Ja, overal op de wereld komt het voor. Citaat uit bron:
Hoofdluis komt overal op de wereld voor en bij iedere bevolkingsgroep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoofdluizen komen overal ter wereld in alle lagen van de bevolking voor, of je nu rijk of arm bent en wel of niet je haar iedere dag wast.
Luizen vinden het allemaal prima.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luizen houden vooral van schoon haar.
Ja.hoofdluis komt overal voor. In elke bevolking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wat informatie over hoofdluis opgezocht:
"De fijnste temperatuur om eieren te leggen is 32 ºC. Beneden de 10 ºC en bij veel hoger dan 32ºC is de aardigheid eraf."

Luizen houden dus niet van extreme kou en extreme hitte. Ik ga er van uit dat er op de polen (te koud) en in de woestijnen (te heet) weinig hoofdluizen voorkomen.

Helemaal uit te sluiten is het natuurlijk niet, want binnenshuis, in de iglo, in het haar van een eskimo of woestijnbewoner is het misschien toch net lang genoeg de juiste temperatuur om er snel even wat eitjes uit te gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, luizen houden van schoon haar met de juiste temperatuur. overal ter wereld zijn mensen die dit hebben en daarom komt hoofdluis ook overal voor.