Wat gebeurd er wanneer ik niet meewerk aan een verzoek tot wijziging ouderschapplan?

Huidige regeling en afspraak ouderschapsplan is een 3 om 4 regeling. Ik kan zoon in de praktijk meer opvangen.
Hij doet voor een 3e keer een verzoek tot weer een andere verdeling van dagen. Waar hij tot voorkort het niet kon opvangen met werk en niet flexibel was heeft hij nu een nieuwe vriendin waarmee hij samenwoont en die wil bijspringen en bovendien wil hij middels 50/50 een kinderalimentatieverzoek ontlopen zeker met het oog om een hoger besteedbaar maandbedrag. Immers is dat zijn argument dat ik geen recht heb op kinderalimentatie bij 50/50. Ik hoef zijn geld niet.

Details:
We hebben beiden gezamenlijk gezag, en ieders een weekenddag.
Ons co ouderschap loopt slecht, veel ruzies, we zitten niet op 1 lijn, mediation wijst hij af,

Ik wil voor een continuering gaan van de huidige regeling. Hierover zijn we in gesprek gegaan. Maar ik blijf bij mijn standpunt. Wat kunnen de gevolgen zijn? Hij een advocaat...is de kans groot dat zijn verzoek toch wordt erkent door de rechtbank?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verstandigste is contact opnemen met een advocaat, deze weet precies hoe en wat.

Antwoorden (1)

In principe is het ouderschapsplan onderdeel van het echtscheidingsconvenant.
En dat kan niet eenzijdig gewijzigd worden.
Zelfs al is hij advocaat, dan nog zal de rechter niet zomaar aan zijn verzoek toegeven.

Maar je kunt het best contact opnemen met het Juridisch Loket.
Daar krijg je gratis advies en zij kunnen je - indien nodig - ook doorverwijzen
naar een advocaat voor het behartigen van jouw belangen.
Maar vraag eerst maar of dat nodig is.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx