Onze dochter wil graag een duokinderwagen kopen maar de meeste hebben een nestje ipv een wagenbak zou dat wel goed zijn voor zo,n kleintje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat mij altijd verteld is, is dat je een pasgeboren baby het beste in een stevige wagenbak kunt vervoeren. De redenen hiervoor staan al in het vorige antwoord vermeld. Wil je dan toch persé je baby in zo'n andere wagen leggen, met een nestje zeg maar, dan inderdaad maximaal een half uur. Hetzelfde geldt voor die maxi-cosi zitjes, waarvan je een kinderwagen kunt maken door er een onderstel aan te bevestigen. Eigenlijk ook niet goed en ook maximaal een half uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kijk even naar de fabrikant; zolang het geen onbekend merk is, kan je er vanuit gaan dat eea bekeken is op baby-veiligheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze heel klein zijn lijkt het me niet uit te maken, de vorm waarin ze liggen moet veilig zijn en dat is dat nestje ook wel denk ik.
Maar als ze zich niet meer languit kunnen uitstrekken, zal het anders worden.
Maar misschien zijn ze dan al toe aan een ander vervoersmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt dan ook geadviseerd om de baby niet langer dan een half uur aan een gesloten in te leggen. Datzelfde geldt voor de 'maxicosi' babystoel voor in de auto. Het is niet goed voor de ontwikkeling van het kind (rug, bekken, hoofd enz)