een keus te maken, maar ik voel diep in mijn hart nog steeds de liefde die eens zo vreselijk hecht was. Ik ben op dit moment nog zo erg in de war dat ik geen keuze kan en wil maken. Mijn man zegt nu eindelijk te weten wat hij mist en dat hij alles voor me wil doen om mij mijn leven weer zin te geven. Ik eis van hem om in therapie te gaan. Ik Wil dat hij zich laat behandelen en dat we uiteindelijk samen in therapie gaan om zo een nieuwe start te maken. Op dit moment woont hij dus niet bij ons thuis. Ik zou zo graag advies willen. Ik weet niet wat ik moet doen. Wie mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon heeft zowel zijn nu (ex) vriendin vergeven en zijn vader. Hij zegt dat het hun is overkomen. Hij vindt eigenlijk dat we de draad weer op moeten pakken en opnieuw een nieuwe start moeten maken, wanneer ik (mama) het er aan toe heb.
Mijn zoon is erg verstandig en ziet elke dag mijn intense verdriet. Mijn zoon vindt dat we bij elkaar passen en ziet ook het verdriet en intense berouw van zijn vader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Intense berouw? Hij was er toch echt zelf bij! Vies is het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gadverdamme zeg,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt verdriet om een illusie. Om wat was. Maar nu gaat het om wat ís. Je man die een jonge meid van je zoon pakt omdat hij zijn broek niet aan kan houden. Ruw gezegd, maar waar.
Berouw komt na de zonde, maar wat heeft hij even lekker genoten van die zonde. En nu weer bij mammie terug, die hem toch wel vergeeft..
Arme jij, arme zoon.
luna400
13 jaar geleden
sorry hoor mkomko ,of hij nou in midlife zit of niet hij moet gewoon zijn .....in zijn broek houden ,en toch zeker bij het vrouwtje van je zoon.ik denk zelf dat je angst blijf houden wat als je zoon weer met een andere mooie vriendin binnen kom. en kan jij de moed opbrengen om samen met hun in een kamer te zitten.denk goed na .succes je zal het nodig hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit meen je niet, hij hangt hem dus in dezelfde vrouw als zijn zoon, gatver. Maar wie je kan helpen: alleen jijzelf, wordt zelf zo sterk dat je je keuze voor jezelf kunt maken, want hij is het niet waard, jij wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mkomko doorziet haar man niet.
Die man zet alle zeilen bij om terug naar de oude situatie
te geraken bij het niets in de gaten hebbend vrouwtje.
Wie weet komt er nog meer boven water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WAT was hun MOTIEF eigenlijk om zoiets te flikken?! Ik vind het enorm respectloos en vies, dat meisje had zn dochter kunnen zijn!
Dat je zoon zich er zo gemakkelijk overheen zet vind ik niet goedmoedig en verstandig, maar dom en naïf.
Als je ze één keer vergeeft, zullen ze het waarschijnlijk makkelijk weer doen omdat je en vooral jou zoon ze zo gemakkelijk vergaven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik in je vraag mis, wat vind je zoon er eigenlijk van? En heeft hij er ook een stem in of niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij betreft ging manlief voor altijd de straat op, hij kwam er nooit meer in! Dat zou jij ook moeten doen! Hoe haalt zo'n vies (oud) mannetje het in zijn hoofd om met de vriendin van zijn zoon te rommelen? Hij is met jou getrouwd en is de hoogste drempel die hij kon nemen over gegaan. Laat hem er blijven, je kan toch niet leven met een kerel waarvan niet zeker is of je hem kan vertrouwen? Ik ben daar heel kort in, Ik wil je voor 100.000 nog niet kwijt, maar ga je vreemd of loop je weg, dan wil ik je voor 10 eurocent nog niet meer terug! Want zo sterk was die liefde. Tuurlijk heeft hij spijt, zoon kwaad en gekwetst, vrouw kwaad en gekwetst en het grappigste, die ex-vriendin van je zoon zal ineens thuis komen met haar schoonvader.....Wat denk je dat haar ouders zeggen of zullen doen? Nu blijft hij alleen over en dat is heel eng, en voor dat soort momenten ben jij dan weer goed genoeg.... De boom in met die kerel!! Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt recht op een antwoord. Maar GV'ers kunnen je natuurlijk alleen goedbedoeld advies - proberen te - geven. Wellicht pik je er een paar goede tips uit. Ik hoop het voor je en wens je veel geluk en sterkte. Ik schrik wel van de ophitsende taal van GV'ers. Erg griezelig hoe sommigen elkaar klakkeloos napraten na het lezen van een kant van het verhaal. Ik zeg niet dat het verhaal van vraagstelster onjuist zou - kunnen - zijn. Ik vind het slechts eng hoe mensen voor hen wildvreemden zo kunnen vervloeken. Ben blij dat deze figuren betreffende man niet ter plekke kunnen stenigen. Mogelijk heeft hij een heel ander verhaal.
amc
13 jaar geleden
Mkomko@; ik zag dat je reageerde bij mijn antwoord. Wij hebben toen gelijktijdig geplaatst omdat ik Kristal aan het antwoorden was. Daarom zit je nu ergens in het midden tussen de reacties en kon ik niet direct reageren. Ik ben blij dat het je toch enigszins helpt in het verwerken.
Hoewel iedereen er anders over denkt ( de meesten toch in één richting) moet je je niet laten voorschriven wat te doen. Trek je eigen plan, neem veel tijd en weeg goed af.
Je hebt nu een sterke positie gekregen en mocht je nog een kans willen geven, stel dan duidelijke eisen. Willigt hij die niet in, dan is daar alsnog het gat van de deur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat moet jouw man onzeker over zichzelf zijn, dat hij sex moet hebben met een veel jongere dame dan hij zelf is.
Als je echt met hem verder wilt dan is een therapie voor hem meer dan terecht. Ga je niet met hem verder dan is therapie voor hem OOK meer dan terecht.
Deze man houdt blijkbaar niet van zichzelf.
Jullie hebben met elkaar afgesproken dat vreemdgaan niet in jullie relatie past, wanneer iemand dit dan toch doet, getuigd van een ontbrekend zelfvertrouwen bij die persoon.

Iedereen maakt fouten,... of jij hiermee kunt leven (het kan verwerken) is iets wat je door de tijd heen zult ontdekken. Meid sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefe Mkomko,
Heb je ook echte vrienden?
Die jullie kennen? (Persoonlijk.)
Ga met hun praten! En niet met vreemden op Internet.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dat niet alleen jullie maar ook je zoon nu hulp moet krijgen... het is amelijk niet echt typisch normaal dat zown jonge gast zo snel dat kan vergeven van zijn eigen vader.
Kristal
13 jaar geleden
@Foxesther, ik denk dat je in wezen gelijk hebt over die man. Hij zal eerst van zichzelf moeten leren houden voor hij weer iets voor Mkomko kan betekenen.
Kristal
13 jaar geleden
Maar dat kan lang duren áls hij het al wil, dus of je daar op moet wachten... dat is Mkomko's keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristel; tja,.. it takes two to tango. Erg moeilijk lijkt me dit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit zo'n belachelijke discussie om over zo'n probleem op goeie vraag te antwoorden en te reageren...kijk hoeveel antwoorden, gewoon zielig!!
Ik zou zeggen zeggen schrappen die vraag, dat de moderators dit goed vinden, suf...
Kristal
13 jaar geleden
het geeft toch alleen maar aan dat deze vraag veel losmaakt Sivan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk maakt het veel los maar is deze site daar wel geschikt voor?? Als je kijkt hoeveel vragen er worden geschrapt, "omdat er teveel discussie wordt gevoerd, daar zak mijn broek van af...natuurlijk is het vervelend voor de vraagsteller maar het kan niet de bedoeling zijn om zulke persoonlijke vragen hier op GV te bediscussieren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja dit staat bij de richtlijnen vermeldt...Goeie Vraag is geen discussieforum, chatbox of marktplaats.
Annswers
13 jaar geleden
Jeetje, wat een verhaal. Neem in ieder geval even de tijd en bedenk voor jezelf wat dit met jou doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje....ben ik even stil van. Ik zou erg boos op hem zijn. Sorry voelen voor mijn zoon en mezelf, en ook heel boos op het meisje zijn. Tevens zou ik mijn man, na een slippertje, nooit meer 100% vertrouwen. En vanuit dat oogpunt zou ik niet met hem verder kunnen gaan. Uit pure zelfbescherming. Ik zou die eeuwige onzekerheid niet aan kunnen. Zou me kapot maken. Ik wens je ontzettend veel sterkte met dit enorme dilemma! Hoop dat je ene goede vriendin hebt of ouders waar het het mee kunt bespreken. Een virtuele knuffel van mij voor jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt allemaal in jou hand, hij heeft fouten gemaakt maar jij moet er boven kunnen op te komen &
zelf een beslissing nemen.

Het beste antwoord

Weet je Mkomko, volgens mij is het tijd om nu gewoon alleen even met je zelf bezig te zijn. Je bent gewond, en je kind ook. Dat heeft tijd nodig om te helen. Voor jullie allebei. Je zoon reageert als een mooi volwassen mens en heeft zijn vader en ex vergeven. Je mag blij zijn met zo'n zoon. Als ik aan jullie denk zie ik een innige band, jij met je zoon. En misschien is het een idee om hem te vragen of hij je gezelschap wil houden tijdens een vakantie(tje) als je je dat financieel kan veroorloven tenminste. Even ertussenuit. Het hoeft geen weken te zijn of ver weg maar er is vast wel een plek waar je het samen fijn vindt. Al is het maar één of twee dagen. Je zou het niet eens over de situatie hoeven te hebben maar gewoon genieten met z'n tweeen. Het ontspannen weg zijn met jou kan helpen om stilzwijgend aan hem te laten weten dat je hem steunt en er voor hem bent, wat er ook gebeurt, en ook al heb je het zelf erg moeilijk. Het kan er ook voor zorgen dat je zoon zich niet miskend voelt zelfs al zou je nog voor je man kiezen na rijp beraad. Je ziet wel, ik laat je man even buiten spel. Eigenlijk is hij op dit moment niet zo belangrijk. Het gaat er uiteindelijk nu om hoe het voor jou is. Dat hij spijt heeft is mooi maar niet interessant. Jij bent belangrijk en jij zou voor jezelf uit moeten maken of je verder met deze relatie wilt. In elke relatie komen momenten voor waarop het tijd is om te overdenken wat de relatie eigenlijk, in wezen, nog inhoudt. Met de vraag: is dat genoeg om door te willen gaan? Voor jou is het nu zo'n moment. Zie het als een evaluatie. Bedenk ook eens hoe de relatie was vóór hij dit deed... hoe was het toen, was de relatie met hem fijn, liefdevol? Gewoon ernaar kijken zonder verwijten maar meer onderzoekend. (En natuurlijk met tussenpozen ook gewoon flink pissig te zijn en verdrietig!! maar nu even proberen waar te nemen). Je man dwingen tot therapie is weinig zinvol als hij niet wil. Jijzelf zou wel onpartijdige hulp kunnen zoeken, vooral als je besluit om met hem door te gaan, want je zal hulp nodig hebben om hiermee om te gaan lijkt me.
Ik wens je alle wijsheid toe in je besluit en hoop dat je jezelf belangrijk genoeg vindt om een keuze te maken die uiteindelijk, als het stof weer wat is gaan liggen, het beste voor jóu is. Misschien heeft je man geluk, misschien niet, dat is het risico dat hij nam.
Maar je zoon zal achter je staan.
Veel wijsheid en lieve groet,
Kristal.
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt wel gelijk Kristal. TIJD is de weg naar het besluit van wel of niet verder met hem.
Moeilijk blijft het sowieso!!
Kristal
13 jaar geleden
Ja nou!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij zou psycholoog moeten worden Kristal. Wijs vrouwtje dat je bent :-)
Kristal
13 jaar geleden
hahaha, dank je Anne!
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi antwoord kristal, dikke plus!
Kristal
13 jaar geleden
Dank je Rieneke, ik hoop echt dat Mkomko en haar zoon over hun verdriet heen kunnen komen. Er zijn ook heel veel mensen die wel liefdevol kunnen zijn. Dat gun ik ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vele antwoorden te betitelen als het beste antwoordt. Kristel heeft in mijn ogen haar best gedaan om mij onvoorwaardelijk een duwtje in de rug te geven, goede reacties te geven. Helaas kan ik er maar één kiezen als beste antwoordt. Sorry voor al die andere goede antwoorden..

