Rond welke leeftijd is de verdeling tussen jongens en meisjes 50-50?

De kans dat een embryo zich als jongen ontwikkelt is 51%, andersom is de kans op een meisje 49%. Jongens sterven gemiddeld op een jongere leeftijd dan meisjes, vandaar hun 'grotere aandeel'. Rond welke leeftijd ligt dit ongeveer op 50% tegen 50%?

Zelf heb ik gehoord dat dit rond de puberteit ligt, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen.

Dank!
Amfibrachys

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Het beste antwoord

ik kan heb ooit een tabel gezien dat er vanaf het 45e jaar er meer vrouwen dan mannen zijn. tot deze datum zijn er meer mannen dan vrouwen.

Toegevoegd na 7 minuten:
inmiddels heb ik bij het CBS gezien dat er vanaf het 55e jaar een evenwicht optreed dat grofweg tot een jaar of 64 doorloopt. daarna zijn er meer vrouwen dan mannen.