mag je zwemmen met een wondje dat 6 dagen geleden geplakt is?

het gaat om een kind van 5 met een wondje van ongeveer 4 cm op de kin.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze moet maandag naar zwemles, dus zou graag zsm weten of dit wel mag en kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft de huisarts dat niet uitgelegt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat begrijp ik ook niet....Zoiets wordt je verteld.

Antwoorden (4)

Ik ben zelf 2 weken geleden ook geplakt in mijn gezicht en mocht na 2 dagen alweer douchen en na 4 dagen weer volledig onder water van de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de meeste gevallen mag dat wel, vraag het voor de zekerheid maandagmorgen even na bij de huisarts en plak er een pleister op tijdens de zwemles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er geen pleister opdoen want dan kun je met het eraf halen de lijm lostrekken.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
met pleisters mag je sowieso het zwembad niet in. zwembaden hebben dit over het algemeen als regel gesteld. pleisters laten door het water namelijk snel los en verdwijnen dan richting bodem. niet echt smakelijk.
Het is afhankelijk van hoe groot maar ook hoe diep de wond was. Ik mocht bijvoorbeeld een week niet douchen.
Zes dagen zit daar wel bij in de buurt maar ik weet natuurlijk niet hoe diep en groot de wond is ten opzichte van die van mij.
Als je twijfelt zou ik toch even de huisarts bellen. Beter bellen en zeker weten dan dat dadelijk toch de lijm te vroeg loslaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik adviseer je om even het ziekenhuis of de huisarts te vragen om advies,die weet dit het allerbeste.