Andere antwoorden (66)

Je zit natuurlijk in een dubio maar hij heeft wel een hele stomme fout gemaakt, als je veel van hem hodt moet je het hem vergeven! Ik zou er wel iets voor terug vragen waar je veel plezier van hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb geen ervaring hiermee. lijkt mij goed kut. enige zinvolle wat ik hierover heb te zeggen: iemand dwingen naar therapie te gaan werkt weinig motiverend en levert uiteindelijk niets op. hij moet het wel zelf willen, sterker nog als die het niet wil en er een punt van maakt dumpen niet sturen naar een therapeut.

sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij minnetjes lees ik, maar de site en de gebruiker graag waarom. daar heeft iedereen wat aan.
Kristal
13 jaar geleden
minnetjes die niet gemotiveerd worden gewoon maar niet serieus nemen. Ik snap het ook niet Commonw...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor je advies over niet naar therapie dwingen. Dat heeft inderdaad weinig of geen zin. Je kunt het voorstellen, maar niet als eis neerleggen.
Walgelijk! Ook tegenover jullie zoon. Hij is het niet waard om te vergeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het er helemaal mee eens! Ten eerste is het onrespectvol naar je eigen bloed, ten tweede naar je partner en ten derde had het meisje waarschijnlijk zijn eigen dochter kunnen zijn. Zelfs als hij dronken geweest zou zijn is het geen excuus om zoiets uit te halen. WAL-GE-LIJK, inderdaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een + gegeven omdat ik het helemaal met je eens ben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-20 +20 ! Ik snap niet hoe iemand hier een min op kan geven, het is toch ook walgelijk? klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, van mij ook een dikke vette +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is idd walgeijk maar alles valt te vergeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien geven mensen minnen omdat ze vraagt om advies en niet om even op dr plek gezet te worden met haar walgelijke gedachtes...
Kristal
13 jaar geleden
Stein, bedoel je te zeggen: omdat ze vraagt om advies en niet om even op dr plek gezet te worden door anderen die het walgelijk vinden wat er gebeurt is?
Mee eens, almaar zeggen hoe walgelijk het is helpt Mkomko helemaal niets. Advies wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar vind de vraagstelster zelf hem wel waardevol genoeg om te vergeven. Het leven is niet zo zwart-wit als veel reactiegevers/antwoords suggereren te denken. Ja, het is niet leuk wat hij heeft gedaan, maar alles valt over te praten en te vergeven. Ik vind juist de ongenuanceerde, vaak ronduit ophitsende reacties walgelijk. Dit is hopelijk genoeg motivatie voor een min.
Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden. Het advies wat ik je kan geven is geef het tijd. Ben jezelf in staat om hem echt te vergeven? Kan je dat niet dan zel je relatie altijd gebaseerd blijven op wantrouwen en daar wordt natuurlijk niemand blij van en uiteindelijk kan het nog stuk gaan. Hoe staat jouw zoon hier tegenover? Hij heeft toch dezelfde klap te verwerken al zij het op een andere manier. Wanneer je de kant van je man kiest kan je je zoon kwijt raken. Praat hier met hem over. Verder kan therapie helpen. Er zijn vaak andere oorzaken die een erg belangrijke rol spelen. Hoe was bijv jullie seksleven (geen antwoord geven hoor) Zit hij in zijn midlife? Het is een hele nare situatie. Hoe kan je nou evenaren tegen een 20 jarige? (hoop dat je dat niet wil natuurlijk) Echt denk zelf goed na. Betrek je man niet bij jouw keuze. Hij heeft nu mooie praatjes en waarschijnlijk meent hij dit ook maar het gaat niet om hem maar om JOU!!! Kan jij het bed nog met hem delen nu dit gebeurd is? Geef het ruimte en wanneer je denkt er klaar voor te zijn dan ga je met hem daten. Dit maakt het weer wat leuker en spannender en wanneer je dan weer vlinders kan voelen moet je doorgaan, voel je wraak onzekerheid en verdriet STOPPEN. Dit is het advies wat ik je kan geven Puur op gevoel gelukkig maar ik vind het heel vervelend voor je.

Succes met JOUW keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+ Natazzz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi verwoord +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zachte heelmeesters....
Kristal
13 jaar geleden
+ Natazz, dat daten is ook een goed idee. Laat hem haar maar versieren en heroveren als hij haar echt terug wil. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
++++++++++++++++++++ :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat ik maar 1+ kan geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eindelijk een genuanceerde reactie. +
Jeetje wat heftig...

Wat ik begrijp is dat je je man heel graag terug wilt, maar toch in dubio blijft. Dat lijkt mij heel logisch. Je moet weer vertrouwen in hem krijgen (naast hoe je zoon zou reageren en mensen die het weten enzenz.)
Mijn advies zou zijn om in een gezamenlijke therapie te gaan. Praat met elkaar MET een derde persoon erbij. Geef daar aan dat je in dubio zit, dat je het niet weet. Gooi al je twijfels, je boosheid, je liefde alles eruit!!!
Praten met elkaar en heeeeeeel veel tijd zullen je de duidelijkheid geven waar je nu naar zoekt.

Sterkte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je tweestrijd. Ik denk dat de hoofdvraag is: Houdt hij van je, met een belangrijke tweede en derde vraag: Hou jij van hem? En 'Kan jij het hem vergeven'. Als dat 3 keer eem [twijfelachti] ja is, dan moet je hem vergeven, doorgaan met je leven en hem de nadrukkelijke waarschuweing geven dat het eens en nooit weer is wat jou betreft. En er dan ook -na een venetuele afkoelingsperiode- niet meer op terug komen. Dat is dan verleden tijd. Het oprakelen elke keer dat hij naar een jongere vrouw kijkt, helpt je relatie alleen om zeep, en dat is dus hetgeen wat je moet kunnen: Hem echt vergeven.

Om heel eerlijk te zijn.. Ik zie niet wat een therapie zou moeten opleveren. Tenzij hij een notoire rokkenjager is, die elke vrouw als uitdagin ziet. Maar in dat geval zou ik hem zowieso niet terug nemen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat erg! Verschrikkelijk moet dat zijn. Ook voor je zoon. Hoe dan ook zal hij voor altijd in je leven zijn omdat hij de vader van je zoon is. Dus dumpen word lastig. Maar ik zou zeggen laat niet over je heen lopen en maak een einde aan je relatie. Maar goed, er zijn genoeg relaties die hier doorheen zijn gekomen en nog samen zijn. Als je het opnieuw wilt proberen ga dan op je gevoel af. Werkt het niet en heb je alleen maar frustraties dan is het einde nabij. Dit is nooit een goede basis voor je relatie. De keuze kunnen wij niet voor je maken. Sterkte, het valt niet mee...

Toegevoegd na 4 minuten:
Dumpen is niet lastig, maar je komt er niet van af. Relatie beeindigen is in mijn ogen de enige optie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je man heeft gedaan is niet alleen erg respectloos tegenover jou, maar ook tegenover zijn zoon. Hij heeft twee mensen uit hetzelfde gezin belazerd. Ik weet niet hoe je zoon erover denkt, maar als mijn vader zoiets bij mij zou doen dan zou ik geen greintje respect meer voor hem kunnen opbrengen, hoeveel spijt hij ook zou betuigen.

Jij hebt dus niet alleen te maken met een man die jou heeft bedrogen, maar ook jouw zoon. Dat maakt het allemaal erg ingewikkeld en ik kan me dan ook voorstellen dat je niet weet wat je nu moet doen. Ik zou je adviseren om even pas op de plaats te maken; zolang jij in tweestrijd staat en niet weet hoe je je gevoelens van boosheid en verdriet een plek moet geven, kun je het beste even niets doen. De keuzes die je maakt terwijl je in verwarring bent, zouden wel eens verkeerd kunnen uitpakken. Dus zorg eerst dat je de dingen voor jezelf op een rijtje krijgt, totdat de rust bij jou zelf is teruggekeerd.

Laat je man maar een tijdje sudderen, laat hem maar voelen wat hij op zijn geweten heeft. Van hem eisen dat hij in therapie gaat is niet realistisch. Zoiets moet uit hem zelf komen. Tot inkeer komen valt niet af te dwingen met therapie. De man is 47 jaar, geen puber wiens gedrag je nog makkelijk kunt sturen en beinvloeden. Laat je man maar de eerste stappen zetten en kijk dan op termijn wat jij daarmee wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Zo is het, ze hoeft niet meteen te beslissen. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1
amigo
13 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vind ik wel een waardevolle toevoeging. Je kunt inderdaad best de tijd nemen, laat je niet dwingen tot een snelle beslissing. Als hij geen geduld heeft, geeft dat ook aan hoeveel hij werkelijk nog voor je voelt.
Dit is een ervaring in je leven, die je nooit zult vergeten!
Het zal er altijd blijven hangen, als een donkere wolk.
Het enige lichtpunt is momenteel dat hij er spijt van heeft.
Hij had een zwak moment en kon niet anders dan toegeven aan zijn hormonen. Op zo'n moment moet je wel sterk in je schoenen staan om 'nee' te zeggen als alles in je 'op springen' staat. De lust won het van hem van de liefde. Ik zou hem zelf nog een kans geven als mijn gevoel me zou zeggen dat hij zijn lesje wel geleerd heeft.
Luister naar je gevoel, is jullie liefde voor elkaar verdwenen? Walg je van hem? Stoot de gedachte aan een kus van hem je af? Wil je hem nooit meer in je nabijheid hebben? Of....mis je hem? Wenste je dat hij weer bij je is? Voel je toch ergens medelijden met hem?Wacht een tijdje af, je moet eerst verwerken en dat duurt een tijdje. Je emoties moeten eerst wat bezinken,want je voelt nu woede en je voelt je bedrogen. Je voelt je misbruikt want je deed altijd alles voor je gezin en is dit nu de dank die je krijgt? Het is heel normaal dat je dit voelt en het is ook normaal dat je na een tijdje niet meer zo voelt als momenteel.
Mocht je hem toch nog een kans geven dan is het geen goed idee om die vriendin onder jouw dak te laten wonen. Ik weet niet of je zoon nog thuis woont? Daar moeten dan wel duidelijke afspraken over moeten worden gemaakt.
Ik wens je sterkte toe en vrede met jezelf en je gezin, want dit is een heel nare situatie en ik voel met je mee!
amc
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
AMC, per ongeluk gaf ik je een min terwijl ik op reacties wilde toetsen. Maar omdat ik niet min geef ik je een + ter compensatie ;-)
maar niet omdat ik het met je eens ben. Vooral wat betreft dat stukje over zijn hormonen... volgens mij hebben we allemaal last en vreugde van onze hormonen, de één meer dan de ander, maar zoals jij het omschrijft kon hij er éigenlijk niet echt iets aan doen. Terwijl ik denk dat het beste afremmiddel de liefde voor zijn vrouw én zijn zoon had kunnen zijn. Als je weet dat je je geliefde én je zoon daarmee tot in de ziel kwetst zou dat toch een goede reden kunnen zijn om dan maar even de hormonale onrust te laten voor wat het is.
amc
13 jaar geleden
Mijn idee heb je. We weten het allemaal en doorstaan menige hormonenstorm, maar niet iedereen kan dit altijd en aangezien hij wel degelijk van zijn vrouw en zoon houdt heeft hij het niet kunnen opbrengen om zijn drang te weerstaan. Uit liefde voor die vriendin zal hij het niet gedaan hebben maar de verleiding en de streling van zijn ego om nog eens door een jonge vrouw aantrekkelijk te worden gevonden, een man is ook maar een mens en ik kan me dit als vrouw zelfs nog wel voorstellen.Oké, hij heeft nu spijt als haren op zijn hoofd en waar hij nu doorheen moet is eigenlijk al een straf, want je hebt je wel als zwak persoon neergezet en bent al het vertrouwen in jou als persoon kwijt geraakt. Dit voor een paar momenten bevrediging! Ik weet zeker dat ik er ook moeilijk over zou doen als mijn man zich niet kon beheersen en ik zou het hem ook niet gemakkelijk maken, maar ik vind één misstap die ontzettend betreurd werd nog geen reden om de hele relatie tussen ons die op liefde gebaseerd was en nog steeds is, uit woede te beëindigen.
Kristal
13 jaar geleden
Dat laatste baseer je op jullie eigen relatie en dat is mooi. Fijn trouwens dat die op liefde gebaseerd is :-) Jij zou dus je besluit nemen op die grond.
Mkomko zal het op haar eigen manier moeten doen. En misschien was zij er ook net als jij van overtuigd dat hun relatie op liefde gebaseerd was, juist dan komt het extra hard aan.
Je eindigt je relatie (als je dat doet) dan ook niet uit woede maar door het verlies van vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees zo al jullie antwoorden. Omdat ik er verder met niemand over praat is dit wel een vorm van verwerken.
Het geeft een stukje respect, waardering en jullie laten op de één of ander manier duidelijk weten dat jullie mee leven.
Geeft me een heel goed gevoel.
Bedankt!
amc
13 jaar geleden
In dit antwoord kan toch niemand zeggen wat Mkomko moet doen?
Je kan alleen opties aangeven en die baseer je op je eigen beleving. Iedereen denkt anders en zal anders reageren. Misschien voelt Mkomko net zoals ik en dan zal zij zich hierin kunnen vinden. Indien jouw antwoord haar aanspreekt zal zij daar weer meer aan hebben in haar beslissing. Zo zal ze in vele antwoorden mee kunnen gaan of af kunnen haken. Daardoor is het zo leuk om al die verschillende belevingen en manieren van oplossen te lezen.Wie kan zeggen dat alleen het verlies van vertrouwen een goede relatie om zeep helpt? Hoe vaak wordt het vertrouwen in iemand niet beschaamd in het dagelijks leven? Dit vertrouwen kan weer hersteld worden door je ervoor in te zetten om dit te doen vergeten.Dit geldt ook voor woede en vaak worden door woede radicale beslissingen genomen waar later spijt van komt als de ergste woede zich gelegt heeft. Kijk, ik sta altijd positief in het leven, ook al heb ik zelf natuurlijk ook dalen meegemaakt, heb ik toch de instelling eerst de positieve kant te zien. Dit heeft bij mij altijd prioriteit en de negatieve kanten vlakken daan vanzelf af. De tijd doet de rest en ik weet dat wat nu zwart is langzaam in grijs verandert en na een hele tijd denk je;" Waar heb ik me toen druk om gemaakt?" Tja, zo sta ik in het leven en dit is bij iedereen weer anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm, dat van zo'n hormonenstorm die mensen blijkbaar zowat ontoerekeningsvatbaar zou maken geloof ik nooit zo. Iedereen heeft die hormonen. Ik ook. En ik ben best ook wel eens geil. En dan heb ik ook nog een relatie waarin er ruimte voor is om daaraan toe te geven En weet je wat? Ook midden in die hormonenstorm is het verrassend gemakkelijk om géén seks met iemand te hebben. We doen het allemaal, elke dag. Géén seks met de pizzabezorger. Géén seks met dat meisje in de metro. Géén seks met die dronken vrouw in de kroeg. Géén seks met dat snoepje van een jongen op de postkamer. Géén seks met de partner van je kind. Echt hoor, het is kinderlijk eenvoudig om geen seks met iemand te hebben. Gewoon een kwestie van niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + van mij, omdat je rust geeft in je antwoord, omdat je niet gelijk (ver)oordeelt, omdat je mkomko de voor's en tegen's laat afwegen (nog wel of niet hem verlangen, walg je van hem of wil je hem weer bij je), gewoon, omdat ik het met je antwoord zo eens ben
amc
13 jaar geleden
Suzyq @; Wij zijn vrouwen en hebben meer gevoel voor onze liefsten omdat wij socialer zijn. Mannen denken niet zo na, die zijn actiegerichter. Die nemen nu eenmaal eerder risico's. Wij hebben gewoon meer remmingen en denken aan de gevolgen van risico's. Vrouwen kunnen zich wat dat betreft beter beheersen en 'offers' brengen.
Vrouwen zijn nu eenmaal meer 'gevers' en mannen nemen eerder. Dit is nu eenmaal zo uit de oertijd al gegroeid.
Als vrouw weet ik hoe eenvoudig het is om het niet te doen, mannen voelen dit anders en nemen de kans als die ze biedt. Vooral als ze egocentrsch zijn en gewend dat alles om ze draait. de vrouw met haar 'zorgen voor' is daar vaak zelf debet aan. Mkomko heeft waarschijnlijk ook altijd gezorgd en zich aan zijn wensen aangepast. Juist voor deze echte vrouwen/moeders is dit zo wreed en ik weet zeker dat ze hem dit altijd na zal dragen! Alleen zij kan voelen wat een breuk of een kans voor impact heeft want alleen zij kent hem en zichzelf. hjmch@;Jij begrijpt wat ik bedoel, bedankt daarvoor. Ik ging al twijfelen toen ik al dat gif zag in de antwoorden dat alleen ik er een ander idee over had. Ik probeer nl. altijd om me te verzetten in de persoon die vraagt en hoe ik zou denken als het mij zou overkomen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik toen ik jonger was, meteen een eind eraan gemaakt zou hebben, want alleen al het idee zou me zo kwaad hebben gemaakt, ik zou me zo misbruikt hebben gevoeld, want je geeft toch het beste van jezelf aan zo'n man en dan flikt hij je dat! Nu ben ik ouder en wijzer, dit maakt dat ik nadenk en dan kan ik alleen tot mijn overweging komen zoals ik beschreef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook ouder en wijzer geworden en daarom heb ik zoveel begrip voor jouw antwoord en ik was ook blij te lezen dat er iemand nog een antwoord gaf waarin dus rust voorkwam en niet alleen een oordeel. Dus jij ook bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, ik ben nog steeds niet overtuigd. Natuurlijk zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen, maar ook mannen zijn geen willoze slachtoffers van hun driften. Als dat écht zo was, zouden ze iedere vrouw met een leuk gezichtje of een lekkere kont grijpen. Of die vrouw nu wil of niet. Ik blijf erbij dat ook mannen iedere dag weer erin slagen om géén seks te hebben met allerlei mensen. De stap om dan ook géén seks te hebben met de vriendin van je zoon is echt niet zo groot als het je ook lukt om géén seks te hebben met deze serveerster of die lerares. Dat wel doen is geen kwestie van ontoerekeningsvatbaarheid. Het is een kwestie van *keuze*, van je eigen lust belángrijker vinden dan het geluk van je vrouw en je zoon. Ik vind eigenlijk dat er juist wel heel veel oordeel zit in je antwoord, en zeker in je laatste reactie. Je beschouwt mannen blijkbaar collectief als beesten die niet anders kunnen dan zonder grenzen hun lusten na te jagen. Mannen zijn minder sociaal volgens jou, denken niet zo na, hebben minder remmingen, denken niet na over de gevolgen van hun acties, zouden zich niet goed kunnen beheersen, zouden geen gevers zijn. Geloof je werkelijk dat dít een antwoord en reactie zonder gif zijn? Dit is harder dan alles wat ik verder nog zie bij deze vraag!
amc
13 jaar geleden
Suzyq@; Je generaliseert wel en zo bedoel ik het niet, natuurlijk. Ik zeg nergens dat ik mannen als beesten zie, dit is ook helemaal niet zo. Ik gaf alleen het verschil aan dat er tussen de geslachten zit en dat zit er nu eenmaal. Gelukkig is niet iedere man zo dat hij zich niet beheersen kan, natuurlijk zijn er ook mannen die heel sociaal voelend zijn, sterker nog, ik heb er een die als het erop aan komt nog socialer is dan ik ben. Ik heb het dan ook over het verschil in het algemeen en niet over een verschil dat bij elke man zit. Als het zo was als jij aangeeft dan zou er geen enkele relatie stand houden, want er zijn maar weinig vrouwen die dit zouden pikken als het een structureel probleem zou zijn. Ik zie dan ook geen gif in mijn antwoord, ik denk dat jij dat ziet omdat je mijn antwoord verkeerd hebt opgevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een flauwekul over hoe mannen zich zouden gedragen... Ik ben zelf een man en gedraag me totaal niet zo. Het is net wat SuzyQ zegt, het is makkelijk genoeg om het niet te doen.
Ik begrijp je probleem, toch heeft je man de keuze bewust gemaakt in de wetenschap dat het jou ermee zou kwetsen! Vergeven is goed als je het kunt, maar het vertrouwen is geschonden en dit voorval zal iedere ruzie weer opborrelen alsof het net gebeurd is! Ik vind het trouwens een dubbele fout, want hij heeft niet alleen jouw vertrouwen beschaamd, maar ook dat van je zoon!
Sterkte!

Toegevoegd na 4 minuten:
het=hij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Inderdaad moet ik hetzelf doen en het vertrouwen terug winnen. Daarom wil ik de tijd hebben die ik denk nodig te hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het zal moeilijk worden! Vergeven is iets anders dan vergeten!!
Niemand kan je advies geven. Iedereen kan alleen maar zeggen wat die zou doen in zo'n situatie.. Maar misschien haal je daar dan toch iets uit.

Absurd en om van te kotsen, die uitglijder van je man.
Je vrouw bedriegen, een meisje dat je dochter kan zijn (en je bijna schoondochter ìs), én je zoon de grootste teleurstelling van zijn leven bezorgen:een vader, zijn voorbeeld, die zijn handen niet thuis kan houden van zijn vriendin. Die in de woonkamer naar jouw vriendin kijkt en zijn gedachten een erotische kant laat opgaan daarbij.

Te ellendig voor woorden. Nu spijt ja, maar dat had hij kunnen inschatten wat hij kapt zou maken. En dat voor even een beetje lol. Onacceptabel, goor en walgelijk.

Dit zal altijd aanwezig blijven. Voor jou, voor zoon, voor inmiddels ex, neem ik aan) vriendin.

Deur open, koffers met zijn spullen erin op de stoep, hij er achteraan en deurtje dicht. Op slot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, niemand kan deze misstap oplossen. Maar het kan je wel een beetje steun geven. Ik kan en wil er met niemand over praten. Mijn zoon heeft hem vergeven en zijn inmiddels ex vriendin ook..Op dit moment is mijn man niet meer thuis, maar heb elke dag contact via sms, telefoon of mail..
Ik heb heel veel vragen en wil alles beantwoord hebben van hem!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het knap van je zoon en van jou om er ook maar te overwegen om hem dit te vergeven. dat is pas ergens boven staan, klasse!
maar.... wat zijn de gevoelens en gedachten als je zoon weer een keer de moed bijeen heeft geraapt zijn nieuwe vriendin voor te komen stellen, en wat zal jij hierbij denken? hou je niet elke blik van hem in de gaten, zal je niet achter elk goed bedoeld woord een andere betekenis zoeken? je weet nu waar hij toe in staat is., gaat deze angst echt over?
ik zou het knap van je vinden als je dit toch lukken zal...... je ex verdient zulke vergevingsgezindheid niet naar mijn mening. alle respect voor je zoon en jou, hij zou hier nog wat van kunnen leren.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de minnen niet die gegeven zijn na dit antwoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook niet. Ben nu bij alle antwoorden aan het ++++
de hele situatie is natuurlijk enorm --------
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minnen zijn er omdat de vraagstelster om advies vraagt. Dit "antwoord" geeft slechts de mening van de antwoorder over het gebeurde. Het geeft geen advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet waar Widar. Mijn advies is: de deur uit met die man. Te walgelijk voor woorden hoe zo'n ouwe kerels kwijlt bij een groen blaadje. Zelfs al is dat zijn mogelijke schoondochter. Kun je nooit meer vertrouwen. Ziek! En dan als vrouw en als zoon hem vergeven? Ja....dàg! Laten ze dan lekker doorgaan met zo'n man. Nooit meer een greintje respect voor op te brengen. Je met er niet aan denken als die weer sex et zijn vrouw wil. En de zoon: uit huis en nooit meer met een vriendin thuis komen. Een kwijlende vader moet je uit de buurt houden. Het is de walgelijkste situatie op GV, deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach kom, dit is geen advies, slechts een knee jerk-reactie. Helemaal niet over nagedacht.
Wat erg voor je dat je dit moet doormaken. Ik leef oprecht met je mee, maar dit terzijde.
Ik kan mij voorstellen dat je vertrouwen in je man een flinke deuk heeft opgelopen, want hij was toch je maatje, de sterke schouder waar je op kon uithuilen, jullie hebben lief en leed gedeeld, jullie waren een eenheid.
Een hele domme onbezonnen daad, en het kwaad doet zijn intree.
Je mag hem vergeven, dat is goed, maar of je het daadwerkelijk kunt vergeten is de vraag.
Het zal je verdere leven bepalen.
Wat mij wel heel erg verbaast is dat als jullie daadwerkelijk zo een eenheid vormden, en ware liefde jullie relatie bepaalde, dat je man dan zo makkelijk vreemd kan gaan, en dan ook nog met de dochter van je zoon.
Ik ben zelf ook 47, en ik moet er niet aan denken om mijn vrouw te bedriegen.
Mijn advies is om te vergeven als jij er aan toe bent, maar niet om deze relatie voort te zetten.
De liefdesroos is geknakt, en het vertrouwen weg.
Wat het belangrijkste is dat jij je stabiliteit hervindt, en de rust in je hart.
Het gaat nu om jouw leven, en om jouw persoon.
Werk daar aan, en laat je man een flinke tijd los.
Misschien dat de tijd de wonden zal herstellen, maar dat gaat echt veel tijd overheen denk ik.
Vooralsnog denk ik dat het een blijvende schaduw zal werpen over jullie relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schenk beiden vergeving en wens ze het allerbeste toe,
steun elkaar in moeilijke tijden en ga zonder uw man verder door het leven.

