Is er een systeem waar kinderen van gescheiden ouders op kunnen drukken als er iets gebeurt?

Ik sta op het punt te scheiden, mijn ex worstelt op dit moment met haar gezondheid. Ik maak me erg zorgen over het feit dat er een keer iets gebeurt waardoor de kids haar vinden ofzo. Is er een systeem waarbij zij dan bv op een knop kunnen drukken zodat ik een melding krijg en kan ingrijpen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Kinderen
4.7K
tinus1969
4 jaar geleden
Waarom geen mobieltje? Waarom interfereren met wat er bij je ex gebeurt?
Thecis
4 jaar geleden
@tinus1969
Tal van redenen. Wellicht te klein voor mobieltjes, wellicht andere redenen. En waarom "interfereren"? Wellicht omdat ze jarenlang samen zijn geweest, in ieder geval van elkaar gehouden hebben (en wellicht nog, maar door omstandigheden niet meer samen kunnen zijn). Vele redenen. Scheiden wil niet zeggen dat je niet meer naar elkaar om kijkt.
tinus1969
4 jaar geleden
@Thecis: Dit is interfereren; je bemoeien met de gang van zaken bij een ex thuis. Dat is echt een no-go. Gewoon niet doen. Ook niet uit oprechte bezorgdheid; het zal -terecht- worden opgevat als het willen controleren van (de situatie van) de ex. Maar je bent gescheiden en dat niet voor niets.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat de kinderen nog geen mobieltje hebben waarmee ze je snel kunnen bellen.

Misschien is dan een paniekknop met tweewegscommunicatie een idee.
In geval van nood drukt het kind op de knop. Dan word jij gealarmeerd. Er kan daarna gesproken en geluisterd worden door de knop.
Door te googelen op
alarmering paniekknop
krijg je een idee van alle mogelijkheden en producten.
De communicatie kan bijvoorbeeld via de vaste telefoonlijn of het mobiele netwerk plaatsvinden.
Als eerste alarmnummer kan jouw telefoonnummer ingesteld worden.
Mocht je niet in staat zijn op te nemen, dan kan als tweede nummer automatisch 112 gebeld worden.
4 jaar geleden
Ja hoor, die zijn er in ruime mate. Veelal bedoeld voor ouderen, maar ze werken ook voor zieke moeders. (Zie link)
https://www.regelhulp.nl/ik-heb-hulp-nodig/hulp-bij-nood

Maar de beste remedie is: train uw kinderen in het bellen van 1-1-2
Dan kunnen ze ook reageren in geval er géén alarmlijn in de buurt is. 1-1-2 kan ook veel qua lokalisatie, dus ook als een kind het niet helemaal goed begrijpt, dan is nóg de kans groot dat hulp aan de deur verschijnt.
Thecis
4 jaar geleden
toevoeging van 112, super!