IVF behandeling ondergaan of geen kinderen?

Mijn vriendin kan geen kinderen krijgen. Nu staan we voor de keuze om IVF behandeling te ondergaan of om niets te doen.
We willen sowieso geen kinderen adopteren of een pleegkinderen opvangen.

Zelf vind ik dit een erg moeilijke keuze.
Bij een IVF behandeling heb ik het idee dat ik voor God speel en kinderen neem i.p.v. krijg. Is dit egoïstisch of niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Kinderen
1.4K

Het beste antwoord

Nee, egoïstischer dan iemand anders die hoe dan ook kinderen wil, is dat niet. Kinderen proberen te krijgen is voor iedereen een egoïstische keus, je doet dat geheel voor jezelf en voor je partner, omdat jullie dat willen. Maar het is jullie gegund, als je graag kinderen wil, zoek hulp, gebruik de mogelijkheden die er zijn. Voel je niet schuldig daarover, zorg dat de eventuele kinderen een zo goed mogelijk leven krijgen, wat vooral gevuld is met liefde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een ivf behandeling vind ik persoonlijk niets met egoïsme te maken hebben. Mijn vriend en ik zitten inmiddels in de derde iui behandeling (inseminatie). Ik snap je beredenering maar als kinderen krijgen op de natuurlijke manier niet lukt en wel op een andere manier dan blijft dat alsnog een geschenk. Juist omdat je er zoveel voor hebt moeten doen. En ook via ivf geld : je neemt ze niet, want ook dan is het afwachten of het lukt.

Heel veel succes als jullie voor de behandeling gaan en ik hoop dat jullie heel gauw een klein wondertje in jullie armen kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt een doel..... En om dat doel
Te bereiken moet je soms grenzen verleggen waar je eerst niet over na hoefde te denken.
Kinderen krijgen heb je zelf niet in de hand. En voor god spelen al helemaal niet.
In een reageerbuis komen de eicel en zaadcel vanzelf bij elkaar.

Kijk naar het doel en niet naar de middelen. Wanneer het mocht lukken gaat het om het resultaat en niet om de manier waarop.
En of het egoïstisch is? Ik denk dat je dat alleen zelf kan bedenken.

(Moeder van een ivfkindje)