Zoek iemand die u wel waardeert en op handen draagt. Iemand die zijn partner en kind zo laaghartig bedriegt met zo iets verdorvens verspeelt alle rechten met kans op hereniging.

Kom niet aandragen met cliche,s als midlife crisis etc,
als u het hem vergeeft dan is dat een vrijbrief voor de volgende escapades.

En mocht uw zoon nog thuis wonen dan blijft de hele zaak als een molensteen om jullie nek hangen en bij het minste geringste springt de vlam in de pan.

Als de liefde zo geschaadt is en het vertrouwen is weg,
wat blijft er dan nog over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Zit zeker wat in Sxiopo, +
De hele situatie is natuurlijk verschrikkelijk pijnlijk. Hij heeft jouw vertrouwen diep beschaamd, maar toont nu veel berouw.
Je geeft zelf aan dat je hem wil vergeven, maar dat je bang bent om hem terug te nemen. Stel je voor dat je hem geen tweede kans geeft, maar nu voorgoed je deur voor hem dicht houdt. Zou je dan kunnen leven met de gevolgen daarvan, of zou je je de rest van je leven af blijven vragen hoe het geweest zou zijn als je hem toch nog een kansje gegeven had? Want je houdt van (een deel van) die man, dat is wel duidelijk.
Dit zijn zaken van het hart, maar de meest logische stap zou zijn om die nieuwe start wel een kans te geven. Je gaat daar nooit meer zo onbevangen in stappen als je ooit gedaan hebt. Je zult hem nooit meer je hele hart geven, want je weet al dat hij daar ooit verschrikkelijk slordig mee om gegaan is. Dus hou je een stukje voor jezelf. Zoals het was, zal het nooit meer worden. Als je na een tijdje merkt dat het zelfs geen schaduw meer wordt van wat het was, heb je het in elk geval eerlijk geprobeerd en kun je het boek alsnog sluiten. Als het wel langzaamaan de goede kant weer op gaat, kan je relatie het overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een antwoord waar ik mezelf in kan vinden, maar waar ik op dit moment qua verdriet en gevoel nog niet aan toe kan geven. Een verstandig open antwoord!! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe staat je zoon er tegenover? weet hij dat je speelt met de gedachte je ex misschien nog een kans te geven?
Kristal
13 jaar geleden
Wijs antwoord Stippel. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon kan zijn verdriet uitschakelen zoals hij zegt. Hij is een realistisch mens en gaat gewoon weer verder met zijn leven. Hij zegt "Het is hun overkomen en dat zal ik achter me moeten laten"
Kristal
13 jaar geleden
Dat betekent dat je zoon er veel verdriet over heeft,
want iets dat er echt niet is hoef en kan je niet uitschakelen.
Hij zegt dat het 'm spijt en je zoon heeft 't hem vergeven.`
Dus dat deel van het probleem is opgelost.
Jij zegt van 'm te houden. Als dat werkelijk zo is, zou je hem moeten kunnen vergeven.
Maar dat doe je niet. Je straft hem door hem niet in zijn eigen huis te laten wonen. En door te eisen dat hij in therapie gaat. Want hij moet zich 'laten behandelen'!
Heb je enig idee hoe ongelofelijk dom dat klinkt? Waar moet hij zich voor laten behandelen? Het is een man. En een man deelt in gedachten het bed met elke aantrekkelijke vrouw die hij tegenkomt. Hij heeft voor éen enkele keer aan die gedachten toegegeven en werd daarbij kennelijk niets in de weg gelegd door je zoon's vriendin. Kortom hij heeft een foutje gemaakt. No big deal. Iedereen maakt wel eens een fout. Als hij er geen spijt van had gehad, dan had je je misschien zorgen moeten maken. Nu niet.
Niemand is perfect. Jij ook niet.
Dus vergeef hem. Zand er over. maak er geen drama van. Er zijn geen doden bij gevallen, is 't wel?
En als je hem niet kunt vergeven, dan hou je kennelijk minder van hem dan je voorgeeft.
13 jaar geleden
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Nou, dan ga je 'm toch lekker laten behandelen?
Moet je eens opletten hoeveel hij dan van je gaat houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grapjas. Dit helpt enorm, denk ik. Not! Het sterkt haar alleen maar in de gedachte dat alle mannen onbetrouwbare eikels zijn.
Kristal
13 jaar geleden
Het zegt alleen maar alles over hemzelf.
Hij heeft recht op zijn mening ook al is het absoluut geen zinvol antwoord op je vraag. En jij hebt het recht dit verder totaal te negeren Mkomko... Zou ik ook gewoon lekker doen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry kristal verkeerd gelezen.;) maar dat antwoord is wel voor die kansloze jongen.
Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de andere antwoorden. Alleen jij kan de keuze maken. Ikzelf ben in het verleden ook meerdere malen belazerd en ik kon mijn ex daarna nooit meer vertrouwen, ook al probeerde hij het wel waar te maken bij mij. Je kijkt hem toch met andere ogen aan, je bent je bewust van zijn daden. Knap als je je daar van kan losmaken en opnieuw kan beginnen, de relatie nieuw leven in kan blazen, maar ik zou dat niet kunnen.

Ik zou zeggen: wie het lef heeft om de stap te nemen je geliefde te belazeren is heel goed bij zijn verstand en weet wat hij of zij gedaan heeft. Dan kan je achteraf wel zeggen dat je spijt hebt en dat je niet wist waar je mee bezig was, maar uiteindelijk is het toch een teken dat er iets niet klopt in de relatie.

Tegenover je zoon vind ik het trouwens -als ik het zo mag noemen- ook een soort verraad als je het hier bij laat zitten en hem (zomaar) vergeeft.

Eisen werkt altijd averechts, bovendien komt het initiatief dan niet vanuit de "schuldige", maar van jou. Wil je dat?

Verder heb ik nog wel een paar "mooie" woorden voor mannen die hun vrouw zo enorm belazeren, maar uit respect voor jou, je zoon en voor deze website laat ik die achterwege.

Verder wens ik jou en je zoon heel veel sterkte en spijt het mij dat je het zo moeilijk hebt. Ik hoop dat jij uiteindelijk de steun vindt die je nodig hebt en de keuze kan maken waar jij achter staat. Alleen jij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Mooi antwoord Annepanne, duidelijk en toch "scheldloos" ;-) +
je man heeft niet alleen verraad gepleegd tegenover jou, maar ook tegenover je zoon en eventueel andere gezinsleden.

natuurlijk zegt hij dat hij fout zit en spijt heeft. hij ziet nu in wat hij op het spel heeft gezet met zijn pleziertje.
hij wil niet kwijt wat hij had, dus hij kan niet anders dan zeggen dat hij ook spijt heeft en je terug wil.

hij heeft het leven van iedereen op zijn kop gezet door een leuk momentje met iemand die 27 jaar jonger is (op zich al geen gezonde actie naar mijn mening)

de opmerking dat hij nu pas weet wat hij mist is ook nogal vreemd....hij wist heel goed wat hij had.
sommige dingen zijn zo fout dat ze niet te herstellen zijn, ook niet als hier tijd overheen gaat....

wat hij nu niet meer heeft is respect. ook het vertrouwen is weg. is dit nog te herstellen door het maken van een nieuwe start? zal je zoon zich niet verraden voelen als jij je man vergeeft?

de vader van mijn kids heb ik om de reden vreemdgaan buiten spel gezet. ik wist dat ik altijd achterdochtig zou blijven en wou deze vorm onrust niet in mijn leven dus heb hem niet de kans gegeven het vertrouwen weer te winnen.

ik hoop dat je een keuze kan maken waar ook je zoon zich in kan vinden. deze moet zich dubbel verraden voelen. door zijn eigen vader, en zijn vriendin. als je zoon er niet aan toe is om hier positief over te denken in de vorm van een nieuwe start zal een nieuwe start waarschijnlijk niet mogelijk zijn.

ik wens je alle succes en hoop dat je zowel voor je zoon als jou een goede keuze maakt, of dit nu met of zonder je man mag zijn.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt. Ik zal inderdaad een keuze moeten maken. Mijn zoon is voor mij nummer één. Als hij zou zeggen, nee, mam ik kan niet met die kerel verder, dan is die keuze makkelijk gemaakt. Maar hij heeft zijn keuze gemaakt en wil het verder aan mij overlaten.
Kristal
13 jaar geleden
Hij legt de beslissing terug in jouw handen, verstandig mens, die zoon van je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat lief van je zoon om jou niet te willen beperken met zijn keuze, en jou geluk en toekomst boven zijn eigen ervaring en gevoel te verkiezen. ik heb hier heel erg veel respect voor, je hebt een bijzondere zoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt eucalypje en Kristal.
Mijn zoon is ook heel bijzonder en een echte steun voor mij. Ik ben er ook voor hem en we helpen elkaar erdoor heen.
Ik vraag alleen maar om tijd en rust, tijd om te denken en geen verkeerde keus te maken, rust om alles in mijn hoofd weer op zijn plaats te krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de rust die je wil is heel herkenbaar. erachter komen wie je ook alweer bent zonder een altijd aanwezige wederhelft waar je op in bent gesteld. mijn ervaring: je zal zien dat je sterker bent dan je denkt. als je eenmaal je draai hebt kunnen vinden in de situatie zoals ie nu is zal je waarschijnlijk makkelijker je keuze kunnen maken (emotioneel sta je dan verder weg van hetgeen wat is voorgevallen waardoor het verstandelijke beredeneren minder gecompliceerd is en makkelijk zal gaan) ik vind jou en je zoon een superteam, petje af voor jullie beiden!!!. alleen met een groot hart is het mogelijk om iemand te vergeven. wat goed dat jij en je zoon zoveel steun aan elkaar hebben, echt grote klasse! geen wonder dat je man zegt dat hij nu pas weet wat hij mist..... neem gewoon alle tijd die je nodig hebt, creëer een nieuwe basis voor jezelf, en ga vandaar uit verder door het maken van een bepaalde keuze. ik wens jullie alle geluk van de wereld toe!
Mijn advies is volg je gevoel. Het is niet normaal van je man dat hij in één gezin twee mensen bedriegt, maar jij bent de enige die kan beslissen of je hem dit vergeeft en hem weer terug laat komen.

Je zoon is er over heen gestapt meldde je, het lijkt me eerder dat hij zich stoer houdt ten opzichte van jou omdat hij jouw intense verdriet voelt. Hij wil het niet nog erger voor je maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een klote situatie! Als je 47- jarige man geilt op 20- jarigen en dan ook op de toendertijd vriendin van je zoon... Damn! Wat een zielig mannetje, sorry heb er geen andere woorden voor. Ik hoop dat hij hulp zoekt en dat jij hem kunt vergeven en verder kunt met je leven. Ik zeg: dumpen! Ook al was het misschien eenmalig. Mijn vertrouwen in hem zou flink zijn geschaad. Therapie of niet.. Je verdient beter dan zo'n loser die z'n pik achterna heeft gelopen. Ik zou er zo van walgen... Niet meer met hem onder 1 dak kunnen leven, laat staan weer het bed samen delen! Veel mannen kijken porno en gaan veel ook naar de hoeren, maar dit slaat alles! Sterkte, je komt hier hopelijk beter uit. In ieder geval weet je dat jij sterker bent dan hij is... Jij hebt de touwtjes nu in handen.. Laat hem maar kruipen, wat een zwijn!
Als mijn vader dat zou hebben gedaan had ik hem nooit meer hoeven zien. Respectloos tegenover jullie beiden, alleen voor zijn moment genot. Ik wens je wijsheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advies: geef het tijd - veel tijd. Maak geen keuze maar neem de tijd om alle emoties en invalshoeken langs te laten komen. Dat is vast heel veel. En er is niks redelijks aan. Het is net als met een ongeluk: het overkomt je en je hebt het er mee te doen.

Wat goed dat je met hem in gesprek blijft. Daardoor kan je ervaren of je uit elkaar drijft of niet. Het kan heel goed dat je nu praat over al die zaken die daarvoor verwaterd waren. Daardoor kan je juist weer naar elkaar toegroeien. Misschien wel beter dan ooit. Dat komt best vaak voor en is een wonderlijk gebeuren.

Maar wees reeel. Hij heeft je wel iets aangedaan. Of je daar mee in het reine komt weet je helemaal nog niet. Het lijkt me dat je nu kennis maakt met je eigen kwaadheid, verdriet, wanhoop en wellicht ernstiger en heftiger gevoelens die je in jezelf ook niet goedkeurt. Dat is heftig.

