Hoe kun je een kindje (bijna 4) 'makkelijker' sorry leren zeggen?

Ze krijgt het moeizaam over haar lippen en maakt het zichzelf en ouders heel moeilijk door dit niet te doen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door het zelf te zeggen z.g. per ongeluk, zo ziet die kleine dat het niet erg is om sorry te zeggen.
Voorbeeld, je deelt wat lekkers uit en pakt zelf eerder dan die kleine, dan zeg je sorry ik had jou eerst moeten geven .
Op die manier ga jezelf een paar keer de fout in en moet je elke keer sorry zeggen, hoe vaker een kind dit hoort hoe gemakkelijker het wordt overgenomen.
Bij mijn kleinzoon van 3 zei ik er ook nog achteraan, domme, domme oma en dat ging er in als koek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SOG, dankjewel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KayLin, bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Goed antwoord. Inderdaad door het zelf ook te zeggen. Ook een volwassenen kan fout zijn en zal dan ook moeten toegeven dat hij of zij fout zit... Da's mijn idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wijdan , dankjewel ja juist voor kinderen is het zo dat een goed voorbeeld, goed doet volgen en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.

Andere antwoorden (2)

Begrijpt het kind de betekenis van sorry?
Misschien wel en vindt ze dat ze het niet hoeft te zeggen omdat zij gelijk had(in haar opinie), en is ze te eerlijk. Totze er achter komt dat sorry zeggen, een goed middel is om in een goed blaadje te komen, en minder problemen (straf) te krijgen. Dan moet je het haar misschien weer afleren
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
dank je
Het goede voorbeeld helpt, maar ook bv het laten geven van een knuffel en een kusje als sorry.
Belangrijk is dat het na het zeggen van sorry weer goed is, dus dat het kind daarvoor beloond wordt met een knuffel o.i.d.