vakantie reis stress??

Elk jaar als we op vakantie gaan wordt mijn zoon (16) ziek bij het opstaan, spuugt de hele dag tot op de plaats van bestemming en hij in het hotelbed kan liggen.
De volgende dag is het helemaal over en geniet hij van de vakantie, tot de dag vd terugreis waarna het weer van voor af aan begint.
Het is geen reisziekte want hij staat ermee op, pure stress.
iemand ervaring met deze symptonen en een idee wat te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Antwoorden (6)

Zelf heb ik er (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik heb wel gevonden hoe je dit soort stress kan voorkomen:

- Doe niks inspannends op de dag van vertrek.
- Ga een paar uur voor vertrek in een warm bad of neem een warme douche.

Als je dit doet zorg je ervoor dat je heel ontspannen op vakantie gaat en dan wil het met klachten zoals u beschrijft meestal nog wel meevallen.

Toegevoegd na 9 minuten:
In het geval van u zoon is het slim om dit de dag vóór vertrek te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is de nervositeit als iemand op vakantie bij de een valt ie goed bij de ander niet (ik spuug ook altijd als ik op vakantie ga)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Datzelfde had ik in mijn jeugd altijd voor de feestdagen. Pure nervositeit. Over op reis gaan als kind,kan ik niets zeggen,want dat was er in mijn jeugd niet bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Homeopathie kan je Humelus kopen Het is op natuurlijke basis. Het hoofd bestanddeel is hop dus dat valt mee. Je moet het 10 dagen van te voren in gaan nemen en op de dag zelf. Hij krijgt er innerlijke rust van en wordt niet sloom of zoiets. Men gebruikt het ook voor examens je wordt er lekker rustig van maar zeker niet duf.
informeer maar eens bij een homeopatisch drogist of bij de tuinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stress!

Heel vervelend!

Hopelijk is het na de pubertijd verdwenen, anders moet uw zoon leren om met zijn spanningen om te gaan!

Er bestaat stress en gezonde stress,,

Maar stress in het lichaam zorgt voor diverse reacties!
braken, stemmingswisselingen,huiduitslag, trillen etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
los van rustgevende (homeopatische) dingen kun je ook proberen om hem te betrekken in de voorbereiding. maak een duidelijke planning op papier en laat hem weten hoe het ervoor staat. begin hier ruim op tijd mee. op die manier heeft hij het overzicht. mogelijk zorgt dit voor minder stress. vraag hem ook zelf wat dit minder kan maken. hij is 16 en zal er zelf ook wel een mening over hebben.