Wees ook reeel naar hem. Hij heeft in feite iets gedaan waar ontzettend veel mannen over fantaseren. Wel stoer om op je 47e een meid van 20 te versieren - als ze knap en welwillend is - wat wil je nog meer. Het is een mannelijke kant die er altijd - bij véél mannen (en vrouwen?) - zal zijn.

Maar wat de Berlusconies van deze tijd vergeten is dat je hier niet meer mee weg komt. Een man van 50 met een meid van 20 ziet er zielig uit - is een beeld uit een avondbuurt. Als ik met mijn dochter van 16 over straat loop, zie ik soms al van die blikken.
Het is de Lester uit de film Amercian Beuaty (1999) waarmee het niet goed afloopt. Want in je fantasie maak je er een feestje van en redeneer je net zo lang tot het 'normaal' voelt maar wat je vergeet is dat het dé manier is om van je leven een rotzooi te maken.

Ik begrijp dat hij dat nu wel in ziet. Daar hoeft hij niet voor in therapie lijkt me. Wat niet helpt is om in dit schuldgevoel te blijven hangen - schuld en schaamte werken nogal ondermijnend. Misschien dat je er samen uit komt als twee volwassenen die iets stoms hebben meegemaakt omdat éen van hen nogal stout is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig om te zien dat de sterk zwart-witte reacties/antwoorden heel veel plussen krijgen en de genuanceerde nauwelijks of zelfs minnen. Van mij een dikke plus, voor de genuanceerde, scheldloze, niet-mannenhatende reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel.
Ik vind het eigenlijk wel heftig al die reacties, en reacties op reacties. Soms goed bedoeld maar zo weinig ruimte voor wat er echt aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het vooral schrikbarend te zien dat er zoveel vaak overtrokken reacties komen waar zo weinig bij is nagedacht. Alles wordt zo zwart-wit gezien. Ik hou m'n hart vast als dat een afspiegeling is van de werkelijkheid. Hopelijk komt het vooral doordat het een onderwerp is wat sterke emoties oproept.
Ik denk dat je beter even je hoofd leeg kan maken door iets leuks te gaan doen ga gewoon spontaan in de voorjaarsvakantie met je zoon op vakantie bespreek het met hem hoe hij er tegen aanstaat. ik denk dat je beter even kan genieten en je hoofd leeg maken!, en onthoud dit je man heb je zelf gekozen, en je zoon is echt familie van je!

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem wel vergeven , maar vergeten doe je dit voorval natuurlijk nooit . Dit zal altijd vrees ik in je achterhoofd blijven zweven helaas . Voor jullie zoon is het nog moeilijker ( dubbelop ) zijn vader en zijn vriendin die zwakheid getoond hebben . Persoonlijk zou ik geen vertrouwen meer in die vriendin hebben , en ja het blijft toch zijn vader , met een blijvend deukje . Hoe je ook beslist , het blijft individueel , heel delicaat , en iedereen gaat hier anders mee om . Heel - heel veel sterkte aan jou en ook vooral jouw zoon .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat veel antwoorden draaien om deze drie vragen:
- Hou je van hem?
- Houdt hij van jou?
- Kun je het hem vergeven?

Natuurlijk hou je van hem, je kunt jaren en jaren van liefde voelen niet zomaar uitzetten alsof het een lichtschakelaar is. Dat gevoel blijft, en het is juist dat gevoel dat dit zo moeilijk maakt. Hij zal ongetwijfeld ook best vn jou houden. En dat kunnen vergeven? Al zoveel miljoenen vrouwen hebben dat gedaan in de geschiedenis van de mensheid. als je daarvoor kiest zul jij het ook wel kunnen.

Maar ik heb een andere vraag voor je. Neem eens een stap terug van dat gevoel van liefde dat je niet zomaar kunt uitschakelen. En stel je dan de vraag: een man die zijn vrouw bedriegt met de vriendin van zijn zoon, vind ik die áárdig genoeg om mijn leven mee te willen delen?

Anders dan volgens het populaire cliché is alleen liefde niet genoeg om een relatie te laten slagen. Je man heeft de bodem onder jullie huwelijk weggeslagen. Een nieuwe fundatie leggen zou héél veel tijd en energie kosten. Vind je hem aardig genoeg om voor jezelf te rechtvaardigen al die tijd en energie aan hem te besteden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Mee eens Suzy, zo'n nieuw fundament leggen zoals je dat zo treffend zegt, gaat veel tijd en energie kosten. Dan moet hij het ook wel waard zijn. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of hij het waard is, weet ik nog niet. Hij was de afgelopen jaren alleen maar met zichzelf en het werk bezig. Nooit tijd voor mij en nu ineens alle tijd? Iets klopt gewoon niet aan die man. Hij doet nu ineens zo verschrikkelijk lief en waar ik nu nog meer van in de war raak!!
Kristal
13 jaar geleden
Goed dat je dat zo helder ziet, niet leuk voor je, maar wel goed. Wat denk je, zal hij zo verschrikkelijk lief BLIJVEN als hij weer terug is in zijn warme nestje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien speelt hij nu wel gewoon met jouw gevoelens, waardoor het jou alleen maar meer verwart. Voor wie doet hij dat, voor jou of voor zichzelf?? Helemaal eens met wat Kristal zegt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat het is? Iemand die lief ís, zou de afgelopen jaren ook zo lief geweest zijn. Jij hebt iemand in je leven die lief dóét, en dan ook nog speciaal alleen wanneer hij iets bij je voor elkaar probeert te krijgen. Ik heb precies dezelfde vraag als Kristal: heb je reden om te verwachten dat hij zo lief blíjft doen als hij weer veilig geïnstalleerd is als heer des huizes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp Suzy en Kristal's punt wel. Het kan heel goed zijn dat hij nu vooral lief doet alleen om weer terug te kunnen komen en dat het daarna weer anders wordt, zodra de buit binnen is. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij nu wakker is geschud, zijn wereld staat immers ook op z'n kop nu. Dat is wel iets waar je duidelijkheid in zult moeten zien te krijgen.
De vraag is hoe je om moet gaan met deze in-zieke situatie, de respectloosheid van je man EN je zoons vriendin naar jou en je zoon toe zou tot inzicht moeten leiden, zou dit ooit nog eens kunnen gebeuren en wat heeft man "lief "nog meer uitgespookt.
Je bereidheid tot vergeving is een heel edel standpunt.
Toch is het maar de vraag of je man en zijn vriendin echt spijt hebben.
Wanneer erkenning, berouw en de zekere bereidheid bestaat dat beiden dit nooit meer zouden doen, kun je het misschien een plekje geven.
De zekerstelling tegen herhaling is echter praktisch onmogelijk.
Het kan echter zijn dat hier een voorbedachte rade achter zit, van je man, de vriendin of zelfs beiden.
Wanneer dat zo is, zou ik in jouw situatie mijn zaken zeker stellen. Je kunt niet je leven lang het geweten van je
man zijn als hij er geen heeft.
Probeer je geluk te vinden maar wees trouw aan jezelf.

Natuurlijk kan ik psychologisch gebabbel op deze situatie loslaten, zoals midlifecrisis bij je man en nieuwsgierigheid bij de vriendin van je zoon over hoe de vader is.
Dit gaat echter zover buiten kaders dat dit soort argumenten niet als verzachtend gebruikt mag worden.
Je man denkt schijnbaar met zijn ... en de vriendin van je zoon met haar ----.
Dit zijn niet de mensen die je in je leven moet willen.
Maar dat is mijn persoonlijke opvatting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeven en opnieuw beginnen, dan komt de grote beloning vanzelf, en je hebt dan nog een heel gelukkig huwelijk, ervaring spreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben ik heel erg benieuwd naar jouw ervaring?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook, want ik zou het heel knap vinden als het daarna toch nog 'wat wordt'. Nou ken ik ook wel koppels die na overspel toch de draad weer op hebben weten te pakken en nu een gelukkig huwelijk hebben...
Als jij denkt dat je hem opnieuw kan en wil vertrouwen zou ik het tijd geven zodat je er voor jezelf achter kunt komen wat je nou eigenlijk wil en of t niet een kwestie van gewenning is dat je met deze relatie door wil gaan. En heb je jezelf ook afgevraagd (en hem ook) wat de reden was om vreemd te gaan. Is jullie sexleven een sleur geworden en/of het contact tussen jullie verminderd want ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de reden voor hem hiertoe was (want in principe had hij blijkbaar reden genoeg anders zet hij jullie relatie niet op het spel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een getrouwde man van die vreemd gaat met een 20 jarig meisje vind ik persoonlijk al extreem...
Zo oud was mijn vader toen ik zo oud was! Bah!
Als hij met een meisje van mijn leeftijd seks zou hebben zou ik van hem walgen het idee dat ze zijn dochter zou kunnen zijn!!

Ik begrijp dat u gaat twijfelen vooral bij de gedachten aan alle leuke dingen in het leven die jullie hadden...

Maar het gaat om nu en niet om toen!
Hij heeft de keus gemaakt om vreemd te gaan!
Hij wist op dat moment heus wat waar hij mee bezig was! En hij wist op dat moment ook zeker weten wat voor consequenties het zou geven!

Het enige wat hij waarschijnlijk niet had zien aankomen was zijn schuld gevoel...

Als hij zich niet zo schuldig voelde dan wist jij het nu waarschijnlijk nog steeds niet!

Kom op hij! Het is een vent van 47 die heus wel ver genoeg had na kunnen denken dat hij zijn lul beter in zijn broek had kunnen houden!

Vergeven en vergeten zijn twee hele verschillende dingen... Als je het hem al vergeeft dan nog ga je dit eg nooit vergeten! Het zal altijd blijven knagen en de relatie zal nooit meer worden wat het was!

Iemand die mooie relatie letterlijk en figuurlijk verneukt voor 1 NACHT die verdient het niet om vergeven te worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang je niet weet wat je moet doen doe je niets. Het voelt niet goed voor je, dat zegt genoeg, toch? Je merkt vanzelf wel wanneer je wel ergens aan toe bent en dan heb je ook meteen je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
wijs, +
Het is voor je zelf beter om hem uiteindelijk te vergeven. Maar ik zou niet met hem verdergaan want dat zal altijd tussen jullie in blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op tenduur lukt het vergeven wel maar het vergeten is wel moeilijk mijn vriend heeft 21 jaar geleden 1 keer vreemd gegaan ook al is het tussen ons weer hellemaal goed gekomen het blijft toch moeilijk veel sterkte met je keuze die moet je toch echt zelf maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag ik zeggen dat u het te veel naar u eigen toetrekt.. take a good look in the mirror and know that your more then just a person.

hij wist van te voren dat er geheibel zou ontstaan tussen jullie relatie,en dat is een punt!

vooral zien laten hoe erg het hem spijt,want vreemdgaan blijft vreemdgaan...

rustig aan,en tot ziens gr ralf uit lemmer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag eerst bij jezelf af of dat echt is wat je wil: hem vergeten? Maak geen overhaaste beslissingen want voor je het weet krijg je ergens spijt van. Het is natuurlijk niet niks wat er is gebeurd.

Weeg wel af dat wanneer je denkt dat er echt nog liefde tussen jullie is en jij echt nog van hem houdt, dan zou ik er voor gaan. Maar de kans is wel groot dat er altijd nog een barst in de spiegel zal zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige goede advies kun je jezelf geven.
Het is natuurlijk zijn fout dat hij jou en je zoon gekwetst heeft.
Hij heeft er spijt van zegt hij en jij wilt hem vergeven of je dat ook daadwerkelijk kan weet alleen jijzelf.
Wij weten de situatie natuurlijk niet verder waaronder het gebeurde maar als je bang bent dat het nog eens gebeurt is de basis voor vertrouwen ver te zoeken en is het verspilde moeite.
Therapie is volgens mij wat overdreven want als ieder die vreemd gaat in therapie moet zit 98% in therapie.

