Mijn kind de koorts is teruggekomen, braakt veel en heeft pijn?

Het begon donderdag in de nacht, hij moest veel braken en dronk veel water erna wat hij weer uitkotse. Hij ging wel nog halve ochtend naar de opvang op donderdag en had koorts 39,3 en had veel diaree!! Hij wilde niks eten, heb hem een zetpil gegeven. De diaree en braken en de hoge koorts ging maar niet weg ook pijn had hij in zijn mond, vrijdag was het zelfde hij was erg suf en ging veel slapen ( ook had hij diaree en braken) .

Ook vrijdag heb ik 1 zetpil gegeven. Veel geslapen, gaf ook af en toe pijn aan zijn mond en buik te hebben. Zaterdag ging het beter geen koorts, hij begon vroeg wakker te worden en speelde hij goed en zong liedjes enz, maar heeft de hele dag niks gegeten, alleen 1 x gekorts.

Vandaag is hij weer huilerig en keek even naar zijn graden, zijn koorts is teruggekomen 39.5 graden. Hij geeft nu weer aan dat hij pijn heeft aan zijn buik zelfs zijjn borst wijzde hij, hij word sufjes wakker af en toe en zegt pijn te hebben aan zijn buik, ik zal morgen even naar de dokter gaan, maar wat kan het zijn?? wat kan ik behalve veel laten drinken en zetpil doen??? Ik maak me nu wel zorgen, op internet las ik, dat ik naar de dokter moet als het terugkomt (koorts). Heeft iemand tips of advies??? wat kan het zijn? alvast bedankt.

Toegevoegd na 2 minuten:
oja mijn kind is 3 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Antwoorden (5)

Morgen naar de dokter? ben je gek?
Bel de weekendarts!!!

39.5 is voor een kind minder erg dan voor een volwassene, maar met de andere symptonen!!

Ik snap niet dat je nog een dag en nacht durft te wachten!

Dat is mijn tip en advies....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ (dikgedrukt, vet, en onderstreept)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jemig sommige mensen! Het is geen splinter! Dit klinkt als een doodziek kind!..... *Denkt* Je moet je inhouden Niels *Denkt*
Ik weet niet wat t is maar anders ga je even langs de spoedeisendehulp in t ziekenhuis sukses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet altijd eerst contact opnemen met de huisartsenpost of weekendarts. Zonder verwijzing kan de rekening anders voor eigen rekening i.p.v. zorgverzekering zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct!
NU naar de huisartsenpost! Zeker met zulke hoge koorts en pijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel even met de assistente van de huisartsenpost voor de zekerheid, zeker als je kind jong is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt op een gewoon griepje dat momenteel heerst, begrijp niet helemaal dat je het kind zetpillen geeft, de koorts is bedoelt ,om het virus ,waar het kind ziek van is, te bestrijden.
Koorts betekend dat het lichaam aan het strijden is tegen de ziekte veroorzaker.
Een dokter zal het goede antwoord wel weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb gelijk gebeld naar de weekendarts, ze zei dat hij een buikgriepje/virus te pakken heeft. Mijn kind is wel bespreekbaar en dat hij pijn heeft te maken omdat hij diarree heeft, en dat hij slokjes moet drinken dan een flesje, vandaar dat hij alles moet uitspugen. Als het slechter gaat moet ik wel langs komen, of als ik het niet vertrouw zeg maar, ik kijk vandaag nog hoe het gaat, anders ga ik gwoon langs,
bedankt allemaal !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zetpil bij hevige diarree zal niet veel helpen.
Koorts is niet erg onder de 40, zorg voor voldoende vocht.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krol, het gevaar van een zetpil is het gemak waarmee die vaak gegeven wordt, als je het niet helemaal weet, geef je maar een zetpil, dan zou ik nog liever kiezen voor een kinder aspirientje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je niet weet wat aspirine doet bij koorts bij kind geef je dit antwoord. Wordt ten strengste afgeraden. Aspirine bij kinderen met koorts kan Syndroom van Reye veroorzaken. Met beschadiging aan hersenen en lever tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zo en zo al helemaal tegen veel medicijnen, maar ik hoor altijd, geef maar een kinderaspirientje, als ze ziek zijn, of koorts hebben..
Dus nee, ik wist dit zeker niet en zal eens gaan zoeken op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik vond op internet.......- Kinderaspirine: bevat geen Aspirine ® meer, wel Paracetamol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook vond ik.....De term kinderaspirine stamt nog uit vroegere tijden toen kinderaspirine wel acetylsalicylzuur bevatten. Hedendage is dat veranderd en bevatten ze geen acetylsalicylzuur meer voor de pijnbestrijding en koorstverlaging, maar paracetamol.