Mijn zoon van bijna 4 is zo benauwd en hoest zo vreselijk

Hij heeft hoest drank en een puf gehad en toch nog zo benauwd. Hij moet er zelfs van overgeven wat kan ik nog meer doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.6K
Ivana
12 jaar geleden
Zorg dat het kind vooral niet angstig wordt. Dat verergert de samentrekking en heeft ook uitwerking op de maagspieren. In ieder geval naar de dokter. Ik herinner mij dit van mijn astmatische zusje. Als ze in paniek raakte door ademgebrek stikte ze er zowat in en vaak kreeg ze dan ook braakneigingen.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Stomen kan verlichting geven, teiltje heet water en een samen onder de handdoek minimaal 5 minuten. Is je zoon nog erg klein ga dan een poosje in de badkamer staan met de douche (niet in de douche) heet aan. Als er veel slijm is moet dat er toch uit. Ik ga er hierbij wel vanuit dat hij verder een koorts heeft, want dan is een bezoekje aan de dokter natuurlijk wel nodig.

Het beste antwoord

Naar de huisarts. Als de medicijnen niet meer werken, heeft hij vermoedelijk wat sterkers nodig bij een zware aanval. En daar kun je beter niet mee wachten tot het NOG erger is. Verkoudheid kan zeker een normale aanval flink versterken.

Ik heb voor mijn jongste dochter - die altijd na het schoolzwemmen een aanval kreeg en sinds ik dat doorkreeg niet meer mag binnenzwemmen en ook NOOIT meer haar puffer of medicijnen nodig heeft gehad) ooit een keer heel erg benauwd gehad, e ntoen kreeg ze zetpillen met iets Prednison-achtigs. Dat heeft wonderen gedaan. Zo stik-benauwd kun je een kind nu eenmaal niet te lang laten doorlopen.

Gewoon even de huisarts bellen of je straks nog langs kan komen. Het zal wel druk zijn, maar een jong kind laten ze niet stikken. Letterlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx

Andere antwoorden (3)

Geen risico nemen en even met hem langs te dokter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja he hoort momenteel dat er een hoop mensen ziek zijn ook kinderen.Benauwd zijn is niet leuk vooral als ze er van moeten overgeven, ik herken het wel.Je hebt hoestdrank sirupus promethazini waar je kind lekker op slaapt echter kan je deze hoestdrank alleen op recept van je huisarts krijgen.Heeft je zoontje ook koorts en hoe is zijn eetlust en drinkt hij wel genoeg?Kijk naar je zoon hoe hij zich gedraagt en of hij pijn heeft.Vertrouw je het niet neem dan even contact op met je huisarts en indien nodig even langs gaan.
Beterschap voor je zoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je gaf ook nog aan dat hij het na zijn pufje ook nog zo benauwd heeft dat had ik niet zo snel gelezen.Ik zou dan toch de huisarts bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft dat ook gehad en heeft er redelijk veel last van zeker als het buiten koud en binnen warm. Mijn dochtertje puft ook en ik moet er altijd voor zorgen dat de vochtigheidsgraad binnen voldoende hoog is omdat droge lucht hoestbuien kunnen veroorzaken tot overgeven toe. Als je zorgt dat de vochtigheidsgraad voldoende hoog is in woonruimtes en slaapkamer verminderen de hoestbuien en worden ze korter. Je kan ook eucalyptus druppeltjes verdampen in water in ruimtes waar jullie zitten en op zijn slaapkamer. Na drie à vier dagen is het al een stuk beter bij mijn dochtertje dan terwijl ze er vroeger drie tot vier weken mee zat.