Mij idee is ga bij jezelf ten rade of je hem kunt en wilt vergeven (vergeten kan niet het zal er altijd blijven zijn) praat er met hem over en ga door met hem of niet. (een nieuwe start maken bestaat niet je gaat door met wat extra bagage)

Dit klinkt een beetje zwart wit maar ik geloof niet in monogamie misschien verklaart dat mij standpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
@ Poca, 't is evengoed ook een zinvol antwoord voor hen die wel voor monogamie kiezen.
Ik denk alleen dat 98% wat hoog ingeschat is, of hoop ik dat alleen maar? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kristal;Ik mag graag wat overdrijven dus het percentage zal wel iets lager liggen.
Alhoewel als je de statistieken bekijkt 27% van de vrouwen en 25% van de mannen en dan bedenkt dat die niet altijd in 1 stel zitten dus als er 1 van een stel vreemdgaat is die relatie voor beide niet meer monogaam. En onder vreemdgaan niet alleen "de daad" verstaat maar ook erotische e-mail,chatten,cybersex etc. verstaat kom je wel heel dicht in de buurt van een heel hoog percentage.
Daarnaast de mensen (swingers) die niet monogaam zijn maar het samen doen wordt niet gezien als vreemdgaan dus die groep kun je weer aftrekken van het "monogame" gedeelte van het percentage.
Pfff... ik ben de tel kwijt. maar ik help je hopen als dat is wat jij wilt ;-)
Kristal
13 jaar geleden
Nou ja, 't is alleen maar dat als het percentage zo hoog ligt ik bekant buiten de boot val omdat ik na allerlei ervaringen uiteindelijk besloten heb dat ik voor monogamie kies. Dus dan wordt de spoeling wel dun he?
;-)) Maar goed, ik heb toch een lieve monogame man gevonden al moest ik ver zoeken. Hij woont in Canada ;-))
ik kan mij niet voorstellen hoe verschrikkelijk dit moet zijn. Wel ben ik van mening dat dit op zoveel niveaus niet goed te praten is en dat jij beter verdient dan dit.

niet alleen jouw vertrouwen is geschaad, maar hij heeft ook nog eens compleet de gevoelens van je zoon over het hoofd gezien. Hij maakt een bewuste keuze om dit te doen en dan ineens met hangende pootjes terugkomen? Ja zo kan ik het ook wel.

de grote vraag is, kan hij ooit het vertrouwen bij jou terug winnen of zul je altijd achterdochtig blijven? Dat lijkt me ook geen leven.

Het maakt me niet uit wat de context van het verhaal is, er zijn gewoon bepaalde dingen die je niet flikt en dit is er één van.

Kies voor jezelf, hou rekening met jezelf en denk daarbij goed na of je door de keuze die je neemt gelukkiger wordt dan wat je was. Want daar gaat het om, om JOU en het geluk wat jij VERDIENT!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou de andere 3 hierin zeker betrekken. Dus met flinke en steungevende gesprekken met alle 4 betrokkenen.
Wat ik nog niet heb gezien, is de rol van de vriendin van je zoon.
Wat is je mening over haar en hoe staat zij in deze kwestie?
Zij heeft toch ook toegestemd (misschien uitgedaagd) in de sex met haar (mogelijke) schoonvader?
En hoe is het met je zoon en diens relatie?
Probeer het eerst door overleg te doorgronden en te begrijpen. Kijk dan verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al weet ik dat jij van hem houdt. Helaas, is de kans heel erg groot dat hij weer een tweede keer in de fout gaat. Ik(zelf als vrouw zijnde) zal de relatie beeindigen, wel vrienden blijven voor je kind.

Sterkte in deze moeilijke periode. En onthoud het meest belangrijke, is houden van jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jee wat is dit een moeilijke situatie. Mijn ervaring met relatieproblemen is dat het vooral helpt om de communicatie open te houden, blijven praten houdt het contact.
Laat hem maar even uitleggen, vertellen en uiten wat hij voelt, en doe dat zelf ook.
Vraag hem waarom, en hoe hij het kan doen tegenover jou en zijn zoon.
Therapie voor hem zou onzinnig zijn, mannen zijn nu eenmaal jagers...dat is biologisch nu eenmaal zo bepaald en de ene man heeft daar meer last van dan de andere.
Is hij eerder vreemdgegaan?
Ik denk dat het zeker waardevol is om samen in therapie te gaan, eventueel ook met je zoon erbij.
Want anders kan dit grote gevolgen hebben en familie-ruzies waar je alleen maar gefrustreerd van raakt.
Als je werkelijk van hem houdt, dan vergeef je hem.
En dat is alleen een vraag die jij zelf kan beantwoorden; Hou je van hem?
In echte liefde kun je iemand een heleboel vergeven.
Praat met hem, praat met je zoon en vraag zijn mening.
En besluit samen of je dit op wilt lossen met een gespecialiseerd persoon.
Maar een blik en de mening van een vreemde en dan iemand die vaker dit soort dingen meemaakt en inzicht heeft in menselijke gedachtenspinsels zou verhelderend kunnen werken.
Veel sterkte, wijsheid en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dat je uit principe niet vreemd gaat en dan al helemaal niet met zo'n groot leeftijdsverschil. maarja, dat verschilt bij iedereen.
bedenk goed wat je zelf wil, zorg in ieder geval dat je er zeker van bent of je hem wel of niet terug wil.
neem je hem terug, ga dan inderdaad in therapie en maak duidelijke afspraken.
zoiets vergeet je nooit, hij kan er alleen voor zorgen dat jij er minder aan denkt.
als hij je echt terug wil, zal hij hier zijn best voor doen.
nogmaals, bedenk goed wat je zelf wil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dumpen!!!!! Vreemd gaan met de ex van je zoon. Dumpen en hem nooit meer spreken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleinerend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na zoveel dagen en zoveel (on)beantwoorde vragen,
gaan wij ons afvragen of er eindelijk iets bij u begint te dagen?
Als het de eerste keer is dat zoiets gebeurt en hij daadwerkelijk zoveel spijt toont, vind ik dat je hem inderdaad moet vergeven, en er verder niet meer blijven bij stil staan. Probeer het te vergeten. Het is niet altijd gemakkelijk om een man te zijn, want de natuur dwingt ons mannen. Soms kunnen we zelf niet op tegen de natuur. Ik denkt dat het zelfs heel belangrijk is om hem nu snel te vergeven en hem ook geen andere lasten op te leggen dan het schuldgevoel dat hij al draagt. Het zou een omgekeerd effect kunnen hebben. Ik denk dat hij al gauw zijn fout heeft ingezien, en ik ben er vast van overtuigd dat hoe minder je hem daar nu nog op terugwijst, hoe beter voor jullie relatie. Hij zal het je in dank afnemen en voortaan dergelijke fouten niet meer maken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je Karnie, jouw woorden klinken te mooi voor woorden. Mijn probleem is dat ik op dit moment vast zit in verdriet en emotie. Ik kán op dit moment geen besluit nemen. Ik ben bang dat ik dan een hele domme fout maak. Ik laat alles eerst even sudderen. Mocht hij het niet meer uithouden, al dat wachten en wachten dan is het zijn besluit om definitief een punt te zetten en niet mijn besluit. Ik vraag om tijd en rust op dit moment. Jij schrijft ook...en voortaan die fout niet meer maken...Voortaan heb ik niks aan het is nooit of never!
Deze fout mág nooit meer gemaakt worden!
Bedankt voor je reactie.
Kristal
13 jaar geleden
Helder Mkomko!
Ik weet totaal niet wat jullie situatie is, maar als mij dit zou zijn overkomen dan lees je op nu.nl dat er zich weer een famillie drama had voorgedaan.

echt ziek is dit.. ik zou helemaal gek worden. wie moet je dan nog vertrouwen. Als je je eigen vader/man niet kan vertrouwen dan gaat het echt veel-te-ver en zeker in deze situatie.. de vriendin van je zoon echt SICK!

Hier is geen excuus voor, Klaar punt uit. Opbokken met die vent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minnetjes maken mijn antwoord niet warm of koud, zeker niet door jezelf niet nader te verklaren.
bahbah,hoe kun jij je man vergeven en wat sneu voor je zoon.
ik geloof dat je dit als moeder niet kan maken tegenover je zoon.
maakt het voor hem moeilijker om zijn grenzen te leren stellen mama's en papa's hebben een voorbeeldfunctie toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij staat (bijna) alles al in al die antwoorden;

ik voeg er nog één aan toe:

zie jij (EN je zoon) jezelf de komende jaren gezellig eten op eerste kerstdag, MET je man en je zoon EN de dame die ooit het bed van je man deelde maar nu weer met je zoon is.

Als jij daar eigenlijk JA op zegt, moet je het gewoon doen, iedereen maakt fouten en de één gewoon ergere dan de ander. Als jullie dit kunnen vergeven, doe het dan en trek je niks aan van de rest van de wereld.

