Waar gaat het kind, de vader & vriendin naar toe als ze uit huis worden gezet?

Ik wil niet te veel zeggen wat er in mij leven speelt maar als een kind van 13 jaar met zijn vader en de vader vriendin uit huis wordt gezet waar moet dat kind dan naar toe en de vader en de vriendin of moeten de vader en de vriendin de het zelf uitzoeken omdat ze 18+ zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ouders zijn dan dakloos,en moeten dan naar een opvang,kind(eren) gaan meestal naar een pleeggezin(als je geen familie hebt die je in huis neemt)
Zo was het een ieder geval bij een jongen bij m'n broer op school.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankje :) wel maar dit is toch ook al genoeg voor een antwoord inplaats van een reactie?
Poet
9 jaar geleden
Hier zie je welke instanties er zijn voor hulp:
www.opvangatlas.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geef een reactie omdat ze hier op GV soms meteen je antwoord weghalen als er geen bron bij staat.
Of het wordt dan toch verplaatst naar reacties.
Snappie?;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt allebij

Het beste antwoord

Kind gaat altijd met een of twee ouders mee die het gezag hebben, Vader en vriendin kunnen in de ergste omstandigheden worden opgevangen bij daklozenopvang. Ik zeg in het ergste geval, zoiets als het Leger de Heils, of stichting Emmaus. Daar kunnen zij hulp krijgen met verdere stappen. Kan ook zo zijn dat je vader al onderdak heeft geregeld. Ik weet niet wat er verder in je leven speelt. Als ik meer weet kan ik je beter helpen. Maar als et puur om het wonen gaat, en je gaat uit van het ergste geval dan is het dit. Opvang is altijd mogelijk in Nederland. Kom je er niet uit dan wil ik je wel persoonlijk helpen ermee.
Zijn er ernstige familieomstandigheden zoals mishandeling en andere zaken die niet goed zijn voor een kind van 13 dan komen er andere instanties bij kijken. Je laat niets los over je verdere situatie, wat je goed recht is. Maar dan kan ik eindeloze opties opperen, wat voor dit moment zinloos is... Mocht je verdere vragen hebben, vraag het me dan gerust. Ik ben hier om te helpen... Veel sterkte met je situatie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed duidelijk lang verhaal en fijn. Dat je wilt helpen