hallo ik wil mijn kind laten dopen, nu zag ik dat het geen 2 meters mochten zijn maar 1 meter en 1 peter kan iemand mij hier wat over vertellen

dopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (7)

Ga eens praten met de pastoor, dat is de aangewezen persoon om er het fijne van te weten.
Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen
12 jaar geleden
Wil je een lesbisch koppel peetouders maken? Dan vrees ik dat het niet kan door de denkbeelden van de kerk. Je moet dan op zoek naar andere peetouders vrees ik.Als je zelf lesbisch bent is het geen probleem, want dan wordt je geen peetouder

Toegevoegd na 32 minuten:
Peetouders hoeven inderdaad geen koppel te zijn. Het is gewoon traditie dat je een peetvader(peter) en peetmoeder(meter) hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
peetouders hoeven geen relatie met elkaar te hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou echt gaaf zijn, 2 lesbische meters! +!!
Je zou het bij de kerk moeten vragen. Allebei mijn kinderen hebben 2 peters en dus geen meter. Dat was mogelijk. Geen probleem denk ik als je 2 meters wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het ook de bedoeling, dat dat koppel voor het kind gaat zorgen, mocht jij komen te overlijden?
Want dat was van oudsher de bedoeling, zo tot de Algemene Bijstandswet er kwam.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus het moet gewoon kunnen. De situatie is gewijzigd, en de kerk heeft even niet opgelet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste ga ik er vanuit dat het geen lesbisch stel is, omdat je dat niet aangeeft in je vraag. Het maakt mij persoonlijk niks uit hoor, als de mensen die peter of meter zijn/worden het maar doen vanuit liefde, daar draait het om!

Als je dat gelezen hebt ga ik ervan uit dat je al informatie hebt gekregen bij de kerk? Als daar instaat dat het niet mag, dan zijn dat de regels bij jullie kerk en kun je alleen proberen via een goed gesprek de mogelijkheden door te nemen. Komen jullie er niet uit daarna, dan is een andere kerk zoeken een optie. Maar is het ook niet zo dat een peter en/of meter zelf ook altijd gedoopt moeten zijn? Dan zal ik het op die tour gooien.
iid geval een hele mooie dag toegewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag dat niet? Mijn moeder gaat mijn zus dopen en die heeft 2 meters. Ik heb nog een enkele keer gehoord dat dat niet mag of een probleem is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij wilden ook graag twee peetooms (dat was toen een stel) maar dat kon inderdaad niet; wel een peetoom en een zogenoemde 'doopgetuige'. We hebben het maar zo gelaten en noemen beide ooms peetooms. Het was ook wel een aartsconservatieve (jonge!) pastoor die zelfs rood werd bij het idee van twee peetooms...ik kan me voorstellen dat een gesprek met de geestelijke enig licht kan werpen op deze kwestie. Succes en maak er een mooie dag van!