Zeg je er NEE op, blijft het knagen (verwacht je) dan is het antwoord andersom
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vriendin van mijn zoon is verleden tijd..Ze heeft het twee dagen ná overspel met mijn man uitgemaakt met mijn zoon. Ze is toen vertrokken! We begrepen er helemaal niks van en toen ik haar op haar mobiel wou spreken, vertelde ze mij wat er was gebeurd. Anders hadden mijn zoon en ik het denk ik nog niet geweten.
amigo
13 jaar geleden
mkomko, dat maakt het in mijn ogen iets minder complex. Je moet echt zelf kiezen, als jij en je zoon denken dat jullie hier mee kunnen leven, doe het aub gewoon, het is wel echt een vreselijke misstap maar aan de andere kan heb je met die man ook tig jaren (hopelijk) goede historie.
Je snijdt ook een groot deel van je eigen leven weg als je hier stopt (ik zeg dit trouwens ALLEEN omdat jij twijfelt, dacht jij er niet mee te kunnen omgaan zou ik zeggen, weg ermee). Kun je hem niet een soort "voorwaardelijk" aanbieden en dat je over een half jaar een evaluatie doet?
ik wens je HEEL veel sterkte hiermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat heb ik al tegen hem gezegd. Wil het niet, dan stop ik er alsnog mee. Op dit moment is het daar nog veel te vroeg voor en ik kan het maar niet op zijn plaats krijgen. Mijn hoofd lijkt wel een draaitol.
Ik wil je bedanken voor jouw antw. en reactie
Kristal
13 jaar geleden
Mion, ik kan helemaal mee in je antwoord, maar heb het zelf niet ervaren als het wegsnijden van een groot deel van mijn leven toen ik scheidde. Soms kan iets voorbij zijn, en soms kom je daarachter wanneer er iets dramatisch gebeurt, maar dat deel snij je niet weg, je bouwt erop verder. Als je een deel van je leven als mest beschouwt kan je het gebruiken om te bloeien als nooit tevoren, ook al voelt dat nu anders.
amigo
13 jaar geleden
dank je wel kristal, mooie reactie ook
-Je zegt zelf bang te zijn om hem terug te nemen. En terecht!
-Accepteer de mooie dagen van het verleden en maak een nieuwe start. Je hebt er toch een prachtige zoon aan overgehouden die je niet zou willen gemist hebben.
-De hoeveelheid antwoorden die je hebt gekregen zijn ongekend. Zo moet het toch wel duidelijk zijn van hoe men in het algemeen over zo'n onmenselijke vorm van ontrouw denkt. Voor heel veel minder kun je al iemand niet meer toelaten in je verdere leven.
-Maak een nieuwe start. Scheiden doet lijden, daarna komen gegarandeerd betere tijden.
-Geluk bestaat niet; wel gelukkige momenten. Die komen wel weer; maar niet met hem!
-De band met jouw zoon kan door deze gebeurtenis alleen maar zeer bijzonder en sterker worden.
-Hij ziet jouw pijn en zal je zeker helpen om dit samen met jou door te komen. Voor hem is dat ook niet niks.
-Doe niet aan medelijden. Wees uit zelfbescherming keihard! Probeer met positief denken de toestand te accepteren. Kom voor jezelf uit en neem een gezond besluit.
-Mijn advies zou zijn: "Sluit de vraag opdat je niet meer bij elk antwoord opnieuw wordt gepijnigd". De kunst van het leven is "overleven!"
-Een moedig mens telt voor twee. Met jouw trots erbij ga je voor een tien!
-Nog héél veel gelukkige momenten in de toekomst toegewenst... moet lukken!
Gr. Cf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou carisf, je hebt wel gelijk, maar er komt nu eenmaal veel meer bij kijken dan alleen maar scheiden. Veel schulden, een eigen bedrijf aan huis en een toekomst waarin ik totaal blanco sta..Geen opleiding, al een behoorlijke leeftijd (47) en nog thuis wonende kinderen. Zoon en dochter. Vandaar dat ik alles moet overwegen, ook omdat de kids dit jaar in hun examens zitten. Op dit moment telt rust en tijd.. Daarna zie ik wel weer in welk diep dal ik zal belanden.
Bedankt voor jouw oprechtheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Ook jij hebt gelijk. Neem eerst de rust en de tijd. Ga onbevreesd naar het diepe dal. In het dal is de bodem het vruchtbaarst.
-Bij aankomst neem je elke dag een bad. Maak je mooi voor jezelf; voor niemand anders. Eet en drink het beste wat je kunt krijgen. Ontdek jezelf weer, dat meisje van 20 dat je nog van binnen bent.
-Eenmaal op krachten, komen andere gedachten. Vecht voor het laatste leven wat je hebt en maak er wat van naar beste kunnen.
-Ga de berg weer op, met als doel de top. Met kalmte en waarde verwijder je elke bobbel stap voor stap. -Diegene die wars is van medewerking, zal er achter komen wat deze spreuk betekent: "Hoedt u voor de woede van een geduldig mens!"
-Alleen met een helder hoofd vind je voor elk probleem een oplossing, met of zonder de juiste hulp. Er is daar geen bestaande formule voor, daar elke situatie zo uniek en anders is.
-Denk creatief, denk anders. Niets is te gek als het jou maar dient. Dat is jouw recht.
-Ik roep maar iets: Stel dat je geen raad meer weet met de schulden en het verloop van eigen bedrijf omdat je weet dat je zonder de hulp van die of je man daar nooit meer uit zult kunnen komen.
-Met een scheiding van tafel en bed en hem in dienst te nemen met de juiste afspraken. Desnoods bij de Notaris die dit met zijn adviezen voor jou bekijkt om dit dan goed overwogen vast te leggen.
-Beiden vrij in doen en laten, op het houden aan de afspraken na. Komt meer voor dan je denkt en is vaak een zachtere oplossing waarmee te leven valt met minder of geen ruzie.
-Nogmaals het is zomaar wat gezegd.
-Geen opleiding zeg je? De beste opleiding is jouw weten en levenservaring. Je bent autodidactisch opgeleid en daar heb je geen papiertje voor nodig.
-Jouw behoorlijke leeftijd zeg je 47? Je bent pas op de helft!
-Zou het niet beter voor je zijn wanneer je botst op de nog opkomende vragen in het nieuwe denkproces, je deze apart aan goeievraag stelt?
-Ik weet het, het huilen staat je nu nader dan het lachen. Ik huil met je mee.
-Murfy heeft ons ook te vaak bezocht. Ben er veel sterker en positiever uitgekomen. Naargelang de mens ben ik hard of zacht.
-Weg met de tien geboden. Er is maar een gebod dat alle mensen kan helpen; "Ben eerlijk tegenover jezelf en anderen, op alle plaatsen en overal!"
-Hoe vind je die?
Gr. Cf.
Kristal
13 jaar geleden
Carish, Muah!! :-)) Mkomko, ik weet hoe je aan de praktische zaken denkt wanneer je overdenkt te gaan scheiden. Heb het zelf nog niet zo lang geleden ervaren. Het gekke is, als je maar eenmaal weet wat je echt wilt met hem, of juist niet, en je maakt dat kenbaar dat de praktische problemen opgelost gaan worden, soms op de meest vreemde manieren die je jezelf niet bedacht zou hebben. Wij hebben er b.v. ook een scheidingsmakelaar bij gehad want die hebben zoveel meer wetenschap over de mogelijkheden die er zijn en ze zijn een neutraal punt in een emotionele gebeurtenis. Maar goed, misschien wil je het graag nog eens proberen met hem. Neem alle tijd die je nodig hebt. Ik ontdekte voor mezelf dat er uiteindelijk 1 argument de doorslag gaf om te scheiden. Voor mij was dat: wij zullen nooit dichter tot elkaar komen dan nu. Dat was voor mij doorslaggevend. Voor iedereen is dat anders, maar ik denk dat het goed is je pijler te vinden om voor jezelf je keuze te bepalen. Wanneer je dan toch weer gaat twijfelen over je beslissing kan je aan je pijler denken wat ineens weer duidelijkheid schept. Ook als je wilt dat hij terugkomt. Er is één pijler waarop alle andere argumenten wegketsen, ontdek je pijler.
ik vind dat hij moet bewijzen dat hij nog van je houd.
en op therapie gaan is daar een goede manier voor.
door samen naar een oplossing voor jullie probleem te zoeken word jullie band hechter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Therapie voor zoiets helpt niet. De meeste mannen gaan vreemd als ze de kans krijgen. Maar om je eigen zoon te belazeren, repectloos vind ik dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste mannen gaan vreemd als ze de kans krijgen? FEMINISTEN AAN DE MACHT!! Ik weet niet in welke tijd jij leeft maar tegenwoordig maakt het niet meer uit of je een man of een vrouw bent iedereen springt met elkaar in bed en denken er totaal niet over na hoe men het zouden vinden als dat bij hen gebeurt. tot dat ze het zelf meemaken.. Beetje onvolledig en kortzichtig antwoord. Misschien zelf een verkeerde keuze gemaakt in het verleden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het volkomen eens met system32 ik denk dat er momenteel meer vrouwen als mannen vreemd gaan!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist S.! Die opmerking schoot me ook al in 't verkeerde keelgat. Vrouwen spelen altijd de onschuld zelve en mannen hebben het altijd gedaan. Walgelijk.
Kristal
13 jaar geleden
Nou, ik ben een vrouw en heb ook ervaring met een man die graag vreemd ging, maar vind evengoed de eerste twee zinnen van het antwoord van olijvie niet kloppen hoor. Maar ik vermoed zomaar dat het vanuit een zeer gekwetst hart komt. @Ast, jij doet dus precies hetzelfde als olijvie, maar dan andersom ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kristal Ja hij uit ook zijn woede maar hij zegt daarentegen niet dat de meeste vrouwen het doen hij stelt ze wel als gelijke. Zit toch een verschil in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, N.! Juist gesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit nieuwsgierigheid heb ik het even opgezocht: http://www.nu.nl/lifestyle/2074252/vrouwen-gaan-meer-vreemd-dan-mannen-.html Wow...waar heb ik al die tijd gezeten???
Kristal
13 jaar geleden
jaja Olijfie... de wereld verandert waar je bij staat ...
Je gaat van jezelf uit he? ;-)
Hoi, wat een verhaal zeg en wat zul je gekwetst zijn.Je moet je eerst een paar dingen afvragen denk ik.
Kan jij je man vergeven want als je dat niet kunt dan heeft het geen zin om verder te gaan.Je bent boos teleurgesteld en verdrietig en wat niet mee en dat is ook heel erg logisch denk ik.Je wilt verder maar hoe? Uit jou verhaal maak ik op dat je man jou wil en verder niemand anders.Veel praten met elkaar of je kunt eisen dat je man in therapie gaat weet ik niet of dat gaat helpen.Hij moet dit willen en is dit nodig ? Elke week praten over het hoe en wat en waarom.Hij is vreemd gegaan jij kent je man het beste.En als hij straks een keer weggaat zul je hem ook niet vertrouwen maak goeie afspraken en misschien moet jezelf in theraphie om samen om erachter te komen of je verder wilt.Als blijkt dat je er na een half jaar nog veel moeite mee hebt en je er niet mee om kunt gaan zul je de knop moeten doorhakken en stoppen je doet dan je zelf verdriet en je man en je zult niet gelukkig zijn.
Neem een beslissing hoe moeilijk dit ook is.Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het echt laf van uw man&schandalig voor uw zoon. Dat meisje dat ook op haar geweten moet zich ook diep schamen! Bah, wat een vies meisje zeg!

Zou je dochter maar zijn! Zo jong en dan al zo'n afgelikte boterham!

Sorry maar ik zou scheiden, niks therapie.
Uw man heeft gewoon een steekje los!

Oké ze zijn beide volwassen, so what?!
HIJ hoort zich te beheersen als vader&man zijnde en het goede voorbeeld geven!

Dat meisje daarintegen; MOET t dan uitmaken met haar vriendje, als HIJ niet goed genoeg voor HAAR IS.

Sterkte met deze gebeurtenis, en zeker voor je zoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht dat dit antwoord straks een minnetje krijgt, volgens mij zijn mensen hier te goed gelovig en zijn ze er heilig van overtuigd dat iemand niet nog een keer de zelfde fout begaat.. Zelfde als dat iemand TBS krijgt en iedereen er heilig van overtuigd is dat hij het niet meer zal doen! Je zou een + krijgen als mijn punten aantal dat zou toelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevoeging: Mensen missen hier zelfrespect ze verkiezen iemand anders boven zichzelf.. foute boel! vergeven? haha lachertje!
Kristal
13 jaar geleden
@System32, ik denk dat je eerst gewoon de antwoorden en de reacties moet gaan lezen voor je zoiets zegt.
Vergeef hem niet. Hij heeft niet alleen jou pijn gedaan maar ook je zoon. Hij verdient het neit om nog liefde van jou te krijgen. Vergeet hem en zoek een andere man. op www.zoekeenman.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangen in die datingsite????????????
Kristal
13 jaar geleden
Leonie, schei nou toch uit, Mkomko is op dit moment niet op zoek naar een andere man zeg. Denk je echt dat het zo symplistisch is?
Het is belachelijk als je man dit doet hij heeft niet alleen jou bedrogen maar ook je zoon !
Als je echt nog zulke sterke gevoelens voor hem hebt zou ik het hem vergeven, maar pas op dat het geen 2e keer gebeurt !
want dan kun je mijn antwoord raden !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees sterk!
En DUMPEN, die handel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ben al 28jaar gescheiden men man heeft me ook bedrogen ja als ze een maal beginnen doen ze het ook vaker en nu ik alleen ben ik zie zoveel en denk ben toch blij dat ik alleen woon en doen kan wat ik wil men kinderen en kleinkids komen vaak dus ben nooit alleen dit vind ik beter ja mannen denken dat ze dat kunnen ja vrouwen ook wel maar tegenwoordig ken en mag alles ik vind het niet goed ik zou hem niet meer willen groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp ten volle uw emotionele ontreddering en verwarring. Maar pas op voor het volgende: mogelijk speelt uw man daar ook op in, en probeert hij mis/gebruik te maken van deze situatie, en zit het hem eerder dwars dat hij geen verder succes heeft gehad, en nu voor aap staat, en veel riskeert te verliezen.
In uw hart, zo stelt u vast, is nog steeds liefde aanwezig? Maar is dat uit zelfmedelijden of een soort relikwie die u koestert?
Mag ik even deze kwestie Bijbels toelichten, zodat u de ernst inziet en de volledige draagwijdte van uw beslissing juister kan inschatten? Volgens de woorden van Christus waren er in Gods ogen 2 aanvaardbare gronden die echtscheiding of hertrouwen onder het joodse en toen dus in Israël geldende stelsel rechtvaardigden voor God: overspel of de dood van de huwelijkspartner.
U bent dus (schriftuurlijk) vrij om te hertrouwen. Zijn misstap is bijzonder ernstig in Gods ogen, en kan enkel in geval van oprecht berouw worden uitgewist. Een positieve stap is dat hij bekend heeft. Maar onder welke omstandigheden? Spontaan of omdat hij niet anders kon?
Vergeving van uwentwege zou dus wel jullie relatie kunnen herstellen, maar of de breuk daarmee geheeld is? Maar om aanvaardbaar te zijn in de ogen van de Schepper van de mensheid is er meer bij betrokken.
Daarnaast zullen er nog geruime tijd conflictsituaties opduiken die het blijvend karakter van jullie eventuele hereniging ernstig op de proef zullen stellen.
Indien u verder over dit punt met mij wil converseren kan u contact met me opnemen, want privacy en discretie is geen overbodige luxe in dergelijke aangelegenheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het hem wel vergeven, je zegt dat je nog steeds die liefde voor hem voelt, dan doe je jezelf alleen maar verdriet als je hem niet vergeeft. Samen in therapie gaan is zeker een goede optie, en hij moet dat ook wel willen, want hij heeft er spijt van. Ik zou het hem dus vergeven, en met hem in therapie gaan, maar natuurlijk is de keus aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is goed dat jullie al hebben gekeken wat hij in jullie relatie mist. Een man of vrouw gaat natuurlijk nooit zomaar vreemd er mist dan iets in de relatie wat die vriendin van uw zoon hem misschien wel te bieden had? Het is lastig om hem weer te vertrouwen na zo'n misstap, maar zoals je al zei was je bereid om samen in relatie therapie te gaan. Ik zou dat eerst doen samen in therapie gaan en dan verder kijken. Vreemdgaan is een verschrikkelijke manier om te laten blijken dat iets niet goed zit in de relatie. Misschien is communicatie een probleem tussen jullie? Of had hij al eerder aangegeven waar hij mee zat? Pak dat punt op en ga daar mee verder en doe veel leuke dingen samen. Ik zou het gewoon nog een kans geven, maar alleen als hij in staat is het probleem op te pakken en er aan te werken. Heel erg veel succes samen hoop dat jullie er uitkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan een mens een domheid begaan die hem achteraf vreselijk spijt..

Ik zou je in overweging willen geven je man eenmaal te vergeven..maar daarna nooit meer.

Vertel hem dat..en geef hem een kans om van zijn leven iets echt moois te maken.

Doet hij het een tweede maal nogmaals..dan is het uit..zeg je er dan bij..

