Hoe breng je een baby's ritme van de nacht naar de dag?

Wallen zitten op mij knieen inmiddels. Alleen s'nachts hebben we een wakkere baby.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent niet de enige, maar bij jou komen die wallen vast weer terug omhoog.

Het beste antwoord

Daar heb je weinig invloed op. In de baarmoeder slapen babies vaak overdag en zijn ze 's nachts actief. Misschien komt dat omdat ons maag/darmkanaal vooral actief is als wij in rust zijn. Pas ná de geboorte krijgt het licht mee en kan het een dag/nachtritme ontwikkelen. Dat gaat vanzelf, maar niet zo snel helaas.

Babies nemen de eerste weken precies de slaap die ze nodig hebben. Het lijkt mij zelf niet zo verstandig dat te verstoren en te proberen een ander ritme in te bouwen. Regelmaat is wel belangrijk en 's nachts mag je best minder aandacht geven dan overdag. Voeding en terugleggen. Na 2 tot 3 maanden stopt meestal de nachtvoeding vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het ritme van een baby is geen 24 uur maar 23 uur... Dat weten veel ouders niet... Dus dan moet je elke dag wat eerder alles doen, dan werk je met de biologische klok mee...

veel succes en slaap ze als je kunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op z'n minst een interessante gedachte ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zo... in een week ben je er... met beleid en elke dag weer een uurtje erbij...
why not try? What do you have to loose?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ritme van 23 uur? Dan hoef je dus niets te doen, alleen 12 dagen te wachten ;o) Bij mensen in het donker zijn wel experimenten gedaan. Daarbij blijkt de biologische klok iets langer te zijn dan 24 uur. Door dit soort proeven zijn ze er achter gekomen dat mensen met een verstoring van het dag/nachtritme inderdaad de klok konden aanpassen door steeds een uur eerder op te staan. Maar om daar nu mee met een baby te gaan experimenteren lijkt mij zelf niet zo verantwoord.
Neem van me aan, komt heus goed. Kan even duren, maar komt goed. De tijd gaat het oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baby's slapen in het begin het beste als er (veel) geluiden zijn. Het is 's nachts gewoon te stil!
Maar uiteindelijk wennen ze daar wel aan en gaan ze het "normale" dag/nachtritme volgen.
Ik vrees dat je dat niet kunt forceren. Het gebeurt vanzelf. Hou vol, en sterkte..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe herkenbaar. hier duurde het 3 maanden voor ik het trucje snapte.
mijn zoon moest echt overdag bij elk slaapje naar bed worden gebracht wou hij snappen dat het bed voor slapen bedoelt was, en de box of bij pappa en mamma voor wakker. ik liet hem ook rustig 5 tot 10 minuten huilen als ik hem overdag naar bed bracht, maar op een gegeven moment gaat de knop bij ze om en snappen ze het.
jou moment komt, ik beloof het ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geduld.

Bij ons heeft het 3 weken geduurd, ging langzaam aan steeds beter (helemaal vanzelf). Wel op de normale tijd naar bed brenge en eruit halen. Heb veel geleerd van alle nachten Discovery en dergelijke kijken.

Je kan ook zo'n draagzak kopen, baby erin en lekker achter de PC goede vragen gaan beantwoorden.

Veel plezier met de baby en sterkte met de komende nachten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkste is ritme en regelmaat in deze.

Zorg dat je kind altijd precies om half 8 naar bed gaat.
Trek altijd de kleren uit en doe je kind een pyjama aan.
Leg je kind in bed
Sluit de gordijnen.
En wens je kind welterusten.
Verlaat de kamer en kom niet eerder terug dan 's morgens vroeg.

Dit heeft bij ons super geholpen.

Succes ermee!