Probeer opnieuw van hem te houden en weer op te bouwen wat jullie ooit met elkaar bezaten..echte liefde..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je er in deze kwestie goed aan doet om alle voorgaande antwoorden te negeren en vooral bij jezelf te rade te gaan.
Trek je een paar dagen terug, bijvoorbeeld in retraite op een of ander klooster, of een meditatiecentrum of zo, en laat jezelf tot rust komen. Geen afleiding, alleen jezelf en je gedachten.

Mijn ervaring is een stuk milder dan de jouwe, maar toen mijn vorige relatie op de klippen liep, heb ik daar ook lang last van gehad. Pas toen ik me voor 10 dagen terugtrok in een Vipassana centrum in België, vielen de dingen op hun plek, waardoor we (ex en mijzelf) weer goed met elkaar overweg kunnen.

Het klinkt waarschijnlijk als het laatste wat je wilt, maar neem die rust. Ga door die hel van je eigen gedachten en zie aan de "overkant" hoe je ervoor staat, en waar je heen wilt.

Sterkte....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel belangrijke vraag en het komt jammer genoeg dikwijls voor. Moeilijk om zo maar toe te lichten, maar ik denk dat jullie eerst elk apart moeten bezinnen over de huwelijksgelofte, art. 213 B.W. in België: "Echtgenoten zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd. Zij zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht."

In de huidige tijd wordt emotie zo belangrijk, maar trouw is iets rationeels, is tevreden zijn met de vrouw die je hebt, want altijd zal er een nieuwe 20-jarige zijn waarmee je in bed kunt, of rijpere vrouwen van 40 amuseren zich tegenwoordig ook erg met mannen als ze plots emotie belangrijk vinden. Vreemd gaan, heeft volgens mij veel te zien met het aftakelen van de sterkte van man en vrouw. Je hebt je basisdroom (kinderen + huis meestal) gerealiseerd en je levenspiek bereikt. En dan gebeurt zo'n stommiteit.

Jij hebt het geluk dat je man tenminste beseft dat het een stommiteit is.

Het zou gemakkelijker gaan, als jij voor de gelegenheid ook eens vreemd ging, omdat dat even 'mooi' kan zijn (in zijn geval blijkt dat die 20-jarige er wellicht niets van terecht bracht of hem spiritueel, geestelijk, fundamenteel niets van waarde gaf), maar dat overspel op termijn een gigantische leegte geeft en je nooit meer tevreden bent op termijn.

Ik denk dat je niet hoeft te vergeven noch te vergeten en dat het een rol zal spelen in de toekomst. Pijn zal het altijd opleveren, maar wees eerlijk, het moet uiteindelijk minstens even erg zijn voor hem als voor jou, want hij maakte de fout en moet er ook mee leven (als jij en hij eerlijk zijn van inborst, anders laat jij hem best vallen).

Kijk ware liefde is niet iedereen gegeven. Je moet ver gevorderd zijn in onbaatzuchtigheid en de ander belangrijk vinden. Daarom is monogamie ook zo mooi.

Als je gesnoept hebt van een andere man of vrouw, kun je enkel nog trouw zijn op "karakter" en is het gevaar voor hervallen altijd aanwezig. Net daarom moet je elkaar alles leren vertellen, en als hij de meest intieme details aan jou verteld, kun je het in je relatie inbouwen. Intussen zul je zien dat zowel je man, als jijzelf veranderd zijn maar dat de liefde zo'n slag misschien kan incasseren.

Ik wens je na deze zware tegenslag, samen heel veel liefde toe, om samen de diepe wonden te verzorgen en te... koesteren.

Is het immers, na het opvoeden van kinderen, niet het allermooiste dat je kunt bedenken, de droom om samen met iemand die van je houdt, oud te worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hel erg bedankt voor je antwoordt. Ik heb veel aan jullie allen gehad. Veel met overeenkomstige antwoorden. Uiteindelijk moet ik het natuurlijk zelf doen!. Moeilijk blijft het en er valt met mij nog niet te praten over een eventueel "nieuwe start" Ik ben erg beschadigd en of ik het weer aandurf, blijft maar de vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een man mag volgens mij enkel zijn verstand verliezen bij zijn echtgenote. Welke weg je ook gaat, en neem liever te veel dan te weinig tijd. Ook een beslissing het nooit meer goed te maken, is rechtvaardig. Met de schade zul je blijven leven. Zelf heb ik een goede vriendin met wie ik dit probleem deel, maar de andere ouder van je kinderen wordt nu eenmaal nooit vervangen.
Kristal
13 jaar geleden
VanBelle, een volwassen antwoord. +
Wat bedoel je met: citaat: "en als hij de meest intieme details aan jou verteld, kun je het in je relatie inbouwen."?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor de dt-fout inderdaad. Ik bedoelde dat pas als hij je de meest intieme details over de vrijpartij of vrijpartijen heeft verteld met beantwoording van alle vragen van jou daarover, je pas dan het beeld dat je hebt over je man die je bedrogen heeft beter zult kunnen visualiseren en onder ogen brengen. Dit geldt niet voor iedereen, maar een probleem vermijden is niet goed, en je moet er in dit geval dwars door heen. Dat wil zeggen hij moet 10 X zo goed zijn best doen om zijn eerlijkheid en vertrouwen terug te winnen dat hij gebroken heeft. Dat wil zeggen elk kleinste detail over het gebeurde, ervoor, tijdens, erna, de aanleiding, het leuke, het onleuke, de gewetensproblemen, het fysische, het psychische, het aantrekkelijke, het afstotelijke erin. Ik denk dat jullie het eenmaal helemaal moeten uitklaren, zodat het niet bij de eerste ruzie weer wordt bovengehaald en als een mes in zowel zijn als jouw wonde wordt gestoken, zodat jullie geen knipperlichtrelatie krijgen daardoor (aan/uit, wel/niet aanvaarden) maar terug een diepgaande waarin je samen dit leed draagt tot jullie dood gaan.
mijn vader heeft dit ook gedaan het was toevalligg dezelfde leeftijd enkel het meisje had de leeftijd 19,mijn ouders zijn hierdoor gescheiden,hij is gaan samenwonen en na amper 1jaar is hij snikkend en snotterend terug gekomen met de vraag of mijn moeder hem terug wou voor mij "om een echt gezinntje te vormen" ze heeft dit toen gedaan,met als gevolg 2weken later heeft ze hem terug zien lopen met dezelfde vrouw en ze heeft alles door ramen en deuren terug buiten gesmeten.

zelfde verhaal met mijn nicht haar vader,maar die is nu bijna 25jaar getrouwd. denk in ieder geval na voor je verder gaat, en stel je de vraag ook waarom hij je zoon ook zo gekwetst heeft.ook na therapie ben je soms een heel ander mens, je kan er binnen gaan met het gedacht we komen samen buiten en het loopt anders uit.

groetjes en ik wens je uiteraard het beste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het uitmaken want je weet niet of hij het nog een keer zal doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een man die vreemd gaat verandert nooit. Mijn ex vriend is ook vreemd gegaan. Hij hield ook echt veel van me. Hij probeerde zelfmoord te plegen en ik dacht hij heeft echt spijt. Maar bijna ALLE mannen die vreemd kunnen gaan veranderen (ECHT NIET) als je ze vergeeft. dus als ik jou was, dan zou ik mijn eer niet als een speelgoed laten spelen bij een man. Ook al als die man jou man is.

En gadverdamme. Sorry maar, het is vriendin van je zoon. Dan wordt het dubbel he. Hoe kon hij durven om te kijken aan het vriendinnetje van je zoon als 'zij is aantrekkelijk, ik vind haar leuk'... nou terecht, dat heeft hij verdiend!

Het kan later, laat zijn voor je als je niets doet helaas. Dus laat je eer niet verpletteren bij en man die vreemd gegaan is dus die ‘OOIT’ van je hield en toch al ‘AAN IEMAND ANDERS IETS GEVOELD HEEFT TIJDENS JOU RELATIE’ en ik weet niet wat ze allemaal gedaan hebben. bah, ik moet niet eens aandenken.
Dat meisje vind ik ook afschuwelijk, het is goed dat jou zoon het waarheid eerder gezien heeft, niet leuk op deze manier maar toch. Vader van je vriend?! kon je niemand anders vinden? bah. kon ze zichzelf niet te gedragen als een mens?..

En ik hoop dat je het waarheid ook eerder kan zien (als je zoon) dan te laat.

denk alsjeblieft niet met je gevoelens, denk eens logisch na, je kan hem wel nu vergeven maar vrouwen kunnen niet vergeten. later op het moment waar jij samen met hem van jullie gerustheid moet genieten voel jij plotseling jezelf schuldig. want je zoon komt met een nieuwe vriendin naar het huis. en dan wordt je ongerust. want dit ervaring komt naar voren schijnen, onverwacht. en dan heb je geen kans om te zeggen ik wil je niet meer, want dan zal hij zeggen waarom had je dan mij vergeven, vertrouw je niet meer? bla bla bla. RUZIE… EN WIE ZEGT DAT HETZELFDE MAN DEZELFDE DINGEN NIET KAN HERHALEN? jij vertrouwde je man toen maar hij ging vreemd dus nu je vertrouwd je man weer en hij gaat niet meer vreemd? weet je, als je hem vergeeft raak jij je eer kwijt…

denk verstandig en niet met je gevoelens. vreemd gaan. hij wordt vreemd! jou man wordt vreemd en doet vreemde dingen met iemand anders. in het kort HIJ WORDT VREEMD, niet meer een man die je kent, NIET MEER VAN JOU, ook al paar dagen maar het gebeurt het. WAAROM WORDT JIJ DAN OOK NIET VREEMDE VROUW VOOR HEM EN HIJ WEL VREEMDE MAN VOOR JOU? kon hij je wel vergeven als jij dat deed? toon eerst empathie en dan pas doen wat voor jou het verstandigste lijkt.)

succes ermee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hier toch om iets belangrijkers dan "eer"....
Je geeft aan dat je hem wil vergeven.
Al wat fout is lijkt mij al genoemd.
Kijk wat je hart zegt. Therapie is geen wondermiddel en lang niet voor iedereen DE oplossing.

Vergeving is een heel mooi iets. Als jou hart en gevoel zeggen dat hij dat waard is zou ik er weer voor gaan.
Speel samen dan niet alsof het nooit gebeurt is. Maar ga ook weer niet steeds oude koeien uit de sloot halen.
Ik wens jullie een happenny ever after.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Optie 1: Je houd van hem en wil hem vergeven en zo snel mogelijk weer enkel leuke tijden hebben.

Optie 2: Je gaat jouw leven helemaal veranderen.

Ik zeg optie 2, want hij is niet enkel vreemdgegaan. Hij is ook nog eens vreemd gegaan met de vriendin van je zoon.
Zonder de kennis te hebben welke state of mind je zoon nu heeft, zeg ik: én de mazzel. Afscheid nemen en opnieuw beginnen. Dit verdien jij en je zoon niet.

Als je zelfrespect hebt, dan kies je voor optie 2.
Mocht je blijven twijfelen en de gedachte hebben om hem toch te vergeven, denk dan aan bovenstaande.

Het gaat nooit meer zo worden als dat het geweest is dat is de realiteit, hoe sneu ook.

Hartelijke groet.

30-jarige Haarlemmer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoekt geen heil bij mensen maar bij God.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat antwoord kun je alleen bij jezelf vinden. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij er echt spijt van heeft zou ik het huwelijk in stand houden.
Je hebt elkaar trouw beloofd in goede en slechte dagen.
In goede dagen is het makkelijk, dit zijn de slechte, dat kost meer moeite.
Een keer vreemd gaan heeft alles met sex, en niets met liefde te maken. Mannen hebben daar meer last van dan vrouwen.
Hij moet wel goed begrijpen dat het voor jou niet zo eenvoudig is om hier mee om te gaan. Dat heeft tijd nodig.
Vraag hem wat hij zou doen als de situatie andersom was.
Verder moet je het op kunnen brengen het hem nooit als verwijt voor de voeten te gooien bij een woordenwisseling.

Geloof me gescheiden zijn is helemaal niet leuk. Al 23 jaar ervaring.
En een vlekkeloos huwelijk bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Mooi en evenwichtig antwoord Europa + Het deel: citaat: "Verder moet je het op kunnen brengen het hem nooit als verwijt voor de voeten te gooien bij een woordenwisseling" is helemaal waar maar alleen mogelijk (denk ik) als je jezelf leert, eventueel met behulp van, om te gaan met de woede en frustratie die dit gebracht heeft en het te transformeren naar diepgang in je relatie. Het kán wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In voor en tegenspoed.
Met tegenspoed worden andere dingen bedoeld dan
grof overspel. Veel wordt op z,n merites bekeken en met de mantel der liefde bedekt. Maar wat hier geschiedde
dat is extreem. Veel termen van afkeuring eindigen op
,,loos,, Gebruik dat woord in meervoud.